سیستم عامل iOS 15.7.5 برای دستگاه های قدیمی تر منتشر شد

سیستم عامل iOS 15.7.5 برای دستگاه های قدیمی تر منتشر شد

هفته گذشته بود که اپل iOS 15.7.4 را برای آیفون‌ها و آی‌پدهایی که با iOS 16 سازگار نیستند، منتشر کرد. این به‌روزرسانی آسیب‌پذیری‌های امنیتی حیاتی را در این مدل‌های قدیمی برطرف کرد و اکنون شرکت کوپرتینویی در حال ارائه به‌روزرسانی نرم‌افزار دیگری برای این دستگاه‌های قدیمی است. این بروزرسان می تواند تجربه کاربری بهتری رقم زند و مشکلات فعلی را برطرف سازد.

طبق یادداشت‌های انتشار رسمی، iOS 15.7.5 هیچ ویژگی جدیدی به همراه ندارد، اما دارای برخی پیشرفت‌های امنیتی مهم است. آپدیت iOS که با iPadOS 15.7.5 همراه شده، دارای شماره ساخت 19H332 است. این برای iPhone 6s (همه مدل‌ها)، iPhone 7 (همه مدل‌ها)، iPhone SE (نسل اول)، iPad Air 2، iPad mini (نسل چهارم) و iPod touch (نسل هفتم) در دسترس خواهد بود.

قابل توجه بوده که برخی از دستگاه های ذکر شده در بالا تقریباً یک دهه از عمرشان می گذرد و هنوز آپدیت دریافت می کنند، با توجه به اینکه اپل قبلاً پشتیبانی از همه این مدل ها را قطع کرده است. به‌روزرسانی‌های غافلگیرکننده مانند این غیر معمول نیستند، زیرا آسیب‌پذیری‌های امنیتی مهمی را که ممکن است بر حریم خصوصی کاربران تأثیر بگذارد، برطرف می‌کنند.

همراه با iOS 15.7.5، اپل macOS Big Sur 11.7.6 (20G1231) و macOS Monterey 12.6.5 (21G531) را منتشر کرده است. در اخباری مرتبط به گفته یک وبلاگ نویس، اپل درخواست TSMC برای افزایش قیمت در سال 2023 را رد کرده است. این تصمیم به دلیل کاهش فروش آیفون گرفته شده و توجیه افزایش قیمت برای فرآیند و فناوری جدید را برای اپل دشوار می کند. اپل فکر می‌کند که قبلاً برای فرآیند جدید پول پرداخت کرده و با توجه به عملکرد ناامیدکننده فروش آیفون، هرگونه افزایش قیمت بیشتر ناعادلانه خواهد بود.

چالش‌های TSMC با تولید تراشه‌های 3 نانومتری نیز باعث شده که اپل در اهداف عملکرد خود برای چیپ آیفون رده بالای آینده تجدید نظر کند. اپل به‌عنوان تنها مشتری تراشه‌های 3 نانومتری TSMC منتظر بوده تا غول تولیدکننده نیمه‌رسانا راه‌حلی ارائه دهد. وضعیت فعلی می تواند روابط همکاری طولانی مدت بین دو شرکت را به خطر بیندازد، زیرا اپل ممکن است در صورت عدم امکان بهبود عملکرد تراشه A17 خود را قربانی کند.

باید منتظر ماند تا مشخص شود آیا بزودی آپدیت دیگری منتشر خواهد شد یا خیر.

بیشتر بخوانید  نسل چهارم آیپد ایر اپل با پورت USB-C همراست

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : سیستم عامل iOS 15.7.5 برای دستگاه های قدیمی تر منتشر شد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *