گوگل پیکسل 4 ای در برابر گوگل پیکسل 4؛ مشخصات اولیه، ویژگی‌ها و مقایسه‌ی قیمت

گوگل پیکسل 4 ای در برابر گوگل پیکسل 4؛ مشخصات اولیه، ویژگی‌ها و مقایسه‌ی قیمت

همه انتظار دارند که شرکت گوگل، پیکسل 4 ای و 4 ای ایکس‌ال را معرفی نماید تا مشخصات مربوط به سری میان‌رده‌ی پیکسل 3 ای را از نزدیک دنبال نمایند. در سال 2019 میلادی، شرکت گوگل گوشی‌های پیکسل 3 ای و 3 ای ایکس‌ال را معرفی نمود که این دو نسخه از گوشی‌های گوگل در رده‌ی گوشی‌های مقرون به صرفه و احتمالا بهتر از سری پرچمداران پیکسل 3 محسوب می‌شوند. بدنه‌ی این دو مدل از جنس پلاستیک بوده و به همین دلیل قیمت بالایی نداشتند، از همه مهم‌تر همان دوربین استثنایی پرچمداران این سری بر روی این دستگاه‌ها تعبیه شده است. اکنون ما نیز انتظار داریم تا برای گوشی‌های سال 2020 میلادی نیز همین ایده را پیاده‌سازی نماید.

بنابراین پیکسل 4 ای و 4 ای ایکس‌ال چه تفاوتی با یکدیگر خواهند داشت؟ برخلاف پیکسل 3 و 3 ای که تشخیص تفاوت آن‌ها از یکدیگر بسیار دشوار بود، احتمالا پیکسل 4 و پیکسل 4 ای با یکدیگر تفاوت زیادی خواهند داشت، بیایید در این بخش همراه با هم به بررسی تفاوت میان این دو دستگاه بپردازیم.

طراحی و صفحه‌نمایش

با این وجود که سری پیکسل 3 و پیکسل 3 ای آنقدرها از یکدیگر قابل تشخیص نبودند و جنس بدنه‌ی پلاستیکی پیکسل 3 ای و شیشه‌ای پیکسل 3 با یکدیگر مشابه به نظر می‌رسیدند و حسی تقریبا مشابه را در کاربر ایجاد می‌کردند، در پیکسل 4 و پیکسل 4 ای این شرایط کاملا متفاوت می‌باشد. اطلاعات افشا شده و شایعات حاکی از آن است که پیکسل 4 ای طراحی مخصوص به خود را خواهد داشت و با پیکسل 4 استاندارد از دو نظر متفاوت خواهد بود.

برای اولین‌بار پیکسل 4 ای قرار است تا سوراخ پانچ را برای گوشی‌های این شرکت به ارمغان آورد؛ همانطور که می‌دانید گوگل قبلا تنها از طراحی سنتی برای دیزاین گوشی‌های خود استفاده می‌کرد و فقط یک بار از بریدگی بالای صفحه‌نمایش (Notch) در صفحه‌نمایش گوشی‌های خود استفاده کرد. این موضوع بدان معنی است که فناوری‌های پیشرفته‌ی سنجش حرکتی که توسط تراشه‌ی Soli در پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس‌ال استفاده شده بود در پیکسل 4 ای و 4 ای ایکس‌ال شاهد حضور آن نخواهیم بود. بنابراین همین امر می‌تواند یک طراحی متفاوت برای این دو مدل به ارمغان آورد و ترکیبی جدید را برای گوشی‌های هوشمند این شرکت رقم بزند.

گوگل پیکسل 4 ای در برابر گوگل پیکسل 4؛ مشخصات اولیه، ویژگی‌ها و مقایسه‌ی قیمت

یکی دیگر از تفاوت‌های بزرگ این دو مدلغ پیکسل 4 ای به احتمال زیاد دارای یک جک هدفون 3.5 میلی‌متری خواهد بود که در پیکسل 4 این ویژگی به طور کامل حذف شده بود، هر چه بیشتر پیش می‌رویم، شرایط‌ها مشابه با پیکسل 3 و 3 ای که سال گذشته معرفی شد، می‌شود.

ابعاد صفحه‌نمایش احتمالا دقیقا مشابه با پیکسل 3 ای و پیکسل 3 ای ایکس‌ال خواهد بود؛ 5.6 اینچ برای نسخه‌ی کوچکتر و 6 اینچ برای نسخه‌ی بزرگتر. احتمالا گوگل از یک صفحه‌نمایش OLED برای پیکسل 4 ای استفاده خواهد کرد ولی سرعت تازه‌سازی 90 هرتز کمی بعید به نظر می‌رسد. از این حرف‌ها که بگذریم، گوشی جدید گوگل به عنوان امضای سری پریمیوم پیکسل 4 محسوب می‌شود، در نتیجه یک ویژگی منحصر به فرد از پیکسل 4 را به ارث خواهد برد.

گوگل پیکسل 4 ای در برابر گوگل پیکسل 4؛ مشخصات اولیه، ویژگی‌ها و مقایسه‌ی قیمت

سخت افزار

در حال حاضر ما تنها می‌توانیم حدس بزنیم که کدام چیپ‌ست قدرتمند قرار است در پیکسل 4 ای و 4 ای ایکس‌ال مورد استفاده قرار بگیرد. به احتمال زیاد در نهایت چیپ‌ست سری اسنپدراگون 700 شرکت کوآلکام به عنوان قلب تپنده‌ی این دو دستگاه مورد استفاده قرار خواهد گرفت. اما برخی نیز ادعا دارند که به احتمال زیاد پردازنده‌های اسنپدراگون 730 / 730G یا اسنپدراگون 760 / 765G در این دستگاه تعبیه خواهد شد. از نظر فضای ذخیره‌سازی انتظار داریم تا حداقل 64 گیگابایت حافظه‌ی داخلی در نسخه‌ی اصلی و 128 گیگابایت به عنوان حافظه‌ی خارجی تعبیه گردد. هنوز اطلاعات مربوط به باتری و حجم آن مشخص نشده است.

جدول مقایسه‌ی گوگل پیکسل 4 ای، 4 ای ایکس‌ال، 4 ای ایکس‌ال 5G با گوگل پیکسل 4 و 4 ایکس‌ال:

گوگل پیکسل 4 ای در برابر گوگل پیکسل 4؛ مشخصات اولیه، ویژگی‌ها و مقایسه‌ی قیمت

دوربین

در بخش دوربین‌ انتظار داریم تا پیکسل 4 ای از نظر طراحی شبیه به پیکسل 4 باشد، یعنی طراحی ahem، حالت جزیره‌ای در پنل پشتی، حتی از نظر سخت‌افزاری، قابلیت‌ها و کیفیت کلی تصویر نیز مشابه باشد. ما انتظار داریم تا ماژول دوربین مربعی شکل پیکسل 4 به پیکسل 4 ای به همراه لنزهای استاندارد 12.2 مگاپیکسلی، لنزهای تله‌فوتو 16 مگایپیکسلی، سنسور hyperspectral به منظور جمع‌آوری داده‌های اضافی، میکروفون اختصاصی و ماژول فلاش انتقال یابد. هیچ لنزی با زاویه‌ی دید عریض تعبیه نخواهد شد ولی در عوض احتمالا قابلیت Super Res Zoom بر روی دوربین این دستگاه تعبیه شود.

گوگل پیکسل 4 ای در برابر گوگل پیکسل 4؛ مشخصات اولیه، ویژگی‌ها و مقایسه‌ی قیمت

قیمت و در دسترس بودن

دقیقا مانند سری پیکسل 3 ای، سری پیکسل 4 ای نیز نسبت به سری پیکسل 4 قیمت کمتری خواهد داشت. از طرفی دیگر متریال بدنه و سخت‌افزار به کار رفته در این دستگاه نیز از بهترین نوع بوده و فقط از نظر سخت‌افزاری به عنوان یک گوشی میان‌رده محسوب می‌گردد، به همین دلیل نیز قیمت کمتری خواهد داشت. برچسب قیمت 499 دلاری همان برچسبی است که ما انتظار داریم، زیرا سال گذشته سری پیکسل 3 ای در زمان عرضه برچسب قیمتی برابر با 399 دلار داشت. اکنون گوگل پیکسل 4 در بازار با قیمت 799 دلار عرضه می‌گردد.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : گوگل پیکسل 4 ای در برابر گوگل پیکسل 4؛ مشخصات اولیه، ویژگی‌ها و مقایسه‌ی قیمت

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *