چگونه ایمیل اسپم را متوقف کنیم؟ همراه با تصاویر راهنما

چگونه ایمیل اسپم را متوقف کنیم؟ همراه با تصاویر راهنما

ممکن است در طول روز چندین ایمیل اسپم دریافت کنید و این موضوع سبب کلافگی شما شود.مهم نیست که چقدر تلاش می کنید تا مانع دریافت ایمیل اسپم یا هرزنامه شوید هرگز از ایمیل های ناخواسته یا هرزنامه نمی توانید جلوگیری کنید. می توانید اکثر ایمیل های هرزنامه را در یک پوشه هرزنامه با استفاده از فیلترها پنهان کنید ، اما برخی از ایمیل های ناخواسته از بین می روند.

لغو دریافت ایمیل اسپم

هیچ راهی تضمینی برای حذف همه هرزنامه ها از صندوق ورودی شما وجود ندارد، اما در این مقاله چندین روش برای کاهش میزان دریافت هرزنامه ها را برایتان بیان می کنیم پس تا انتهای مطلب با زوم تک همراه باشید.

دلایل رایج ایمیل های ناخواسته

برای درک چگونگی کاهش ایمیل های ناخواسته، باید منبع این ایمیل ها، معمولاً هرزنامه ها، و روش هایی که آنها برای پر کردن ایمیل های اسپم از شما استفاده می کنند را در نظر بگیرید.

یکی از رایج ترین اشکال هرزنامه که احتمالاً آن را تجربه کرده اید بازاریابی ایمیل فروشنده ها بصورت قانونی و شرکت های دیگر است. هنگام ثبت نام در یک سرویس یا حساب با یکی از این شرکت ها، ممکن است در خبرنامه های هفتگی،بخشنامه ها یا موارد دیگر مربوط به آن ها ثبت نام کرده باشید. هرزنامه هایی که از طریق دادن آدرس ایمیل خود که به یک شرکت قانونی ارائه می دهید ممکن است آزاردهنده باشد، اما معمولاً بی ضرر است.

با این حال ، ایمیل های اسپم مخرب وجود دارد. آنها معمولاً توسط اسپمرها ارسال می شوند و توسط شرکت های معتبر ارسال نمی شوند. چندین راه برای ارسال ایمیل های هرزنامه ها وجود دارد، از جمله خرید لیست آدرس های غیرقانونی ایمیل های سرقت شده از ارائه دهندگان خدمات اینترنتی.

اگر نمی توانید نشانی ایمیل خود را در جایی که اسپمرها می توانند از آن استفاده کنند ، پنهان کنید، می توانید آدرس پست الکترونیکی خود را با قرار دادن آن به عنوان تصویر به جای متن یا استفاده ازایمیل یکبار مصرف، مخفی کنید.

لغو عضویت در لیست ایمیل های تبلیغاتی و بازاریابی

همانطور که قبلاً اشاره کردیم ، هرزنامه های تبلیغاتی تجاری از فروشندگان معتبر یا شرکت های دیگر به طور کلی بی ضرر هستند. اگر قبلاً هرزنامه تبلیغاتی تجاری را از یک شرکت معتبر دریافت کرده اید و می خواهید آن را متوقف کند ، نحوه لغو اشتراک آنها در ادامه آمده است.

برای جلوگیری از دریافت این موارد در آینده ، هنگام ثبت نام در یک وب سایت یا خدمات ، به دنبال گزینه انصراف از ایمیل های بازاریابی آن شرکت یا خبرنامه باشید. این معمولاً یک کادر تأیید است که می توانید برای انتخاب یا عدم خروج از ایمیل های تبلیغاتی انتخاب کنید.

1-وارد ایمیل خود شوید

2- یکی از ایمیل های بازاریابی را که دیگر مایل به دریافت آن نیستید باز کنید.

3-به انتهای پیام بروید و پیوند لغو اشتراک را جستجو کنید. فقط در صورت اطمینان از عضویت در لیست، روی آن کلیک کنید.

اگر در این ایمیل تبلیغاتی اشتراک ندارید ، به جای آن پیام را حذف کنید. با کلیک روی پیوند ، اشتراک شما لغو نمی شود و می تواند ناخواسته آدرس ایمیل شما برای دریافت ایمیل های هرزنامه اطلاع  داده شود .

چگونه ایمیل اسپم را متوقف کنیم؟

برخی از ارائه دهندگان ایمیل ، مانند Gmail ، ممکن است دکمه لغو اشتراک خود را داشته باشند که می توانید انتخاب کنید. در Gmail ، معمولاً در سمت راست نام فرستنده قرار دارد.

بیشتر بخوانید  4 روش برای جلوگیری از حمله‌‌ی اِسپم‌ها به ایمیل‌تان

مسدود کردن و گزارش هرزنامه های مضر

فیلتر هرزنامه داخلی ارائه دهنده ایمیل شما موثرترین راه دفاع در برابر این ایمیل های ناخواسته در مورد هرزنامه های مضر است. گاهی اوقات ، آن فیلترها به کمک کمی نیاز دارند زیرا برخی از ایمیل های اسپم می توانند از طریق فیلترها عبور کنند.

می توانید با مسدود کردن فرستنده ها و اطمینان از علامت گذاری یا گزارش ایمیل های ناخواسته به عنوان هرزنامه، هنگامی که متوجه می شوید که آنها به صندوق ورودی شما وارد می شوند ، آنها را تشخیص دهید.

در اینجا نحوه گزارش پیام هایی مانند هرزنامه و مسدود کردن فرستنده های خاص وجود دارد ، بنابراین ارائه دهنده ایمیل شما می داند که این پیام ها را فیلتر کند.

1- وارد اکانت ایمیل خود شوید.

2- پیامی را که می خواهید به عنوان هرزنامه گزارش دهید باز کنید و در صورت تمایل ، فرستنده را مسدود کنید

3- روی پیام از صندوق ورودی خود راست کلیک کنید یا نماد سه نقطه درون ایمیل را انتخاب کنید.

چگونه ایمیل اسپم را متوقف کنیم؟

 

این مرحله بر اساس ارائه دهنده ایمیل شما متفاوت است. به عنوان مثال ، در Outlook ، می توانید روی ایمیل راست کلیک کنید. در Gmail و Hotmail ، آیکون سه نقطه را انتخاب کنید.

4- برای علامت گذاری پیام به عنوان هرزنامه، گزارش هرزنامه ، علامت گذاری به عنوان هرزنامه یا حتی علامت گذاری به عنوان ناخواسته را انتخاب کنید. نام این گزینه ها در بین ارائه دهندگان ایمیل ممکن است متفاوت باشد.

چگونه ایمیل اسپم را متوقف کنیم؟

برای مسدود کردن فرستنده هرزنامه (یا هر شخص دیگری که ایمیل های ناخواسته ارسال می کند) ، Block یا مسدود کردن فرستنده را انتخاب کنید. نام این گزینه ممکن است در بین ارائه دهندگان ایمیل متفاوت باشد.

انواع اسپم های مضر

هرزنامه های مضر می توانند امنیت اطلاعات شخصی شما و سلامت رایانه شما را تهدید کنند؛زیرا معمولاً برای سرقت اطلاعات شخصی از شما، آلوده کردن رایانه به بدافزار یا هر دو استفاده می شود.

کلاهبرداری های پولی: ایمیل های هرزنامه به منظور فریب کاربران، ایمیل مشکوک به  کاربران به منظور ارسال پول برای هرزنامه یا به اشتراک گذاری اطلاعات مالی شخصی به امید دریافت پول از هرزنامه نویس بود.

هرزنامه برنده قرعه کشی: ایمیل هایی که شما را در مورد برنده شدن در مسابقه ای که احتمالاً هرگز در آن شرکت نکرده اید به شما اطلاع می دهند. این ایمیل ها به این صورت است که برای دریافت جایزه خود ، معمولاً باید روی پیوندی مشخص کلیک کنید یا اطلاعات شخصی خود را ارائه دهید.

جعل ایمیل/کلاهبرداری فیشینگ: ایمیل هایی ایجاد شده اند که شبیه ایمیل های رسمی شرکت هایی هستند که به آنها اعتماد دارید. این ایمیل ها از مواردی مانند لوگوهای شرکت تقلید می کنند تا گیرندگان مشکوک را در ارسال اطلاعات حساس و شخصی فریب دهند.

هرزنامه های هشدار دهنده آنتی ویروس: ایمیل های هرزنامه ای که به شما در مورد ویروس های بدافزار “هشدار” می دهند و به راحتی پیشنهاد می کنند رایانه خود را اسکن کنید (یا برخی از کمک های آنتی ویروس دیگر) تا به “تعمیر” رایانه شما کمک کند. وقتی کاربران سعی می کنند از طریق یک پیوند مشخص به پشتیبانی دسترسی پیدا کنند ، بدافزار دستگاه های آنها را آلوده می کند یا بدتر اینکه کلاهبردار به سیستم گیرندگان دسترسی پیدا می کند.

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : چگونه ایمیل اسپم را متوقف کنیم؟ همراه با تصاویر راهنما

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *