هواپیماهای ناامن در جهان

هواپیما

هواپیماهای نا امن در جهان 

هواپیماهای که از نسل های گذشته هستند به مراقبت و تعمیر بیشتری به نسبت هواپیماهای مدرن و جدید نیاز دارند.اما متاسفانه شرکت های هواپیمای برای انجام خدمات فنی و آموزش خلبان ها منبع مالی مناسبی ندارند.

مشهورترین هواپیماها که در این صنعت فعالیت می کنند از خانواده‌ی بوئینگ ۷۳۷ می باشند و از سال 1988 آغاز به کار کرده اند. هم اکنون در خطوط هوایی بیشتر از 500فروند در حال استفاده اند. 

بوئینگ جی تی و دی که به شرکت آی تک ایر (I Tec Air) متعلق است سال گذشته در قرقیزستان سقوط کرد.دقیقا این اتفاق بعد از اینکه همکاری اتحادیه اروپا با این شرکت لغو شد اتفاق افتاد. شاید بیان این چنین حوادثی به ما کمک کند که با عنوان هواپیماهای نا امن در جهان بیشتر آشنا شویم.

 

هواپیماهای نا امن در جهان 

در ادامه این مطلب لیستی از هواپیماهای جهان نوشته شده است که به نسبت دیگر هواپیماها سقوط و کشته های بیشتری را داشته اند.

بوئینگ ۷۳۷ JT8D

بوئینگ 738 را با عنوان بدترین هواپیماها در جهان می شناسند که در سال 1988-1967 تولید شده اند.جالب است بدانید این هواپیما در کشورهای فقیر در حال فعالیت است و در هر 500 ساعت پرواز یک بار سقوط مرگبار را تجربه کرده است. 

 ۷۶-IL

در سال 2003 یکی از بدترین و بزرگترین سقوط های هواپیمای رخ داد که متاسفانه این اتفاق ناگوار به ایران مربوط بود و در رابطه با سپاه پاسداران بود در این حادثه تلخ 275 نفر جان خود را از دست دادند. بیشتر این هواپیماها در آسمان های کشور‌های اتحاد شوروی سابق، اطراف خاورمیانه و آفریقا در حال پروازند ؛ سال تولید آنها از 1974 تا هم اکنون ادامه داشته است.

۱۵۴-Tu

از این هواپیما بیشتر برای پروازهای داخلی استفاده می شود. چهار سقوط مربوط به این هواپیما در سال 2002 در ایران اتفاق افتاد که آخرین سقوط آن در ایران در شرکت هواپیمای کاسپین از تهران به مقصد ایروان رخ داد متاسفانه در این سقوط مرگبار 168 نفر جان خود را از دست دادند. تولید این هواپیما از سال 1974 تا کنون ادامه داشته است.

ایرباس ۳۱۰A

این هواپیما از سال 1983 تا 1998 تولید شده است. امروزه با اینکه فعالیت های این شرکت هواپیمای متوقف شده ولی در برخی از کشورهای فقیر از آن استفاده می شود.آخرین سقوط مربوط به هواپیما در یمن اتفاق افتاد که در آن 153 نفر جان خود را از دست دادند.

بیشتر بخوانید  اولین خطوط هوایی که اجازه دادند مسافران از وسایل الکترونیکی استفاده کنند

مک دانل داگلاس ۹-DC

این هواپیما از سال 1965 تا 1982 تولید می شده است.فعالیت این شرکت بعد از ادغامش با شرکت بوئینگ  به صورت کامل متوقف شد. هم اکنون در برخی از شرکت های جهان مانند دلتا و شرکت های کوچک در حال فعالیت می باشند.

در این لیست هواپیماهای دیگری مانندTu-134 ، بوئینگ 727 ،  مگ دانل داگلاس MD-80 ، مگ دانل داگلاس DC-10 ، مگ دانل داگلاس DC-11 وجود دارند که می توانند جزی از هواپیماهای باشند که بیشترین سقوط را داشته اند.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : هواپیماهای ناامن در جهان

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *