چند نکته مهم در خرید شماره مجازی ارزان و معتبر

چند نکته مهم در خرید شماره مجازی ارزان و معتبر

خرید شماره مجازی در ایران و بسیاری از کشورهای دنیا برای کارهای مختلفی صورت می‌گیرد؛ از این رو شرکت‌های مختلفی در سرتاسر دنیا اقدام به ارائه شماره مجازی به کاربران می‌کنند. یکی از این شرکت‌ها، گوگل است که در قالب برنامه گوگل ویس، یک شماره مجازی منحصربهفرد را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. که جهت خرید شماره مجازی گوگل ویس میتوانید ازسایت آریاپی اقدام کنید.

شماره‌های مجازی برای کاربران ایرانی کاربردهای مختلفی دارند. ساختن حساب کاربری در تلگرام و واتساپ، ایجاد اپل آیدی و موارد دیگر، از جمله کاربردهای شماره مجازی در ایران به شمار می‌روند. به همین منظور، در ایران وب سایت‌های مختلفی اقدام به فروش شماره‌های مجازی می‌کنند. این شماره‌ها در کنار مزیت‌های بسیار، ممکن است خطراتی نیز برای کاربرانشان به همراه داشته باشند؛ به همین دلیل، وب سایتی که این شماره را از آن خریداری می‌کنید، از اهمیت بالایی برخوردار است. تا انتها ما را همراهی کنید تا مهم‌ترین نکات پیش از خرید شماره مجازی را فرا گیرید 

شماره مجازی چیست و چه کاربردی دارد؟ 

شماره مجازی Virtual number، یک شماره بدون سیم کارت فیزیکی است. شما با توجه به وب سایت ارائه دهنده شماره مجازی، امکانات مختلفی که یک سیم کارت حقیقی دارد را در اختیار خواهید داشت. ارسال پیامک و دریافت تماس و همچنین تماس خروجی از جمله امکاناتی هستند که شماره مجازی در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد؛ بنابراین حتی ممکن است شماره‌های مجازی کاربردهای بیشتری نسبت به شماره‌های حقیقی داشته باشند. 

 

وب سایت‌ها و شرکت‌های ارائه دهنده شماره‌های مجازی، عموما شماره‌های مجازی مختص کشورهای آمریکا و کانادا را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهند. البته شماره مجازی کشورهای دیگر، ‌با توجه به قوانین موجود در آن‌ها نیز وجود دارد؛ اما در ایران با توجه به قوانین موجود، اپراتورهای همراه مانند ایرانسل، همراه اول و رایتل اقدام به فروش شماره مجازی نمی‌کنندبه همین دلیل برای تهیه شماره مجازی با پیش شماره 98 ایران، باید از سیم‌ کارت‌های اجاره‌ای استفاده کرد که این کار نیز خطرات زیادی برای کاربران آن از جمله افشای اطلاعات را به همراه خواهد داشت. 

با توجه به تحریم کاربران ایرانی توسط شرکت‌های مختلف مانند اپل و گوگل، برای ساخت حساب کاربری در این سرویس‌ها و استفاده از خدمات متنوعی که ارائه می‌دهند، حتما باید از یک شماره مجازی استفاده کرد. همچنین،‌ در برخی شبکه‌های اجتماعی مانند واتساپ که امکان ایجاد دو حساب کاربری با یک شماره وجود ندارد، از شماره مجازی استفاده می‌شود. 

از دیگر کاربردهای مهم شماره مجازی، مربوط به کسانی می‌شود که برای تجارت خارجی، نیاز به ارتباط تلفنی با خارج از کشور دارند. از این رو، خرید شماره مجازی بسیار بهصرفه خواهد بود؛ زیرا در مورد شماره‌های مجازی آمریکایی و شماره مجازی گوگل ویس، تماس‌ها و پیام‌های دریافتی شامل هزینه نخواهند بود و کاملا رایگان هستند. 

نکات مهم هنگام خرید شماره مجازی 

هنگام خرید شماره مجازی، مواردی هستند که توجه به آن‌ها لازم است. مهم‌ترین مسئله‌ای که در مورد شماره‌های مجازی وجود دارد،‌ امنیت آن‌هاست. از طرفی، هزینه‌ای که برای شماره مجازی ختصاص داده می‌شود نیز باید در نظر گرفته شود؛ زیرا برخی از سایت‌ها و فروشگاه‌ها هزینه‌های نامتعارفی دریافت می‌کنند. از دیگر نکات که در ادامه به آن می‌پردازیم، اعتبار و رسمیت وب سایت یا فروشگاهی است که از آن شماره مجازی مورد نظر را می‌خریم. 

  • امنیت شماره مجازی؛ مهم‌ترین مسئله 

هنگام خرید شماره مجازی ، اولین موردی که باید به آن توجه داشت، امنیت شماره مجازی است. بسیاری از سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها اقدام به ارائه شماره مجازی رایگان می‌کنند. برای مواردی مانند تلگرام، واتساپ و اپل آیدی و موارد دیگر، فقط برای دریافت پیامک فعالسازی از شماره مجازی استفاده می‌شود. از این رو، بسیاری از کاربران با استفاده از اپلیکیشن‌های مختلف مانند Textplus، Talk2 و غیره و یا سایت‌های ارائه دهنده خدمات پیامکی رایگان، پیامک مورد نظر را دریافت می‌کنند. اما چیزی که در مورد این شماره‌های مجازی وجود دارد این است که تعداد کاربران این سایت‌ها و برنامه‌ها، از شماره‌های ارائه شده در آن‌ها بیشتر است؛ بنابراین ممکن است پس از مدتی، شماره شما دیگر در دسترس شما نباشد و در اختیار اشخاص دیگر قرار بگیرد. همین مسئله باعث در خطر بودن اطلاعات مهم شما خواهد شد.  

شرکت گوگل از جمله کمپانی‌هایی است که شماره مجازی رایگان منحصر به فرد در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد؛ اما برای کاربران ایرانی این امکان وجود ندارد و برای اینکه بتوانید شماره مجازی گوگل را داشته باشید، باید یک شماره آمریکایی داشته باشید که در این مورد،‌ باز هم به یک شماره مجازی نیاز خواهید داشت. بهترین راه برای داشتن شماره مجازی در ایران، خرید آن از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر است. سایت‌های داخلی متعددی هستند که اقدام به فروش شماره مجازی معتبر می‌کنند. یکی از این سایت‌ها، فروشگاه آریاپی است که هم شماره مجازی گوگل و هم شماره مجازی کشورهای دیگر را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. 

  • هزینه‌های شماره مجازی برای خریداران 

یکی دیگر از نکات قابل توجه در مورد خرید شماره مجازی، هزینه‌هایی است که برای آن می‌پردازیدبرنامه‌ها و سایت‌هایی وجود دارند که خدمات مربوط به شماره مجازی را به صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌دهند؛ اما باید نگران امنیت این شماره‌ها نیز باشید. از طرفی، خرید شماره مجازی ارزان قیمت، بستگی به شرکت ارائه دهنده و همچنین کشور مربوط به شماره مجازی دارد؛ برای مثال کمپانی گوگل، شماره مجازی با پیش شماره آمریکا در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد که شماره‌ای منحصر به فرد است. از این رو،‌ ممکن است برای تهیه شماره گوگل ویس، هزینه بیشتری بپردازید. البته در نظر داشته باشید که تماس‌ها و پیامک‌های دریافتی شما از این شماره کاملا رایگان است. همچنین تماس یا ارسال پیام به شماره‌های آمریکایی یا کانادایی از این شماره مجازی نیز بدون هزینه هستند و تنها برای تماس با کشورهای دیگر شامل هزینه خواهد شد.  

برای تایید و ساخت اپل آیدی و یا دریافت شماره مجازی گوگل ویس، بهتر است با شماره مجازی آمریکایی و یا کانادایی اقدام کنید؛ زیرا خدمات ارائه شده با این سرشماره‌ها توسط کمپانی‌های ارائه دهنده خدمات، مطمئن‌تر هستند. برای دریافت اپل آیدی، بهتر است از سرشماره‌های آمریکایی استفاده کنید. در این صورت با توجه به هزینه‌ای که می‌کنید، امکانات و امنیت بهتری نیز در اختیار خواهید داشت. 

  • انتخاب فروشگاه مناسب برای خرید شماره مجازی 

برای خرید شماره مجازی، نمی‌توانید به هر سایت و یا فروشگاهی اعتماد کنید. با توجه به هزینه‌ای که برای خرید شماره مجازی می‌کنید، باید در نظر بگیرید که شماره مجازی خریداری شده یکبارمصرف نباشد؛ زیرا در برخی موارد مانند ساخت حساب اپل آیدی، وقتی تایید دو مرحله‌ای را فعال می‌کنید باید مجدد از شماره مجازی استفاده کنید. برای این مورد، باید یک شماره مجازی دائمی بخرید و همچنین ممکن است هزینه بیشتری پرداخت کنید که با توجه به امکانات ارائه شده، بهصرفه خواهد بود. به همین دلیل، باید از فروشگاهی معتبر که سابقه خوبی در این زمنیه دارد خرید خود را انجام دهید. 

چند نکته مهم در خرید شماره مجازی ارزان و معتبر

مزیت‌ها و خطرات خرید شماره مجازی 

خرید شماره مجازی مزایا و معایبی برای کاربران خواهد داشت. از مزیت‌هایی که شماره مجازی برای شما به همراه خواهد داشت این است که این شماره همیشه همراه شما خواهد بود؛ برای مثال وقتی با شماره مجازی محل کار شما تماسی گرفته می‌شود، می‌توانید از منزل خود پاسخ دهید. 

همچنین، هزینه استفاده از تلفن مجازی، با توجه به اینکه بر بستر اینترنت فعالیت می‌کند، از هزینه‌های شما می‌کاهد. مخصوصا برای تماس‌های بین المللی، با توجه به اینکه از اینترنت استفاده می‌شود، کیفیت و هزینه آن بیشتر خواهد بود. 

با خرید شماره مجازی، حریم شخصی شما امنیت بیشتری خواهد داشت. با استفاده از شماره مجازی، شماره شما قابل ردیابی نیست و نگرانی از بابت افشای هویت شما وجود نخواهد داشت. 

از جمله مواردی که در مورد ایرادات شماره‌های مجازی وجود دارد، امنیت آن‌هاست. به همین دلیل است که همیشه تاکید می‌کنیم که از سایت‌ها و برنامه‌های ارائه دهنده شماره مجازی رایگان استفاده نکنید. استفاده از این سایت‌ها با توجه به محدود بودن شماره‌ها، خطر از دست رفتن اطلاعات شما را به همراه خواهد داشت. 

شماره مجازی معتبر را از کجا تهیه کنیم؟ 

شماره مجازی معتبر، باید همواره در دسترس شما باشد. حتی اگر از آن فقط یک بار برای دریافت پیامک فعالسازی تلگرام و واتساپ و یا تایید اپل آیدی یا دیگر موارد استفاده می‌کنید، باید از یک شماره مجازی دائمی و معتبر استفاده کنید؛ از همین رو باید در انتخاب سایت مورد نظر دقت کافی داشته باشید. 

یکی از سایت‌ها و فروشگاه‌های معتبر اینترنتی که اقدام به ارائه خدمات مربوط به شماره مجازی می‌کند، وب سایت آریاپی است. در فروشگاه آریاپی، شماره مجازی برای کاربردهای مختلف در اختیار کاربران قرار می‌گیردشماره‌های مجازی برای ثبت‌نام در پی پال، تلگرام، واتساپ و اپل آیدی و دیگر موارد، از جمله خدماتی است که در زمینه شماره مجازی در این سایت ارائه می‌شوند. همچنین در سایت آریاپی، آی پی ثابت برای ثبت‌نام در صرافی‌های خارجی و اپل آیدی و مواردی از این دست ارائه می‌شوند که در کنار شماره مجازی معتبر، از ملزومات برای ثبت‌نام و احراز هویت محسوب می‌شوند 

اگر شما هم برای تلگرام یا واتساپ خود، به دنبال یک شماره مجازی هستید که بتوانید کارهای تجاری یا شخصی خود را پیش ببرید، می‌توانید با مراجعه به سایت آریاپی و انتخاب شماره مجازی معتبر با قیمت ارزان و مناسب اقدام کنید. همچنین، شماره مجازی و آی پی ثابت برای پی پال و خرید اپل آیدی نیز در این سایت وجود دارد که می‌توانید با خیال راحت در این زمینه نیز انتخاب مناسبی انجام دهید. 

4.6/5 - (11 امتیاز)

نظرات در مورد : چند نکته مهم در خرید شماره مجازی ارزان و معتبر

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *