نحوه پین ​​کردن برنامه ها در گوشی اندروید

نحوه پین ​​کردن برنامه ها در گوشی اندروید

به اشتراک گذاری تلفن خود با شخص دیگری اغلب می تواند مانند تجاوز به حریم خصوصی باشد. بنابراین از اجازه دادن به افراد در میان برنامه‌های دارای داده‌های خصوصی خودداری کنید. درعوض، می‌توانید برنامه‌های را که می خواهید پین کنید. می‌توانید برنامه‌های خاصی را به صفحه اصلی تلفن اندروید خود پین کنید و دیگر نگران اشتراک‌گذاری گوشی خود با دیگران نخواهید بود.

پین ​​کردن برنامه ها در گوشی اندروید

اگر اغلب تلفن هوشمند خود را با سایر اعضای خانواده یا دوستان خود به اشتراک می گذارید، در این پست نحوه پین ​​کردن برنامه ها در تلفن Android آورده شده است.

مراحل فعال کردن پین کردن برنامه در اندروید

پین کردن برنامه یک ویژگی در اندروید است که یک برنامه خاص را به صفحه پین ​​یا قفل می‌کند، بنابراین افرادی که در آن لحظه از دستگاه استفاده می‌کنند از دسترسی به سایر برنامه‌ها یا محتوای آن دستگاه منع می‌شوند. این روش 100٪ مؤثر نیست، زیرا برنامه پین ​​شده ممکن است همچنان برنامه هایی را که به داده های شما دسترسی دارند باز کند.

گزینه پین ​​کردن برنامه به طور پیش فرض در بسیاری از گوشی های هوشمند اندرویدی فعال نیست. شما باید آن را به صورت دستی فعال کنید.

مرحله 1: برنامه تنظیمات را در گوشی اندروید خود باز کنید.

مرحله 2: به پایین بروید تا بخش Security را پیدا کنید. بسته به مدل گوشی هوشمند شما، این گزینه ممکن است در قسمت Security & Lockscreen پنهان باشد.

نحوه پین ​​کردن برنامه ها در گوشی اندروید

مرحله 3: در پایین روی تنظیمات پیشرفته (Advanced Settings) ضربه بزنید.

نحوه پین ​​کردن برنامه ها در گوشی اندروید

مرحله 4: گزینه پین ​​کردن برنامه (App pinning) را پیدا خواهید کرد.

نحوه پین ​​کردن برنامه ها در گوشی اندروید

مرحله 5: در دستگاه‌های پیکسل، این ویژگی به‌طور پیش‌فرض غیرفعال می‌شود. روی گزینه «Use app pinning» را روشن کنید.

نحوه پین ​​کردن برنامه ها در گوشی اندروید

گزینه دوم «Ask for PIN before unpinning» را فعال کنید. توصیه می‌کنیم آن را فعال نگه دارید تا از برداشتن پین برنامه توسط دیگران جلوگیری شود. اگر فکر می‌کنید که آن‌ها به اندازه کافی با این ویژگی آگاه نیستند، می‌توانید این گزینه را غیرفعال کنید.

اگر پین کردن برنامه، برنامه را روی صفحه گوشی شما قفل می‌کند، مانند قفل کردن برنامه با پین یا تأیید اثر انگشت نیست. این یک روش کاملاً متفاوت است که از کاربران می‌خواهد یک پین وارد کنند، از اثر انگشت یا چهره خود برای باز کردن قفل برنامه‌های خاص استفاده کنند.

بیشتر بخوانید  رفع مشکل عدم اتصال خودکار اندروید اتو وایرلس:9 راه +تصاویر راهنما

نحوه استفاده از پین کردن برنامه در اندروید

پس از فعال کردن گزینه پین ​​کردن برنامه ها، می توانید اولین برنامه خود را پین کنید. در اینجا مراحلی وجود دارد که باید انجام دهید.

مرحله 1: ابتدا باید صفحه Recents را با ضربه زدن روی دکمه Recents یا با کشیدن انگشت از پایین صفحه به بالا و نگه داشتن یک ثانیه باز کنید.

نحوه پین ​​کردن برنامه ها در گوشی اندروید

مرحله ۲: برنامه‌هایی را که اخیراً باز کرده‌اید مرور کنید و برنامه‌ای را که می‌خواهید پین کنید پیدا کنید. در اندروید 12، باید نماد برنامه را در بالای پنجره ببینید روی آن ضربه بزنید. از طرف دیگر، در اندروید 11 و پایین تر، ممکن است مجبور شوید روی پنجره برنامه ضربه بزنید تا منوی گزینه ها (options) ظاهر شود.

نحوه پین ​​کردن برنامه ها در گوشی اندروید

مرحله 3: گزینه Pin را انتخاب کنید.

نحوه پین ​​کردن برنامه ها در گوشی اندروید

اندروید برنامه را که انتخاب کردید را پین می کند. هر زمان که تلفن را روشن می‌کنید، می‌بینید که برنامه روی نمایشگر پین شده است و شخصی که از آن استفاده می‌کند نمی‌تواند برنامه‌های دیگر را در دستگاه شما مرور یا جستجو کند.

نحوه برداشتن پین برنامه در Android

وقتی استفاده از دستگاه شما تمام شد، می‌توانید پین برنامه را بردارید. اینجوری اینکارو میکنی

برای برداشتن پین برنامه تنها کاری که باید انجام دهید این است که دکمه‌های Back و Recents را همزمان نگه دارید. اگر گزینه « Ask for PIN before unpinning » را فعال کرده باشید، ابتدا باید قفل دستگاه را باز کنید. اگر از پین برای باز کردن قفل دستگاه خود استفاده نمی کنید، ادامه دهید و از روشی که انتخاب کرده اید برای باز کردن قفل گوشی خود مانند اسکن اثر انگشت خود استفاده کنید.

می توانید انگشت خود را به سمت بالا بکشید و حرکت را دوباره نگه دارید تا پین برنامه را بردارید. دیگر در صفحه اصلی پین شده نشان داده نخواهد شد.

 اشتراک گذاری گوشی خود با دیگران

با پین کردن اپلیکیشن، می‌توانید گوشی هوشمند خود را بدون نگرانی در مورد اطلاعات شخصی خود به شخصی تحویل دهید.

 

 

 

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : نحوه پین ​​کردن برنامه ها در گوشی اندروید

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *