پردازنده A16 Bionic قوی تر از اسنپدراگون 8 نسل 2

پردازنده A16 Bionic قوی تر از اسنپدراگون 8 نسل 2

کوالکام اخیراً جدیدترین و بهترین چیپست پرچمدار خود را معرفی کرده است که Snapdragon 8 Gen 2 SoC است. در حالی که این قدرتمندترین پردازنده تلفن همراه این شرکت تا کنون است، به نظر می رسد که هنوز هم ممکن است از تراشه Apple A16 Bionic که به سری آیفون 14 پرو قدرت می دهد، بهتر عمل کند.

این خبر از یک لیست بنچمارک GeekBench (از طریق MacRumors)، پیش از هر گوشی هوشمند اندرویدی که دارای تراشه جدید کوالکام است، به دست می‌آید. با این حال، با نگاهی به نتایج اولیه بنچمارک GeekBench، نسل بعدی اسنپدراگون 8 نسل 2 از چیپست A16 Bionic مدل اپل آیفون 14 پرو پیشی گرفت. بنچمارک های مصنوعی نشان می دهد که Snapdragon SoC در تست تک هسته ای 1483 امتیاز و در تست چند هسته ای 4709 امتیاز کسب کرده است. در همین حال، پردازنده A16 Bionic در تست های مربوطه امتیاز 1874 و 5372 را به دست آورد.

بنابراین واضح است که تراشه های جدید غول کوپرتینویی همچنان از همتایان اندرویدی خود جلوتر هستند. جالب اینجاست که آخرین نسل تراشه‌های آیفون، یعنی A15 Bionic، در تست‌های تک هسته‌ای موفق به کسب 1709 امتیاز شده است که از Snapdragon 8 Gen 2 نیز بالاتر است. چشم انداز گوشی های هوشمند پرچمدار در سال 2023.

اگرچه این شرکت اعلام کرد که این پیشرفت‌ها «استاندارد جدیدی برای محاسبات متصل» خواهد بود که به طور هوشمند با هوش مصنوعی پیشگامانه در سراسر جهان مهندسی شده است تا تجربیات خارق‌العاده‌ای را فراهم کند. به عبارت دیگر، افزایش عملکرد خام تنها چیز جدیدی در چیپست جدید 8 نسل 2 نیست. به خاطر داشته باشید که معیارها همیشه منعکس کننده تجربه کاربری بهتر یا عملکرد واقعی نیستند. اما این نشان می‌دهد که تراشه‌های اپل، حتی مدل‌های قدیمی‌تر، هنوز در بازار فعلی کاملاً توانمند هستند.

منبع

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  فراموشی رمزعبور آیفون و آیپد

نظرات در مورد : پردازنده A16 Bionic قوی تر از اسنپدراگون 8 نسل 2

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *