چاپگر سه‌بعدی این بار به کمک تولید موی مصنوعی خواهد آمد.

ریزش موی دائمی و غیر طبیعی و غیر قابل جبران از جمله مواردی است که زن ها و مردان زیادی را دچار استرس های شدید و تنش های عصبی می کند،چون مو به طور مستقیم با زیبایی انسان سر و کار دارد.از این رو افرادی که با این معضل رو به رو شده اند دست به دامان روش های مختلفی برای کاشت و می شوند.

ریزش مواز زمان تولید چاپگرهای سه بعدی این دستگاه ها در زمینه های مختلف به کمک دانشمندان در تولید و طراحی اشیاء مختلف آمده اند.حال دانشمندان دانشگاه کارنگی ملون با الهام از تارهای شکل گرفته در هنگام کشیدن چسب مایع، توانسته‌اند موی چاپ سه‌بعدی تولید کنند.گفتنی است برای این کار از یک چاپگر سه‌بعدی مدلسازی رسوب ذوب شده 300 دلاری استفاده شده است که اجسام را با قرار دادن لایه‌های متوالی مواد مذاب روی یکدیگر می‌سازد.گفتن است در این طرح از (polylactide (PLA استفاده شده که یک واسطه چاپ رایج است.
این کشف می‌تواند به تولید دستگاههای چاپی سه‌بعدی حاوی برس یا مو یا حتی ساخت عروسک‌های ترول کمک کند.

شیوه این کار این گونه است که برای تولید هر تار مو نازل چاپگر ابتدا یک لکه کوچک از ماده مذاب PLA را بر روی یک پایه نصب شده بر روی بستر چاپ می‌ریزد. سپس نازل و بستر چاپ به سرعت و به صورت افقی از یکدیگر جدا شده و باعث می‌شوند که پلاستیک به شکل یک رشته بین آن‌ها کشیده شود. این فرآیند بار‌ها و بارها تکرار شده که طی آن‌ها، نازل هر لکه جدید را در یک الگوی توری با فاصله خیلی کم می‌ریزد. گفتنی است که کاشت مو به این روش برای محدوده‌ای به اندازه 10 میلی‌متر مربع حدود 20 تا 25 دقیقه زمان می طلبد.اما نکته مثبت این است که این کار هیچ سخت‌افزار اضافی را طلب نمی کند و برنامه‌ریزی مجدد چاپگر تنها ملزوم آن است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و تازه های دنیای تکنولوژی و پیوستن به کانال زوم تک در تلگرام، اینجا کلیک کنید.

منبع : ایسنا

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : چاپگر سه‌بعدی این بار به کمک تولید موی مصنوعی خواهد آمد.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *