نقد و بررسی اپل واچ سری SE: یکی از بهترین ها برای عموم مردم

اگر به شما این فرصت را بدهند که تغییری در راستای بهبود ساعت های اپل واچ این شرکت دهید، چکار می کنید؟ این ساعت های هوشمند با بهترین فناوری روز، در یک بسته بندی عالی با ویژگی های فوق العاده طراحی شده و در کنار کاربرد آسانی که دارند از کیفیت بسیار بالایی نیز بهره می برند. بهترین ساعتی که با داشتن یک گوشی هوشمند اپل بیشترین استفاده را از آن خواهید برد. جواب سوال شما احتمالا پایین آوردن قیمت بالای آن می باشد. کاری که اپل با سری SE اپل واچ های هوشمند خود کرده است. به طبع این کاهش قیمت بر روی امکانات و ویژگی های در دسترس ساعت تاثیر گذار بوده، اما سوال اینجاست که این بودجه کم تر تا چه حدی قرار است اپل واچ را ضعیف تر کرده و آیا باعث خواهد شد که کاربران علاقه خود را به آن از دست بدهند یا خیر؟

جواب خلاصه شما؛ نه می باشد. به هیچ وجه قرار نیست اپل واچ SE ساعتی ضعیف بوده و حتی کاملا برعکس، احتمالا بهترین گزینه در دسترس شما برای سال جاری خواهد بود. در ادامه با ما همراه باشید تا ببینیم اپل واچ SE چه ویژگی هایی داشته و چگونه قرار است این کاهش قیمت را توجیه کند.

طراحی

از لحاظ شکل و شمایل و طراحی، اپل واچ SE کاملا مشابه سری های شش و پنجم این ساعت های هوشمند است. دارای صفحه نمایش ۱.۷۸ اینچی رتینا در زیر شیشه تقویت شده lon-X می باشد و تراکم آن ۳۲۶ پیکسل بر ازای هر اینچ خواهد بود. تاج دیجیتال با یک دکمه در پایین خود در کناره های کیس قرار گرفته و قاب کلی دستگاه در اندازه های ۴۴ میلی متری و ۴۰ میلی متری با ساختار آلومینومی در دسترس شما بوده و در رنگ های نقره ای، خاکستری فضای یا طلایی به بازار ارائه می شوند. اگر از ظاهر سری های شش و پنج اپل واچ خوشتان آمده بود، SE نیز نظر شما را به خود جلب می کند.

من برای نقد و بررسی خود، رنگ طلایی را با بند مشکی ورزشی انتخاب کردم و همان طور که انتظار می رفت، کیفیت ساخت و بسته بندی عالی ساعت از جعبه آن مشخص است. اپل واچ SE به خودی خود فقط در قاب های آلومینیومی در دسترس بوده و با سطوح سخت تر و مقاوم تر تیتانیوم و فولاد ضد زنگ که هم گران تر هستند و برای سری ۶ ام اختصاص داده شده بودند پوشیده شده است. رنگ طلایی این ساعت از آنچه که در سایت اپل به نظر می رسید کم زرق و برق تر بوده و خیلی چشم آدم را اذیت نمی کند. تم برنجی و مات بیشتری داشته و با تصور عادی رنگ طلایی کمی تفاوت دارد. از آنجایی که اکثر اوقات نمایشگر دستگاه خاموش است، با قرار گیری این کیس طلایی در کنار بند های آبی و مشکی ورزشی، ساعت هوشمند اپل واچ SE ظاهری سنگین تر و با کلاس تر از مدل نقره ای داشته و از طرف دیگر جلوه بهتری نسبت به خاکستری فضایی خواهد داشت.

به خاموشی نمایشگر در اغلب اوقات اشاره کردم به این دلیل که اپل واچ SE از قابلیت نمایشگر همیشه روشن بهره نمی برد. ویژگی که در سری های ۵ و ۶ وجود داشت. به همین روی حال برای دیدن ساعت و کار با امکانات موجود باید مچ خود را بالا برده یا بر روی صفحه نمایش ضربه ای آهسته بزنید. اگر در گذشته از سری های ۳ و ۴ اپل واچ استفاده کرده باشید، این امر از تازگی خاصی برخوردار نبوده و از قبل با آن آشنایی داشته اید. اگرچه بعد از داشتن نسخه ۵ ام اپل واچ کمبود قابایت نمایشگر همیشه روشن را در SE احساس می کنم، اما خوشبختانه سرعت حسگر ها و سنسور های ساعت انقدر بالاست که خیلی زود و سریع صفحه نمایش را با حرکت آهسته دست روشن می کند. به همین روی برای فهمیدن زمان با چالش خاصی رو به رو نخواهید شد‌.

مدل ۴۴ میلی متری اپل واچ  SE سبک بوده و ۳۶ گرم وزن دارد. از طرف دیگر بند های ورزشی نیز وزن خاصی نداشته و اصلا سنگینی محسوسی را به ساعت اضافه نمی کنند. به همین روی نه تنها در طول روز، بلکه شب ها نیز قادر هستید ساعت هوشمند خود را دور مچ هایتان ببندید. به علاوه سیستم عامل اپل واچ SE از بروزرسانی ۷ واچ او اس اپل پشتیبانی کرده و از قابلیت های ردیابی خواب بهره می برد. به همین روی اگر تصمیم داشتید در هنگام خواب از ساعتتان استفاده کنید، این ویژگی می تواند به بهبود کیفیت خواب شما کمک کند. عوض کردن تسمه ها و بند نیز پروسه بسیار ساده ای است و زمان زیادی را از شما نمی گیرد. به همین روی اگر فکر می کنید در طول شبانه روز می خواهید بند متفاوتی بر دست کنید، چندان کار سختی برایتان نخواهد بود‌.

وقتی صحبت از طرح مربعی شکل اپل واچ ها در میان باشد، چه در سری های قدیمی تر و چه در سری SE خوشبختانه قاب ساعت هیچ گونه تداخلی با لباس های شما مخصوصا وقتی در حرکت هستید ایجاد نخواهد کرد. تاج دیجیتالی هیچ موقع به مچ هایتان به صورت آزار دهنده ای برخورد نمی کند و آویزه های بند ها نیز خیلی کوچک بوده و آستین پیرهنتان را درگیر نمی کنند. با این اوصاف این طراحی صاف و روان سرامیکی با نبود لبه های تیز و خشن هرگز روی دست شما احساس سنگینی را ایجاد نکرده و فقط در حرکت ممکن است از وجود ساعت خود بر روی دست هایتان مطلع شوید. ساعت های گرد و دایره ای شکل سنتی و قدیمی تر عموما از چنین میزان راحتی برای کاربران خود بهره نمی برند که امری حائز اهمیت است.

شکل و شمایل اپل واچ شاید برای برخی از مخاطبان بحث بر انگیز باشد، اما اگر به آن به عنوان ساعتی نگاه کنیم که صورت مداوم می خواهیم از آن استفاده برده و دور مچ هایمان ببندیم، ایراد خاصی نمی توان به طراحیش وارد کرد. بله، با یک ساعت معمولی قدیمی شاید خیلی متفاوت باشد، اما طرح و اندازه آن دقیقا طوری ساخته شده که کاربر قادر باشد بدون دردسر به صورت روزمره از ساعت هوشمند خودش بهره ببرد. احتمالا اکثر اوقات حتی یادتان نمیاید که یک ساعت دور دست هایتان بسته اید تا اینکه گهگاهی توسط ضربه لمسی این امر را به شما یاد آوری کند.

دست هایتان را بشویید

اگرچه از نظر فنی این ویژگی از اپل واچ سری هفتم قرض گرفته شده است، تایمر شست و شوی دست یکی از ویژگی های متعدد و کاربردی ساعت هوشمند SE اپل است که در زمینه سلامت و تناسب اندام عملکرد فوق العاده ای دارد. یک ویژگی مناسب وابسته به زمانی که در آن زندگی می کنیم. نحوه کار سنسور های شست و شوی دست اپل واچ SE به این صورت هستند که وقتی آب را باز کرده و دست هایتان را حرکت می دهید، با بررسی میزان درستی کار شما تایمری ۲۰ ثانیه ای را فعال می کند تا از تمیزی دست هایتان اطمینان کامل حاصل کند. به طرز عجیبی این ویژگی خیلی خوب و کاربردی بوده و عملکردی دقیق از خود ارائه می دهد.

تایمر با توجه به زمانی که برای شست و شوی دست هایتان در نظر گرفته اید کار خود را شروع کرده و ثانیه ها را به سمت پایین شمارش می کند. بعد از صرف وقت کافی و تمیز شدن درست و حسابی یک ضربه لمسی شما را از پایان پروسه کار خود مطلع خواهد کرد. تا وقتی که از این قابلیت استفاده کردم هیچ وقت ندیدم که سنسور هایش به اشتباه اطلاعاتی را دریافت کرده و بی دلیل تایمر را فعال کنند. کاملا برعکس تایمر دستی شست و شوی سیستم عامل های WearOs که باید خودتان تنظیمات را وارد می کردید، در اینجا همه چیز به صورت اتوماتیک و خودکار انجام می پذیرد. حتی بخش ویژه ای وجود دارد که از طریق آن به داده ها و اطلاعات جزئی تر شستن دست در برنامه Apple Health دسترسی خواهید داشت.

ردیابی خواب و تناسب اندام

یکی دیگر از قابلیت های جدید واچ او اس ۷، ردیابی خواب نام دارد. با انتخاب بند درست، اپل واچ SE همراهی خوب در طول خواب شما بوده و از راحتی کافی بهره خواهد برد. این عملکرد نیز مانند حسگر های شست و شوی دست به صورت خودکار خواب شما را ردیابی می کند و خود به خود فعال می شود. همچنین با استفاده از Wind Down قادر هستید یک برنامه زمانی خواب معین را صورت دهید که گوشی هوشمندتان را برای وقتی که در خواب هستید آماده می کند. به علاوه دسترسی راحت تر را برای امکانات مختلف بر روی صفحه اصلی نمایشگر فراهم کرده و به سادگی می توانید به تایمر، آلارم، موزیک و … دسترسی داشته باشید‌. تمامی این ویژگی ها تا حد زیادی حواس پرتی های مختلف را کاهش داده و شما را برای یک خواب راحت و دل چسب آماده می کنند.

داده ها و آمار های به دست آمده از خواب خیلی جامع نیستند. زمان خواب شما را لیست بندی کرده و کارکرد متوسطی دارد، اما هیچ معیار دقیقی از مراحل مختلف خوابتان برای شما ارائه نمی کند. قابلیت ردیابی خواب اپل ویژگی و اضافه خوبی برای Apple Health محسوب می شود و تصویر کلی از سبک زندگی شما رسم خواهد کرد. اما بهتر است انتظار تجزیه و تحلیل دقیقی از الگو های خواب را از آن نداشته باشید‌. یک امکان خوب برای استفاده معمولی، نه کمتر و نه بیشتر. اگرچه مصرف باتری آن چندان زیاد نیست اما با خاموش کردنش احتمالا تا حدی زمان بین شارژ شما افزایش پیدا می کند‌ و ممکن است در این زمینه برایتان مفید واقع شود‌.

ردیابی تمرینات ورزشی کار خود را به نحو احسنت انجام می دهد. قادر هستید تمرینات خود را از طریق ساعت مشخص کرده و تعداد زیادی از فعالیت ها هستند که میانشان می توانید انتخاب کنید‌. داده ها همراه با اطلاعات فعالیت های روزانه در برنامه Apple Health جمع آوری شده و نشان داده می شوند. Apple Health خیلی وارد جزئیات نشده و آمار گسترده ای ارائه نمی دهد، در عوض اهداف کلی را با استفاده از سیستم Activity Rings ساده خواهد کرد. ایده اینجا این است که هر حلقه نسبت به میزان کالری سوخته شده، فعالیت فیریکی و ایستادن در طول روز جداسازی شده که اطلاعات به دست آمده را قابل درک تر و مرتب تر می کند.

ساعت هوشمند اپل واچ SE برای دوندگان ماراتن، دوچرخه سواران هاردکور یا هر فعالیتی که وابسته به VO2 Max باشد، مناسب نخواهد بود‌. این ردیاب یک مرور کلی از فعالیت های روزمره و سلامت عمومی را برایتان فراهم کرده و خیلی قاطی اعداد و ارقام و آمار های پیچیده نمی شود‌. اگر میزان کالری کم تری نسبت به حد معمول می سوزانید و یا اگر بیشتر از هفته قبل ورزش می‌ کنید، اینجاست که برنامه با ارائه هشدار ها و مشخص سازی هدف تا حدی شما را از وضعیت سلامت جسمی خود با خبر می سازد.

در اپل واچ SE خبری از الکتروکاردیوگرام ECG یا اکسیژن خون SpO2 نیست، اما در پشت آن یک سنسور ضربان قلب وجود وجود دارد که ریتم های نامنظم را ردیابی کرده و همراه آن تشخیص افتادن را در خود جای داده و بر روی سر و صدا نظارت می کند. ویژگی‌ آگاهی ذهن اپل که تنفس نام دارد در مواقع ضروری به شما یاد آوری می کند که لحظه ای را استراحت کرده و آرام شوید‌. همچنین هر یک ساعت یک بار، بعد از نشستن های طولانی مدت شما را به ایستادن و حرکت کردن تشویق می کند. همه این ها مجموعه ای از قابلیت های کاربردی، جامع و منسجم هستند که شما را در مسیر درست سلامتی قرار داده و به انگیزه تان می افزایند.

بیشتر بخوانید  نحوه تغییر واچ فیس های اپل واچ

تمامی ویژگی های سلامتی اپل واچ SE، خارج از تنظیمات و راه اندازی اولیه با ورودی حداقلی کمی از طرف شما کار کرده در حالی که آمار و داده ها به طور جذاب و واضحی در برنامه نشان داده می شوند. شاید برای ورزشکاران حرفه ای که دنبال اطلاعات دقیق و ریز هستند استفاده زیادی از آن نداشته باشند، بهتر است به دنبال ساعت های کامل تری مثل اپل واچ سری ۶ رفته که از مانیتور های SpO2 بهره می برند.  اما از طرف دیگر برای عموم مردم که نیازی به داده های خیلی دقیق نداشته و صرفا از این اطلاعات کاربردی برای با خبر بودن از سلامت خود استفاده می برند، SE اپل یکی از بهترین ساعت های هوشمند پوشیدنی موجود در بازار خواهد بود. در اواخر سال پیش رو قرار است برنامه جدید اپل با نام Fitness+ در سری های آخر مثل اپل واچ SE منتشر شود و احتمالا در آینده از نظر نرم افزاری و قابلیت ها با ساعتی کاربردی تر و توسعه یافته تر همراه خواهیم بود.

استفاده از اپل واچ SE

ویژگی های تناسب اندام و سلامتی بخش عمده ای از جذابیت این ساعت هوشمند را در بر می گیرند، اما این مورد برای دیگر بخش ها نیز صدق می کند؟ هر کاری را که شما بخواهید با اپل واچ SE خود انجام دهید، بسیار سریع، مرتب و دقیق انجام خواهد گرفت. از همان پردازنده دو هسته ای سری ۵ بهره برده و خبری از نسخه بهبود یافته اپل واچ ۶ نیست. خوشبختانه هیچ موقعی نشد که احساس کنم این ساعت هوشمند از نظر سخت افزاری ضعیف بوده و ممکن است کم بیاورد.‌ حتی هنگام استفاده از برنامه های سنگینی که داده زیادی مصرف می کنند، مثل ایمیل ها و نقشه، همچنان ساعت خیلی روان و سریع فایل های مربوطه را اجرا کرده و بدون کوچک ترین نقصی وظیفه اش را انجام می دهد. استفاده از تاج دیجیتالی بسیار لذت بخش است و هپتیک های متناسب برای چرخش در سیستم عامل خوشایندی این پروسه را دو چندان می کنند. دکمه پایین وظیفه فعال سازی Dock را بر عهده داشته که قادر است توسط برنامه های اخیر یا مجموعه ای از موارد دلخواه برای دسترسی جمع شود.

اعلان ها به شکل ماهرانه ای کنترل می شوند. بیاید اعلان های توئیتر را به عنوان مثال در نظر بگیریم. اگر این اعلان با عکسی همراه باشد، ساعت شما بدون هیچ انتظاری آن را روی صفحه به نمایش خواهد گذاشت. یک هشدار هپتیک به شما داده می شود و به محض اینکه دستتان را بالا بیاورید پیام دریافتی را مشاهده می کنید‌ و قادر هستید آن را لایک کرده، تصویر کامل تری از آن داشته و حتی روی مچ دست خود ریتوئیت کنید.

اکنون این تجربه خوب را بر داشته و بر روی تمامی برنامه هایی از قبیل؛ پیام ها، ایمیل ها، تیم های مایکروسافت و خیلی دیگر از نرم افزار ها پیاده سازی کنید. شما توانایی ارتباط با اکثر آن ها را داشته و قادر هستید پیام های مختلف را پاسخ داده، لایک کرده و به طور کلی با گوشی هوشمند خود در تعامل باشید. حال این سطح از سرعت و عملکرد عالی را به اکثریت قریب به اتفاق سایر نرم افزار های نصب شده یا برنامه های شخص ثالثی که ممکن که خودتان نصب کنید، گسترش دهید‌. اگر مدل سلولار را خریداری کنید، علاوه بر ۵۰ دلار اولیه باید هزینه ماهانه سرویس را پرداخت کنید،  اما در عوض قادر هستید جدا از گوشی هوشمند خود، تماس برقرار کرده و از قابلیت های اتصالی آن استفاده ببرید. اگر تصمیم گرفتید که این هزینه را پرداخت نکرده و نسخه سلولار را تهیه نکنید، با اتصال بلوتوث و وای فای شما همچنان توانایی به کارگیری قابلیت های گوشی هوشمند خود را بر روی اپل واچ خواهید داشت. کیفیت صدا ها نیز واضح و شفاف بوده و در مواقعی که دستتان بند است بسیار مفید می باشد‌‌.

این ساعت هوشمند از اپل پی پشتیبانی کرده و هنگام گوش دادن به موزیک بر روی گوشی، کنترل های موسیقی را نمایش می دهد. تعداد زیادی از واچ فیس ها نیز برای سلیقه های متفاوت در دسترس است و به علاوه این ها، یار همیشگی آی او اس، یعنی دستیار صوتی سیری نیز در اپل واچ SE حضور خواهد داشت‌. همچنین توسط ساعت خود می توانید Memoji های متنوعی را ساخته که به لطف انیمشین های فوق العاده روان و انتخاب های زیاد، این فرایند خیلی سریع و راحت انجام می پذیرد. این نمونه ای بسیار خوب از میزان روان بودن و عملکرد عالی اپل واچ سری SE می باشد و مهم نیست که چه کاری با آن انجام دهید، این ساعت هوشمند وظیفه خود را به نحو احسنت انجام خواهد داد‌.

باتری

استفاده دو روزه بدون نیاز به شارژ در اپل واچ SE کاملا امکان پذیر است. به طبع عمر باتری امری است که به میزان استفاده شما و کاری که می کنید به طور مستقیم وابسته بوده و نتایج متفاوتی خواهد داشت. اما به شخصه برای من که از ۹ صبح کار خود را شروع کرده، با یک ساعت ردیابی فعالیت های ورزشی، ردیابی خواب در طول شب و استفاده معمولی در روز دوم تا ساعت ۶ عصر، عمر باتری تا حدود ۱۸ درصد کاهش یافت.

تا کنون نظارت بر خواب شبانه حدودا ۱۵ تا ۲۵ درصد از باتری را به خود اختصاص داده و همین امر در فعالیت روز دوم ساعت تاثیر مستقیم دارد. اگر ردیابی خواب خیلی برایتان اهمیت نداشته و شبانه ساعت خود را شارژ کرده یا آن را خاموش می کنید، استفاده در روز دوم بدون هیچ محدودیتی امکان پذیر خواهد بود. حتی با یک ساعت نظارت بر فعالیت های ورزشی، باز هم شارژ باتری تا نیمه شب حدودا ۶۰ درصدی باقی مانده و خیلی زود خالی نمی شود.

برای ساعتی که از سیستم عامل WearOs گوگل استفاده می کند، نگه داری شارژ در روز دوم با محدودیت های زیادی روبه رو خواهد بود. یا باید خیلی کم و دقیق از امکانات ساعت استفاده کنید یا باید از برنامه ها و حالت های ویژه بهره ببرید. از طرف دیگر اپل واچ SE بدون نظارت و توجه چندانی زندگی را خیلی راحت تر و کم دردسر تر خواهد کرد.

قیمت و دسترسی

مدل ۴۴ میلی متری اپل واچ SE حدودا ۳۰۹ دلار قیمت گذاری شده در حالی که مدل ۴۰ میلی متری با برچسب قیمتی ۲۷۹ دلاری به شرطی که از بند های Solo Loop یا ورزشی استفاده کنید به بازار عرضه شده اند‌. اگر به دنبال Braided Solo Loop هستید، ۳۵۹ دلاری باید هزینه کنید. به صورت تکی نیز ۹۹ دلار برایتان خرج می تراشد. با اضافه کردن قابلیت هایی مثل سلولار ۵۰ دلار به قیمت نهایی این ساعت هوشمند اضافه شده و باید ماهانه مبلغی را به شرکت مخابرات نیز پرداخت کنید‌.

نتیجه گیری

ساعت هوشمند اپل واچ SE تقریبا هیچ نقص و ایراد خاصی ندارد. و اپل همچنان به رقبای خود نشان می دهد که یک ساعت دیجیتالی درجه یک چگونه باید ساخته شود. اما قابلیت ها و امکاناتی که وجود ندارند چه؟ آیا انقدر حائز اهمیت هستند که بخواهیم این ساعت شرکت اپل را نادیده بگیریم و به دنبال دیگر محصولات برویم؟ مهم ترین ویژگی که در اپل واچ SE دیده نمی شود، نمایشگر همیشه روشن خواهد بود که در سری های ۵ ام و ۶ ام وجود داشته و تا حدی ممکن است در تجربه روزمره شما تاثیرگذار باشد. امکانات SpO2 و ECG بیشتر جنبه های حرفه ای داشته و کسانی که فکر می کنند به استفاده روزانه آن ها محتاج هستند باید هزینه اضافی ۱۲۰ دلاری سری شش را به نحوی برای خود توجیه کنند. برای دیگر افراد که برای فعالیت های ورزشی نیازی به آن ها ندارد، چیز خاصی را از دست نخواهند داد‌.

صرف هزینه بیشتر برای فولاد ضد زنگ، سرامیک یا هرمس اپل واچ تنها جنبه پز دادن و رجزخوانی داشته وگرنه از لحاظ فنی تفاوتی میان مدل های مختلف وجود ندارد. عملکرد اپل واچ SE با پردازنده سال گذشته بسیار خوب بوده و سرعت آن همچنان بالاست. در اینکه SE ساعت هوشمندی فوق العاده قدرتمند و کاربردی است شکی نیست، اما باید کمی صبر کنیم تا ببینیم آیا سری ششم با هزینه اضافه ای که دارد برای سال پیش رو گزینه مناسب تری خواهد بود یا خیر.

آیا جایگزین های بهتری وجود دارند؟

واقعیتش را بگویم؛ نه. اگر از گوشی های هوشمند آیفون استفاده می کنید و به فکر خریداری یک ساعت سازگار هستید، اپل واچ تنها گزینه موجود خواهد بود. ولی با وجود ساعتی مثل اپل واچ سری ششم با قیمت ۳۹۹ دلاری و قابلیت های ECG و SpO2 و نمایشگر همیشه روشن این به شما بستگی دارد که چه استفاده ای از آن ها داشته و چقد برایتان اهمیت دارند‌.  از لحاظ ظاهری و شکل و شمایل این دو مدل کوچک ترین تفاوتی با هم نداشته و کاملا مشابه هستند. به همین روی بد نیست که شاید نیم نگاهی به سری پنجم نیز داشته باشید، که هم قیمت پایین تری دارد و هم از قابلیت هایی که به آن شاره گردیم بهره می برد.

با اینکه ساعت های هوشمند با سیستم عامل های WearOs گوگل، تایزن سامسونگ و Health هواوی با گوشی های آیفون سازگار هستند، اما سطح ارتباط و تعاملی که توسط اپل واچ ها در این گوشی ها وجود دارد در دیگر سیستم عامل های موجود در بازار پیدا نخواهد شد‌.

تنهای گزینه جدی دیگری که می توان تا حدی با اپل واچ در زمینه اتصال به آیفون رقابت کند، ساعت هوشمند ۲۹۹ دلاری Withings ScanWatch خواهد بود. همه قابلیت های سلامتی و تناسب اندام سری ۶ ام را در خود داشته و با طراحی زیبایی که دارد از ردیاب خواب بهتری نیز بهره می برد. اگرچه تاکید کمتری بر روی عناصر متصل مثل اعلان ها وجود دارد، اما حضورشان همچنان پابرجا بوده و عملکرد خوبی را از خود به نمایش می گذارد.

طول عمر آن چقدر است؟

ساعت های هوشمند از چرخه ارتقا و بروزرسانی گوشی ها برخوردار نبوده و اپل واچ با استفاده درست و مراقبت خوب، کم کم تا سه سال یا حتی بیشتر به شما ارائه خدمات می کند.  تعویض تسمه های آن راحت بوده و می تواند در طول عمر کلی ساعت تاثیر گذار باشد. از طرف دیگر با اینکه بدنه آلومینومی اپل واچ SE به راحتی خش برداشته و ضربه می خورد، اما تا ۵۰ متر از قابلیت ضد آب بودن برخوردار خواهد بود‌.

نیاز های شما حکم می کنند که آیا ویژگی های اضافی مربوط به سلامتی سری ۶ در آینده نزدیک مفید تر هستند یا خیر. اگر فکر می کنید با صرف هزینه بیشتر برای سری ۶ ام اپل واچ قادر هستید از احساس نیاز به بروزرسانی زودهنگام SE جلوگیری کنید، بهتر است همینجا خودتان را راحت کرده و همان سری جدید را بخرید. به هر روی پشتیبانی نرم افزاری تا حداقل سه سال امری طبیعی است و به عنوان مثال واچ او اس ۷ که آخرین نسخه سیستم عامل می باشد، در حال حاضر با نسخه های قدیمی تر ۲۰۱۷ اپل واچ سری ۳ سازگاری دارد.

آیا ارزش خریدن دارد؟

خلاصه و مفید؛ بله. هر آنچه که از یک ساعت هوشمند بخواهید و انتظار داشته باشید توسط اپل واچ SE در اختیار شما خواهد بود‌.

  • نکات مثبت: طراحی شیک و زیبا، قابلیت شخصی سازی زیاد، ردیابی سلامت مورد قبول، عملکرد سریع با پاسخگویی بالا و روان، نرم افزار و سیستم عامل ساده و راحت
  • نکات منفی: نبود قابلیت نمایشگر همیشه روشن

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : نقد و بررسی اپل واچ سری SE: یکی از بهترین ها برای عموم مردم

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *