نگاهی به مجلل ترین برج جهان و بلندترین سازه خاورمیانه!

نگاهی به مجلل ترین برج جهان و بلندترین سازه خاورمیانه!

یکی از معروف ترین جاذبه های دبی که تقریبا همه آن را می شناسند، برج العرب است. این ساختمان بلند بالا و پر آوازه، نه تنها از زیبایی بسیاری بهره می برد بلکه، میزبان یکی از معروف ترین و البته گران ترین اقامتگاه های جهان هم هست. از آن جایی که دبی از شهرهایی است که سفر به آن در هر زمانی از سال طرفداران خودش را دارد و خیلی ها هم علاقه مند به دیدن این برج معروف هستند، می خواهیم تا در این مقاله به مسافران تور دبی و همه علاقه مندان بگوییم که برج العرب دبی دقیقا کجاست و ویژگی های منحصر به فردش چیست؟ با ما همراه باشید.

همه چیز درباره برج العرب دبی

جاذبه ای که در دبی آن را به عنوان برج العرب می شناسید، در واقع ساختمان هتلی است بسیار مجلل در سرتاسر خاورمیانه که بر روی جزیره ای مصنوعی ساخته شده است. این بنای فوق العاده مدرن و زیبا علاوه بر این که یکی از معروف ترین اقامتگاه های جهان را در خود دارد، مرتفع ترین زمین تنیس دنیا را نیز در خود جای داده است.

از لحاظ معماری، ساختمان هتل برج العرب شبیه به بادبان کشتی هایی است که معمولا به آن ها کشتی عربی می گویند. البته این ویژگی تنها تمایزی نیست که مسافران تور دبی را در هنگام بازدید از برج العرب به وجد می آورد، از دیگر ویژگی های ممتاز این مجموعه آن است که در تزئین فضای داخلی آن از طلا استفاده شده است. طراح این ساختمان، معماری آمریکایی به نام تام رایت است، اگر علاقه مند به مباحث معماری باشید، می دانید که این طراح به نام همیشه از سبک های خاص و متفاوتی در معماری های خود استفاده می کند و اینگونه به نظر می رسد که در پروژه ساخت برج العرب بسیار موفق عمل کرده است. مخصوصا این که این برج دیگر یکی از مهم ترین و مشهورترین نمادهای شهر دبی به شمار می آید و مسافرینی که معمولا با خرید بلیط هواپیما دبی به این شهر سفر می کنند، اول سراغ آن را برای بازدید می گیرند.

به هر حال، ساخت برج العرب از سال 1994 شروع شد و 5 سال بعد با مشارکت 3 هزار کارگر و پیمانکاری مشترک کشورهایی همچون انگلیس به اتمام رسید. ارتفاع این برج 321 متر است و در خود 18 آسانسور فعال برای پوشش 28 طبقه دوگانه دارا است. بالاتر اشاره کردیم که این برج بر روی یک جزیره مصنوعی ساخته شده است، باید در ادامه آن به شما بگوییم که برای نگه داشتن این بنا در عمق 40 متری آب، 230 ستون بتنی که در داخل شن ها کوبیده شده این بنا را محکم و استوار نگه می دارد، همچنین جالب است بدانید که این کار، 3 سال زمان برده است. برای ساختن دیواره های این ساختمان هم از نوعی سنگ مرمر که به آن Statuario می گویند نیز استفاده شده و برای روشنی و درخشان نگه داشتن این بنا از 28 هزار لامپ و تجهیزات مختلف روشنایی استفاده شده است.

همان طور که گفتیم، بنای برج العرب متعلق به هتلی مجلل به همین نام است که 202 اتاق مختلف که البته همه آن ها سوئیت های دوبلکس هستند، می باشد.

 

نگاهی به مجلل ترین برج جهان و بلندترین سازه خاورمیانه!

جالب است بدانید که بر سر ستاره های این هتل اختلاف نظرهای فراوانی وجود دارد! داستان از این قرار است که ستاره های رسمی این هتل، 5 عدد است اما خیلی ها آن را به عنوان هتلی 7 ستاره می شناسند. به هر حال این هتل امکاناتی دارد که در سایر هتل های 5 ستاره علی رغم وجود شایستگی های فراوانشان نمی توان با این هتل و امکانات فراوانش مقایسه کرد. از همین رو بسیار کم هستند هتل هایی که فضای طلاکاری شده به همراه سوئیت های دوبلکس برای هر مسافر، استخر روباز، ساحل اختصاصی و سکوی مخصوص فرود هلی کوپتر داشته باشند. اما به هر حال واقعیت این است که استانداردهای جهانی، بیش از 5 ستاره برای امتیازدهی به هتل ها ندارند. راستی! مجموعه معروف و تفریحی پارک آبی وایلد وادی متعلق به این مجموعه است.

از جمله دیگر امکانات این هتل که مشهورترین نماد شهر دبی هم هست، می توانیم به سوئیت های باشگاهی، دید پانارومایی، سوئیت های مخصوص VIP و رستوران های بی نظیر آن اشاره نماییم. معروف ترین رستورانی که مسافران تور دبی می توانند در آن اقدام به سرو غذا کنند، رستوران های المنت و المهارا است که یکی دیدی فوق العاده به مناظر زیبای شهر دبی دارد و دیگری دارای آکواریومی بزرگ و دریایی با بیش از 1 میلیون لیتر مکعب آب است.

کوچک ‌ترین اتاق و یا بهتر بگوییم سوئیتی که در این هتل وجود دارد، ۱۶۹ متر مربع و بزرگ‌ ترین آن ها، مساحتی برابر با ۷۸۰ متر مربع مساحت دارد. لازم به ذکر است که بگوییم در دبی، مجتمع های اقامتی مناسب و هتل های فوق العاده دیگری هم وجود دارد که می توانید به راحتی در سفر با تور دبی به این شهر در آن ها اقامت داشته باشید. به منظور رزرو هتل دبی پیشنهاد ما این است که هتل خود را از طریق یکی از بهترین شرکت های خدمات گردشگری و مسافرتی معتبر انجام دهید تا هم از خدمات و پشتیبانی های آن ها بهره مند شوید و هم سفری فراموش نشدنی را با بهترین ها تجربه نمایید.

 

منبع: eligasht.com
اطلاعات تماس الی گشت:
تلفن: 0218540
ایمیل: info@eligasht.com
آدرس: تهران، خیابان بهشتی، خیابان خالد اسلامبولی، کوچه 23، پلاک 7

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : نگاهی به مجلل ترین برج جهان و بلندترین سازه خاورمیانه!

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *