نحوه بررسی حافظه ذخیره سازی در کروم بوک

نحوه بررسی حافظه ذخیره سازی در کروم بوک

بی شک اگر از دارندگان کروم بوک هستید، گاهی ممکن است بخواهید به بررسی فضای ذخیره سازی آن بپردازید. بنابراین بهترین کار استفاده از راهنماهایی است که در این زمینه وجود دارد و کمک شایانی می کند.

اگرچه سیستم عامل Chrome به عنوان یک سیستم عامل ساده و با کاربرد آسان مورد استقبال قرار می گیرد و این درست است ، اما گاهی اوقات نمی توانید درک کنید که ابتدایی ترین اطلاعات را در کجا پیدا کنید. به عنوان مثال ، هیچ صفحه مشخصات یا نمایشگر اطلاعات سیستم وجود ندارد که به شما امکان دهد فضای ذخیره سازی را در Chromebook خود بررسی کنید. روشهای دیگری نیز وجود دارد ، اما اینها بی دلیل روشهای دوربرگردان هستند. با این وجود ، در این مقاله ، ما چندین روش دقیق برای بررسی فضای ذخیره سازی باقیمانده در Chromebook همراه با فضای خالی فعلی داریم. اگر می خواهید فضای ذخیره سازی خود را در Chromebook آزاد کنید ، مقاله جداگانه ای برای آن داریم. بنابراین ، با توجه به این یادداشت ، بیایید سریع وارد شویم.

1-ساده ترین راه برای بررسی فضای ذخیره سازی در Chromebook استفاده از برنامه Files است. پس از باز کردن برنامه Files ، روی منوی 3 نقطه در گوشه بالا سمت راست کلیک کنید ، و آن فضای ذخیره سازی باقیمانده را در Chromebook شما در پایین نمایش می دهد.

نحوه بررسی حافظه ذخیره سازی در کروم بوک

2-اگر می خواهید از فضای ذخیره سازی کل مطلع شوید ، روی فضای موجود کلیک کنید و این کار شما را به صفحه تنظیمات می رساند. در اینجا ، شما می توانید نمای کاملی از محل استفاده از فضای ذخیره سازی در سیستم عامل Chrome را پیدا کنید. اگر قسمت های “در حال استفاده” و “موجود” را اضافه کنید ، فضای ذخیره سازی کلی را در دستگاه خود بدست خواهید آورد. مثلاً مال من 64 گیگابایت است.

3-همچنین می توانید یکی از URL های مخفی Chrome را باز کنید تا فضای ذخیره سازی باقیمانده یا رایگان را بررسی کنید. کروم را کپی و جایگذاری کنید: // quota-internals در Chrome و Enter را بزنید. در اینجا ، بخش “فضای دیسک رایگان برای فهرست نمایه” را مشاهده خواهید کرد ، که فضای ذخیره سازی فعلی در Chromebook شما است.

بیشتر بخوانید  منتظر کروم بوک های همیشه متصل گوگل باشید ؛ رقابت گوگل و مایکروسافت

4- سرانجام ، می توانید با استفاده از برنامه Cog (رایگان) فضای ذخیره سازی کل Chromebook خود را پیدا کنید. پس از نصب ، به پایین پیمایش کنید ، بخش “ذخیره سازی خارجی” را پیدا خواهید کرد. این کل فضای ذخیره سازی موجود در دستگاه سیستم عامل Chrome شما است. به طرز عجیبی ، برنامه Cog 59 گیگابایت فضای کلی را در Chromebook من نشان می دهد، اما در واقع ، این برنامه 64 گیگابایت حافظه داخلی دارد. این ممکن است به این دلیل باشد که برنامه از سال 2018 به روزرسانی دریافت نکرده است.

فضای ذخیره سازی کلی و باقی مانده را در سیستم عامل Chrome پیدا کنید

بنابراین این چند روش است که می توانید ظرفیت ذخیره سازی و میزان فضای آزاد در Chromebook خود را بررسی کنید. پیشنهاد می کنم برای یادگیری فضای ذخیره سازی باقیمانده در دستگاه سیستم عامل Chrome خود ، از روش تنظیمات سیستم پیروی کنید. به هر حال این همه از ماست. اگر می خواهید ویژگی های جدیدی مانند فعال کردن سطل آشغال در سیستم عامل Chrome یا روشن کردن Phone Hub در Chromebook خود را امتحان کنید ، برای جزئیات بیشتر راهنمای پیوند داده شده ما را دنبال کنید. و اگر سوالی دارید ، در بخش نظرات زیر به ما اطلاع دهید.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : نحوه بررسی حافظه ذخیره سازی در کروم بوک

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *