مقایسه دو گوشی میت RS پورشه دیزاین با گوشی میت 10 پورشه دیزاین

پورشه دیزاین

در چند ساعت قبل گوشی میت RS پورشه که از دیگر گوشی های هوشمند هواوی است و همین طور بسیار گران قیمت می باشد، در شهر پاریس به نمایش در آمد. در ادامه قصد مقایسه این گوشی با میت 10 پورشه دیزاین را برایتان داشته باشیم.

در گذشته هوآوی فقط گوشی های معمولی و رده پایین ارزان قیمت را تولید و عرضه می کرد اما در طی این مدت کم گوشی های لوکس و رده بالا نیز به آن ها اضافه شده و در بازار گوشی های گران قیمت قرار گرفته است، این شرکت چینی بعد از ارائه گوشی میت 9 پرده از همکاری خود با شرکت پورشه دیزاین برداشت و این مدل پورشه دیزاین را ارائه کرد. در ادامه این موضوع گوشی های رده بالای میت 10 پورشه دیزاین معرفی شده و این گوشی‌ هوشمند با کمی تفاوت ظاهری از میت 10 پرو ساخته شده بود و در مدت زمان کمی که گذشته است با همکاری این دو شرکت شرکت چینی هوآوی موضوع ارائه گوشی های پی 20 و پی 20 پرو ، مدل پیشرفته میت 10 پورشه دیزاین که به اسم mate RS Porsche design را معرفی کرده که دقیقا همانند پی 20 پرو دارای دوربینی سه گانه است؛ این گوشی نمایشگری بزرگ و حاشیه های کم و باریک را دارد اما بریدگی بالای گوشی را ندارد.

این گوشی یعنی میت RS پورشه دیزاین دارای نمایشگری ۶.۰ اینچی AMOLED همراه با رزولوشن 2k می باشد که داشتن دو حسگر اثر انگشت باعث تعجب خیلی ها می شود. یکی از این دو در قسمت پشتی و دیگری در زیر صفحه نمایشگر است. میت RS پورشه دیزاین اولین گوشی هوشمند در جهان است که آن را می توان با حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایت خرید ولی به غیر از حافظه داخلی دیگر اختلافاتی نیز با میت ۱۰ پورشه دیزاین دارد.

گوشی هواوی میت RS پورشه در ماه مارس سال ۲۰۱۸ معرفی شده اما گوشی میت ۱۰ پورشه دیزاین در اکتبر سال ۲۰۱۷ ارایه شده و گوشی میت RS در آوریل ۲۰۱۸ قرار است ارائه و به فروش برسد و میت ۱۰ پورشه دیزاین اکنون در بازار موجود و قابل خریداری است. گوشی میت RS دارای ابعادی برابر با ۱۵۲.۹ در ۷۲.۵ در ۸.۵ میلی متر است و گوشی میت ۱۰ پورشه دیزاین ۱۵۴.۲ در ۷۵.۵ در ۷.۹ میلی متر است. وزن میت RS برابر با ۱۸۳ گرم و میت ۱۰ پورشه ۱۷۸ گرم است. میت RS دو سیم کارت هیبریدی نانو سیم که یکی از آنها هم زمان فعال است و میت ۱۰ پورشه دارای دوسیم کارت هیبریدی نانو سیم که هم زمان یکی از آن ها فعال است.

در قسمت نمایشگر آن میت RS دارای نمایشگر AMOLED لمسی خازنی ۱۶ میلیون رنگ و میت ۱۰ پورشه دیزاین AMOLED لمسی خانی ۱۶ میلیون رنگ است و اندازه میت RS ۶ اینچ و میت ۱۰ نیز ۶ اینچ است. رزولوشن میت RS ۱۴۴۰ در ۲۸۸۰ پیکسل نسبت تصویر ۱۸ به ۹ و میت ۱۰ ۱۰۸۰ در ۲۱۶۰ پیکسل ، نسبت تصویر ۱۸ به ۹ است ،در مورد محافظ میت RS ندارد و کورنینگ گوریلا گلس برای میت ۱۰ پورشه دیزاین قرار دارد.

سیستم عامل در میت RS برابر با ۸.۱ اندروید اوریو است و در میت ۱۰ برابر با ۸.۰ اوریو است .تراشه میت RS hisilicon kirin970 است و در میت 10 دقیقا همان است. در مورد پردازنده مرکزی باید گفت که میت RS دارای 8 هسته که ۴×۲.۴ گیگاهرتز cortex-A73 و ۴×۱.۸ گیگاهرتز است. ۸ هسته برای میت 10 پورشه دیزاین است در مورد گرافیک میت RS باید گفت که mali-g72 mp12 است و میت 10 نیز دارای گرافیک mali-g72 mp12 است.

درگاه حافظه میت RS میکرو اس دی تا ۲۵۶ گیگابایت است ولی در میت ۱۰ موجود نیست و حافظه داخلی میت RS برابر با ۲۵۶/۵۱۲ گیگابایت به اضافه ی ۶ گیگابایت رم است و حافظه داخلی میت ۱۰ ۲۵۶ گیگابایت و ۶ گیگابایت رم است.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید..

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : مقایسه دو گوشی میت RS پورشه دیزاین با گوشی میت 10 پورشه دیزاین

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *