نحوه دانلود پیام رسان واتس اپ در سیستم عامل های مختلف

دانلود پیام رسان واتس اپ

پیام رسان واتس اپ یکی از محبوبترین پیام رسان هایی است که بسیاری از کاربران دنیای اینترنت آن را به رسمیت می شناسند و هم اکنون می توانید برای هر سیستم عاملی که از آن استفاده می کنید، دانلود نمایید. اکنون سوال اینجاست که آیا این دانلود این پیام رسان برای تمامی سیستم عامل ها یکسان می باشد یا اینکه باید در هر سیستم عامل از روش های گوناگونی بهره مند گردید؟ در ادامه این موارد را برای شما شرح خواهیم داد. تا انتها برای اطلاع از چگونگی انجام این فرآیند زوم تک را همراهی کنید.

دانلود واتس اپ در گوشی های آیفون

دانلود پیام رسان واتس اپ

به منظور دانلود پیام رسان واتس اپ برای گوشی های آیفون در ابتدا باید وارد App Store آیفون خود شده و نام Whatsapp را در بخش جستجو سرچ کنید. پس از انجام جستجو نام این پیام رسان به صورت ‘WhatsApp Messenger‘ برای شما به نمایش در خواهد آمد که کمپانی سازنده ی آن ‘WhatsApp Inc’ نمایش داده شده است. لارم به ذکر است که حتما موارد مذکور را بررسی نمایید و سپس اقدام به دانلود کنید.

در این بخش باید بر روی گزینه ی Get کلیک کرده تا این پیام رسان برای شما دانلود گردد و اکنون باید تا زمان تکمیل فرآیند دانلود منتظر بمانید. اشاره به این نکته خالی از لطف نیست که می توانید با تایپ لینک whatsapp.com/dl در مرورگر خود مستقیما وارد صفحه ی مربوط به این اپلیکیشن در iTunes اپل شوید. پس از اتمام دانلود، این نرم افزار به صورت اتوماتیک نصبش آغاز خواهد شد که بعد از گذراندن تمامی این فرآیندها و با وارد شدن به داخل برنامه باید ابتدا شرایط و قوانین این پیام رسان ا تایید نمایید و سپس با ثبت شماره تلفن خود و دریافت پیامک تاییدیه حساب کاربری خود را داشته باشید.

در صورتی که شما نیز پیش تر در این پیام رسان حساب کاربری داشتید و یک نسخه ی پشتیبان نیز از آن دریافت نموده بودید، ابتدا از شما می خواهد که آیا مایل به بازگردانی نسخه های پشتیبان هستید یا خیر؟. اکنون حساب کاربری و پیامن رسان شما آماده می باشد تا چت های جدیدی را داشته باشید. به این نکته توجه داشته باشید که لازمه ی فعالیت این پیام رسان بهره مندی از نسخه ی iOS 8 به بالاست.

دانلود واتس اپ در گوشی های اندروید

دانلود پیام رسان واتس اپ

فرآیند دانلود واتس اپ برای گوشی های اندرویدی نیز نظیر گوشی های آیفون می باشد و به دو روش مس توانید این کار را انجام دهید. یکی اینکه گوگل پلی خود را باز کنید و در بخش جستجو عبارت Whatsapp را سرچ کنید. که در این مرحله پیام رسان با نام WhatsApp Messenger  برای شما نمایان خواهد شد که تولید کمپانی WhatsApp Inc می باشد. اکنون باید بر روی گزینه ی Install کلیک کنید تا فرآیند دانلود و نصب این پیام رسان بر روی گوشی شما آغاز گردد.

روش دیگر این است که در مرورگر گوشی خود آدرس whatsapp.com/dl را جستجو کنید که با انجام این کار گوشی شما از طریق مرورگر مستقیما وارد صفحهع ی مربوط به این پیام رسان در گوگل پلی خواهد شد؛ جایی که تنها با یک لمس ساده بر روی گزینه ی install می توانید این پیام رسان را در گوشی خود شاهد باشید.

اگر برای نخستین بار است که این پیام رسان را در گوشی خود نصب می کنید در ابتدا تمامی قوانین آن را تایید نمایید و سپس شماره تماستان را جهت ساخت یک حساب کاربری جدید وارد کنید، در صورتی که قبلا از این پیام رسان استفاده می کردید و نسخه ی پشتیبان نیز از آن تهیه کرده اید، می توانید تمامی این اطلاعات را دوباره در حساب کاربری جدید خود داشته باشید. لازم به ذکر است که این پیام رسان در نسخه های اندروید 2.3.7 به بالا قابل نصب می باشد و همچنین می توانید در گوشی های هوشمند و تبلت ها از این پیام رسان بهره مند گردید

بیشتر بخوانید  تعداد کاربران پیام رسان ها بیشتر از شبکه های اجتماعی شد

.

دانلود واتس اپ در نسخه ویندوز

دانلود پیام رسان واتس اپ

اگر می خواهید از این پیام رسان در ویندوز خود بهره مند گردید با کلیک بر روی لینک whatsapp.com/download  و لمس گزینه ی download for Windows می توایند این نرم افزار را بر روی کامپیوتر خود نصب کنید. اولین بار که فایل این پیام رسان را برای کامپیوتر دانلود نمودید، یک فایل با پسوند WhatsApp.exe مشاهده خواهید کرد که برای نصب این پیام رسان باید بر روی این فایل کلیک نمایید.

پس از نصب این نرم افزار باید کد QR داخل پیام رسانت گوشی خود را اسکن کنید تا اطلاعات داخلی واتس الپ شمال را شناسایی کند. اکنون واتس اپ شما در کامپیوترتان وارد شده است. حتما به این موضوع توجه داشته باشید که واتس اپ تنها در صورتی فعال می گردد که هر دو دستگاه (کامپیوتر و گوشی) در یک زمان به اینترنت متصل باشند. به عنوان مثال در صورتی که گوشی خود را خاموش کنید، نسخهع ی ویندوز این پیام رسان نمی تواند فعال شود و همچنین به منظور استفاده از نسخه ی جدید این پیام رسان باید از ویندوز 8.1 بالاتر بهره مند باشید.

دانلود واتس اپ برای نسخه مک

دانلود پیام رسان واتس اپ

دو روش برای دانلود واتس اپ بر روی سیستم عامل مک وجود دارد. یکی اینکه وارد لینک whatsapp.com/download شده و بر روی گزینه ی download for Mac OS X 10.9 and higher کلیک کنید. همانطور کخه بر روی کلید دانلود ذکر شده است باید نسخه ی سیستم عاملب مک شما از Mac OS 9 به بالا باشد. در ابتدا یک فایل Zip برای شما دانلود خواهد شد که به منظور نصب این پیام رسان باید این فایل را از حالت Zip خارج نمایید. در همین هنگام از شما درخواست می گردد که آیا تصمیم دارید پوشه ی برنامه ها و بارکد نسخه ی دسکتاپ خود را به این نرم افزار بیفزایید یا خیر. اکنون باید تصمیم بگیرید و برای نخستین بار این پیام رسان را بر روی مک بوک خود نصب نمایید.

به طورکلی می توانید وارد  فهرست نسخه ی دسکتاپ اپ استور شوید و واتس اپ را در فروشگاه اپل جستجو نموده و نصب نمایید. به هر حال پس از نصب حتما باید QR کد این نرم افزار را با گوشی خود اسکن نمایید. در iOS 8.1 و بالاتر می توانید از مسیر Settings > WhatsApp web اقدام کنید. عملکرد این پیام رسان در نسخه ی مک نیز نظیر ویندوز می باشد و شما باید حتما گوشی تان نیز به اینترنت متصل و واتس اپ شما فعال باشد تا بتواند از این نسخه استفاده کنید.

 

مطالب مرتبط

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

 

منبع: techradar

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : نحوه دانلود پیام رسان واتس اپ در سیستم عامل های مختلف

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *