بررسی وان پلاس 8تی، پرچمداری جذاب

سالهاست که OnePlus یکی از بسیاری از نصب های اندرویدی است که سالانه دو نسخه بزرگ عرضه می کند. با شروع سال گذشته با OnePlus 7 ، یک مدل استاندارد و یک مدل Pro داشت. با وجود OnePlus 8T ، هیچ نوع پرو وجود ندارد. صادقانه بگویم ، بیش از حد زمینه لازم برای آگاهی از این تلفن وجود دارد.

این بدان دلیل است که وان پلاس 8 واقعا خوب بود ، وان پلاس 8 پرو حتی بهتر هم بود و من مطمئن نیستم که وان پلاس 8 تی به درستی در بین آنها قرار بگیرد. و هیچ OnePlus 8T Pro وجود ندارد ، مدیر عامل شرکت پیت لاو گفت که سری Pro به منظور اثبات بیشتر از آینده ساخته شده است.

OnePlus 8T دارای دو ویژگی اصلی نسبت به OnePlus 8 است: دارای شارژ سیمی 65 واتی و صفحه نمایش 120 هرتز است. اکنون ، در حالت ایستاده ، می توانید OnePlus 8 را با قیمت 599 دلار و OnePlus 8 Pro را با قیمت 899 دلار دریافت کنید. OnePlus 8T با قیمت 749 دلار به فروش می رسد، بنابراین 150 دلار این دو ویژگی ، صفحه نمایش تخت و برخی اصلاحات طراحی را برای شما فراهم می کند.

طراحی و ساخت

OnePlus 8T به نظر متفاوت از OnePlus 8 و حتی OnePlus 7T قبل از آن است. وان پلاس 7T از یک محفظه دوربین دایره ای در پشت خود استفاده می کند ، چیزی که امیدوارم تبدیل به یک روند شود. همانطور که مشخص شد ، این یک معامله یکبار مصرف بود. OnePlus 8 با نوار دوربین عمودی دوربین سنتی تر و مشهورتر OnePlus 8 مانند یک OnePlus 8 Pro کوچکتر به نظر می رسید. همچنین به رنگ زیبایی به نام Interstellar Glow در آمد.

OnePlus 8T دارای محفظه دوربین مستطیلی با گوشه های گرد است ، دقیقاً همانطور که از کمپانی هایی مانند هواوی ، سامسونگ ، اپل و گوگل دیده ایم. همچنین ، هیچ درخشش بین ستاره ای وجود ندارد. این محصول از Aquamarine Green و Lunar Silver است و وان پلاس دومی را برای من ارسال کرد.

در واقع این یک دستگاه بسیار زیبا است ، چیزی که انتظار نداشتم برای این رنگ بگویم. معمولاً وقتی رنگ هایی مانند سبز و نقره ای به دست می آورید ، نقره با محافظه کاری بیشتری طراحی می شود. این پایان شیشه مات است که بارها از OnePlus دیده ایم و هنوز هم کاملاً لغزنده است. در واقع ، شما ممکن است بخواهید از یک کیس استفاده کنید تا مطمئن شوید این چیز از روی میز شما نمی افتد.

این قاب فلزی معمول است و در قسمت پایین ، یک درگاه USB 3.1 Type-C به همراه اسلات نانو سیم کارت پیدا خواهید کرد. در سمت راست، یک دکمه روشن / خاموش و بالاتر از آن ، یک سوئیچ برای کنترل صداهای اعلان وجود دارد. سه تنظیم وجود دارد: صدا روشن ، لرزشی و بی صدا. این یکی از ویژگی های مورد علاقه من در گوشی های OnePlus است و من هرگز آن را در دستگاه اندرویدی دیگری ندیده ام. تنها دستگاه هایی که من با سوئیچ برای کنترل صداهای اعلان می شناسم آیفون ها هستند.

 

صفحه نمایش تخت امولد با نرخ نوسازی 120 هرتز

OnePlus 8T با صفحه نمایش 6.55 اینچی 20: 9 FHD + ارائه می شود و ممکن است این صفحه نمایش جدید مورد علاقه من برای گوشی های هوشمند باشد ، حتی اگر من هنوز هم OnePlus 8 و OnePlus 8 Pro را دوست دارم. اما دقیقاً مانند وان پلاس 7 تی در مورد به دست آوردن صفحه نمایش 90 هرتزی که وان پلاس 7 پرو داشت ، وان پلاس 8 تی نیز صفحه 120 هرتزی را که وان پلاس 8 پرو داشت دریافت می کند و واقعاً سکسی است.

نرخ تازه سازی بالاتر بدیهی است که شما از انیمیشن های روان تری برخوردار هستید و این باعث می شود تجربه کلی لذت بخشی داشته باشید. اگر فرصتی برای دیدن یک تلفن هوشمند با نرخ تازه سازی بالا نداشته اید ، از شما می خواهم که به فروشگاه محلی خود بروید و یکی را بررسی کنید. احتمالاً به سرعت تفاوت را مشاهده خواهید کرد.

با این حال ، حرکت از 60 هرتز به 90 هرتز 50 درصد افزایش داشت و تفاوت زیادی ایجاد کرد. حرکت از 90 هرتز به 120 هرتز به اندازه 33٪ افزایش قابل توجه نیست. مطمئن نیستم که بلافاصله متوجه تفاوت 90Hz و 120Hz شوید.

جوانب مثبت و منفی نیز وجود دارد. بدیهی است که 120 هرتز تجربه روان تری نسبت به 90 هرتز است. خبر بد این است که بیشتر از باتری شما استفاده می کند. یک گزینه برای تنظیم صفحه نمایش روی 60 هرتز وجود دارد ، اما به طرز عجیبی ، گزینه ای برای تنظیم آن روی 90 هرتز وجود ندارد ، که ممکن است تعادل خوبی بین میزان تازه سازی و دوام باتری باشد. شخصاً هر روز از هفته به دنبال نرخ تازه سازی بالاتر خواهم بود ، به خصوص وقتی این دستگاه باتری جامد داشته و بتواند خیلی سریع شارژ شود.

در حالی که صفحه نمایش بدون شک زیبا است و این یکی از معدود گوشی هایی است که دارای نرخ تازه سازی 120 هرتز است ، اما مساله ای که برای من انجام می دهد مسطح بودن آن است. من طرفدار نمایشگرهای لبه خمیده نیستم ، بنابراین دیدن یک تغییر خوب است ، اگرچه انصافاً باید گفت ، صفحه نمایش 90 هرتز در OnePlus 7T نیز مسطح بود.

OnePlus در لبه به لبه صفحه نمایش کار بسیار خوبی انجام داد و در گوشه بالا سمت چپ برای دوربین جلو یک برش سوراخ دار ایجاد کرد. OnePlus 7 Pro در واقع از یک دوربین جلوی بازشو برخوردار بود، اما این ویژگی هرگز بازگشتی نداشت.

دوربین

سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی در وان پلاس 8 تی همان است که در وان پلاس 8 وجود دارد ، بنابراین در اینجا قرار نیست بسیاری از شگفتی ها را پیدا کنید. با این وجود ، سه لنز دوربین دیگر نیز وجود دارد که برخی از آنها کاملاً بی فایده هستند ، مشکلی که ما در حال مشاهده بسیاری از آن در گوشی های هوشمند هستیم.

اول از همه ، یک سنسور فوق العاده گسترده 16MP وجود دارد که بسیار عالی است. همچنین یک لنز ماکرو 5MP و یک سنسور تک رنگ 2MP وجود دارد. اول از همه ، من نمی دانم و یا کسی را نمی دانم که بداند این سنسور تک رنگ قرار است چه کاری انجام دهد. مانند بسیاری از تلفن های هوشمند موجود در بازار با سنسورهای عمق 2 مگاپیکسل و سنسورهای ماکرو 2 مگاپیکسلی ، این سنسور تک رنگ به عنوان راهی برای وان پلاس برای گفتن اینکه دارای چهار دوربین است وجود دارد.

بیشتر بخوانید  گوشی تاشو وان پلاس اواخر امسال معرفی می شود

اگر قصد عکسبرداری از ماکرو را دارید ، لنز ماکرو 5 مگاپیکسلی کمی مفیدتر است. فوکوس ثابت است ، بنابراین بسیاری از عکسهایی که گرفتم از فوکوس خارج شده و دور ریخته شدند. برخی از OEM های دیگر (از جمله OnePlus) از نظر سنسورهای فوق عریض به عنوان لنزهای ماکرو استفاده می کردند و به آنها اجازه می داد تا در داخل تمرکز کرده و تصویر را برش دهند. مطمئناً ، اگر لنز تک رنگ وجود نداشت و عکس های ماکرو با لنز فوق عریض گرفته می شد ، وان پلاس باید بگوید که فقط دو دوربین وجود دارد و ما نمی توانیم چنین چیزی داشته باشیم.

البته، مگر اینکه OnePlus به ما یک لنز تله فوتو بدهد ، چیزی که هر گوشی هوشمند برتر با بیش از دو لنز باید داشته باشد. OnePlus 7T آن را داشت اما این شرکت در OnePlus 8 از شر آن خلاص شد.

من خیلی سعی کردم با لنزهای ماکرو بازی کنم و بعضی از آنها مثل تصاویر زنبور عسل تا انتها خیلی خوب بیرون آمدند. در شرایط کم نور بسیار وحشتناک است ، زیرا توانایی آن در مقایسه با سنسور اصلی بسیار کم است.

این دوربین واقعاً به خوبی از پس رنگ ها بر نمی آید. قرمزهای روشن به نظر می رسد که منفجر شده اند و در عکس من از یک ساندویچ به خوبی سایه های زرد را کنترل نمی کند. دوربین وحشتناک یا چیز دیگری نیست ، اما قطعاً هیچ جایزه ای نمی برد. برای یک تلفن هوشمند 749 دلاری خوب است ، اما شما واقعاً هزینه نمایشگر و کارایی را پرداخت می کنید.

عملکرد، عمر باتری و نرم افزار

OnePlus 8T با چیپست اسنپدراگون 865 ، رم 12 گیگابایتی LPDDR4x و 256 گیگابایت حافظه UFS 3.1 ارائه می شود ، بنابراین این کار سریع است. طبق مشخصات ورق ، این کار با 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی شروع می شود ، اگرچه من تصور می کنم که در ایالات متحده فروخته نمی شود ، زیرا این مدلی است که شما با 749 دلار دریافت می کنید.

هیچ اسنپدراگون 865+ وجود ندارد ، این یک سنت شکنی برای OnePlus است. من تصور می کنم از آنجا که OnePlus 8T Pro وجود ندارد ، این شرکت نمی خواست از چیپست بهتر در مدل پایین رده استفاده کند. خوبه. با نگرانی من در مورد این دستگاه ، کمبود Snapdragon 865+ تا حد زیادی در بالای لیست قرار ندارد.

عمر باتری خوب است ، زیرا با باتری 4500 میلی آمپر ساعتی مشکلی در گذراندن روز ندارید. اگر نمی توانید ، این مورد شارژ سریع 65 وات دارد که Warp Charge 65 نام دارد. جایگزین Warp Charge 30T می شود و یکی از سریع ترین راه هایی است که برای شارژ تلفن مشاهده کرده ام. ما در حال صحبت در مورد ساعات استفاده از چند دقیقه شارژ هستیم. اگر شارژر خود را گم کنید و مجبور شوید از شارژ دیگری استفاده کنید ، می توانید تا 27 وات شارژ دریافت کنید که هنوز هم بسیار چشمگیر است.

همچنین شارژر Warp Charge 65 می تواند دستگاه های دیگر را تا 45 وات شارژ کند. این بدان معنی است که در صورت تمایل می توانید از آن برای شارژ لپ تاپ استفاده کنید. چیزی که OnePlus 8T هنوز ندارد ، شارژ بی سیم است که برای من یک معامله شکن است. من هر روز شارژ بی سیم 30 وات را در OnePlus 8 Pro از شارژ سیمی 65 وات در اینجا استفاده می کنم.

OnePlus 8T با OxygenOS 11 ارائه می شود که نسخه اندروید OnePlus است که مبتنی بر Android 11 است. دارای برخی از ویژگی های جالب مانند حالت Zen است. حالت Zen تلفن شما را در وضعیتی قرار می دهد که نمی توانید برای مدت زمان مشخصی از آن استفاده کنید. وقتی اولین بار پخش شد ، فقط 20 دقیقه بود ، اما اکنون می توانید آن را 30 ، 45 ، 60 ، 90 یا 120 دقیقه تنظیم کنید و عالی است. چیز دیگری است که من در مورد دستگاه های OnePlus ، همراه با سوئیچ کنترل صداهای اعلان ، آن را دوست دارم. با شروع حالت Zen ، حتی با راه اندازی مجدد تلفن نمی توانید آن را خاموش کنید. می توانید تماس اضطراری برقرار کنید ، تماس بگیرید و به دوربین دسترسی پیدا کنید و تمام.

برای معیارها ، من از Geekbench 5 ، AnTuTu و GFXBench استفاده کردم. اولین نسخه Geekbench 5 است که پردازنده را آزمایش می کند. هیچ یک از امتیازات در اینجا تعجب آور نیست، زیرا ما بیش از نیم سال است که دستگاه های Snapdragon 865 را آزمایش کرده ایم. بیایید به AnTuTu برویم ، که یک تست کامل تر است.

این امتیاز در واقع با نمره 577،005 که در OnePlus 8 و 576،696 کسب کردم در OnePlus 8 Pro به دست آورد. هرچند که گفتم ، اینجا جای تعجب نیست. سرانجام ، ما GFXBench داریم که GPU را آزمایش می کند.

نتیجه گیری

همانطور که قبلاً گفتم ، در برگه مشخصات آمده است که این دستگاه با 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی شروع می شود ، اما این در ایالات متحده نیست ، زیرا ما فقط مدل 749 دلاری با 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی داریم. من با خوشحالی از فضای ذخیره سازی و RAM همراه با لنزهای ماکرو و تک رنگ ، برای برخی از ویژگی های اصلی دیگر صرف نظر می کنم. زمان آن است که شارژ بی سیم را به دستگاه غیر پرو اضافه کنیم و دوست دارم یک لنز تله را ببینم.

هرچند که هنوز هم یک تلفن عالی است ، چیزی که انتظار داریم از OnePlus انتظار داشته باشیم. OxygenOS هنوز یک پوسته اندرویدی عالی است و سخت افزار آن نیز بسیار خوب است. همانطور که گفتم ، شما تقریباً برای صفحه نمایش 120Hz Fluid OLED و عملکرد هزینه می کنید. جدا از استفاده از Snapdragon 865 به جای 865+ ، اینها بهترین داخلی هستند که پیدا خواهید کرد.

Warp Charge 65 برای شارژ با سیم بسیار سریع است ، اگرچه مجبورید یک شارژر سیمی را در اطراف خود نگه دارید. با 749 دلار، من فکر می کنم این یک وسیله خوب است ، اما شما همچنین می توانید با هزینه کمی بیشتر برای دوربین برتر و شارژ بی سیم موجود در OnePlus 8 Pro ، بهتر عمل کنید. و اگر به دنبال هزینه کمتری هستید ، ممکن است با تهیه وان پلاس 8 کمی پس انداز کنید.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : بررسی وان پلاس 8تی، پرچمداری جذاب

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *