هوآوی برای سال 2023 تراشه جدید معرفی نمی کند

هوآوی برای سال 2023 تراشه جدید معرفی نمی کند

دولت ایالات متحده چشم انداز و برنامه روشنی برای خروج هواوی از حوزه گوشی های هوشمند داشته است. در سال 2019، ایالات متحده آن را در لیست شرکت های ممنوعه قرار داد. هیچ شرکت آمریکایی نمی تواند محصولات سخت افزاری یا نرم افزاری را برای هواوی و بسیاری دیگر از شرکت های چینی تامین کند. یک سال بعد، ایالات متحده هر شرکت محلی را از ارسال هر چیزی به هواوی منع کرد. این قانون روی تراشه‌های Kirin در واحد نیمه‌رسانای HiSilicon این شرکت گسترش یافت.

بعدها، ایالات متحده به کوالکام اجازه داد تا آخرین تراشه های خود را به هواوی ارائه دهد. اما این شرکت چینی می تواند فقط نسخه 4G را دریافت کند، نه نسخه 5G. به عنوان مثال، هواوی میت 50 و میت 50 پرو دارای تراشه های اسنپدراگون 8 هستند اما از شبکه 5G پشتیبانی نمی کنند. از سوی دیگر، کسانی که می‌خواهند گوشی‌های هواوی با پشتیبانی از 5G داشته باشند، می‌توانند قاب‌های Soyealink را برای سری میت 50 خریداری کنند. کیس‌های نوآورانه با قیمت بیش از 100 دلار، 5G را از شبکه‌های مستقل زیر 6 گیگاهرتز برای همه مدل‌های خط Mate 50 فراهم می‌کنند.

چندی پیش، برخی شایعات حاکی از آن بود که تراشه‌های Kirin ممکن است در گوشی‌های جدید هواوی در سال آینده ظاهر شوند. اما امروز هواوی این شایعات را تکذیب کرد. این شرکت گفت که هیچ تلفنی با تراشه Kirin وجود نخواهد داشت.

مشکل فنی است. تراشه های Kirin را می توان تنها در بزرگترین کارخانه ریخته گری چین، SMIC تولید کرد. اما دومی در یک گره فرآیند 14 نانومتری گیر کرد. این با گره فرآیند 4 نانومتری فعلی TSMC فاصله زیادی دارد. ما حتی به فرآیند تولید 3 نانومتری سامسونگ که امسال عرضه خواهد شد اشاره ای نمی کنیم.

سال آینده، سری آیفون 15 پرو باید از SoC جدید A17 Bionic با فرآیند 3 نانومتری استفاده کند. بنابراین اگر هواوی می‌خواهد با آیفون 15 و سایرین در بازار رقابت کند، باید مدل‌های مربوطه را بیاورد. یک تراشه 14 نانومتری نمی‌تواند به هواوی اجازه دهد سرپا بماند.

به همین دلیل هواوی تصمیم گرفت این راه را ادامه ندهد. در عوض، همچنان از تراشه‌های اسنپدراگون 4G در حالی که منتظر عقب‌نشینی ایالات متحده است، استفاده خواهد کرد.

بیشتر بخوانید  هواوی از Y8p میان رده بی سروصدا رونمایی کرد

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : هوآوی برای سال 2023 تراشه جدید معرفی نمی کند

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *