چگونه سرعت CPU چک کنیم؟

برای آگاهی از سرعت کلاک معمولی و حداکثر سرعت کلاک که CPU شما می تواند با آن کار کند، باید از یک نرم افزار سفارشی استفاده کنید. برای رایانه های ویندوز

در این مقاله نحوه بررسی کلاک های اصلی و سرعت افزایش کلاک کامپیوتر را توضیح می دهیم.

 بررسی سرعت CPU

در ادامه به چگونگی بررسی سرعت CPU می پردازیم و همچنین این که CPU چیست پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

چگونه می توان سرعت کامپیوتر را از نظر فرکانس های اصلی بررسی کرد؟

سرعت کلاک پایه سرعتی است که پردازنده شما در حین استفاده معمولی از آن تضمین می کند. معمولاً در صورت امکان سریعتر اجرا می شود ، اما این کمترین فرکانسی است که معمولاً انتظار دارید CPU شما با آن کار کند.

Windows و macOS روشهای داخلی خود را برای بررسی ساعت اصلی CPU شما دارند.

روش زیر در ویندوز 7 ، 8 و 10 کار می کند.

1- My PC را در نوار جستجوی ویندوز تایپ کنید.

2- در ویندوز 7 و 8 ، نتیجه My PC را مشاهده خواهید کرد. در ویندوز 10 ، به صورت This PC نمایش داده می شود. در هر صورت، روی نتیجه راست کلیک کنید (یا ضربه بزنید و نگه دارید) و Properties را انتخاب کنید.

3- سرعت CPU شما در پنجره جدیدی که ظاهر می شود نمایش داده می شود.

چگونه سرعت CPU چک کنیم؟

روش زیر بر روی هر نسخه macOS از زمان تغییر آن از OS X و برخی نسخه های قبل از آن کار می کند.

1- نماد Apple را در گوشه سمت چپ بالای صفحه خود انتخاب کنید.

2- About This Mac را از منوی کشویی انتخاب کنید.

3- سرعت CPU شما در کنار نام پردازنده نمایش داده می شود.

چگونه سرعت CPU چک کنیم؟

کلاک های افزایش سرعت کامپیوتر را در ویندوز بررسی کنید

برای آگاهی از سرعت کلاک معمولی و حداکثر سرعت کلاک که CPU شما می تواند با آن کار کند، باید از یک نرم افزار سفارشی استفاده کنید. برای رایانه های ویندوز ، CPUZ یکی از بهترین ها است.

CPUZ را از وب سایت رسمی CPUZ بارگیری کرده و آن را مانند سایر نرم افزارها نصب کنید.

CPUZ را اجرا کنید و در صورت لزوم آن را بروزرسانی کنید.

به فرکانس Core Speed ​​نگاه کنید. این سرعت CPU فعلی شماست. اگر هر چیزی را مانند مرورگر وب یا حتی یک بازی اجرا می کنید ، باید ببینید سرعت هسته به فرکانس افزایش معمولی خود می رسد.

چگونه سرعت CPU چک کنیم؟

بررسی کلاک های افزایش سرعت کامپیوتر در MacOS

بررسی فرکانس افزایش فعال CPU در MacOS به ابزار مخصوص خود نیاز دارد. بهترین آن Power Power Monitor است.

گجت Intel Power را مستقیماً از Intel بارگیری کنید.

بسته را انتخاب کرده و دستورالعمل های فوری نصب را دنبال کنید. ممکن است لازم باشد در تنظیمات امنیتی و حریم خصوصی سیستم ، نرم افزار سیستم Intel را مجاز کنید.

بیشتر بخوانید  AMD یا Intel ؟ مساله این است !

پس از اتمام نصب ، آن را مانند سایر برنامه ها از پوشه Applications راه اندازی کنید.

جدول فرکانس به شما می گوید که سرعت کلاک فعال شما چقدر است. برای تست یک مرورگر وب یا هر برنامه با شدت متوسط ​​را راه اندازی کنید. فرکانس پردازنده شما باید به سرعت افزایش یابد.

سرعت CPU چیست؟

سرعت CPU یک معیار مهم برای سرعت کامپیوتر شما است. دانستن سرعت پردازنده شما می تواند به شما در یافتن راه هایی برای بهبود عملکرد کمک کند ، مطمئن شوید که بیشترین استفاده را از سخت افزار موجود خود دارید واست بهتر  بدانید چه زمانی زمان ارتقا است

عوامل زیادی بر سرعت پردازنده در هر کار خاصی تأثیر می گذارد. تعداد هسته ها و نخ های حمایتی آن می تواند عامل مهمی در برنامه های نرم افزاری باشد که واقعاً می توانند از چند رشته پشتیبانی کنند. اندازه حافظه پنهان نیز مهم است، مانند سن CPU و معماری زیربنایی آن.

به طور معمول ، وقتی مردم از سرعت CPU نام می برند ، درواقع به سرعت ساعت اشاره می کنند. این تعداد چرخه ای است که پردازنده می تواند وظایف خود را در ثانیه انجام دهد. در پردازنده های مدرن معمولاً به گیگاهرتز، به صورت تک رقمی چند منظوره اشاره می شود. سریع ترین پردازنده های جهان می توانند با فرکانس بالای 5 گیگاهرتز (5.0 گیگاهرتز) کار کنند، در حالی که گزینه های متوسط ​​تر ممکن است زیر دو گیگاهرتز (2.0 گیگاهرتز) اجرا شوند.

آیا سرعت CPU همیشه ثابت می ماند؟

نه اینطور نیست. پردازنده های مدرن از الگوریتم های هوشمندانه ای استفاده می کنند تا فرکانس سرعت ساعت خود را در مواقع مورد نیاز و زمانی که محدودیت های قدرت و حرارتی به دست نیامده است افزایش دهند. برخی از CPU ها می توانند در این فرکانس های بالاتر برای مدت زمان طولانی کار کنند، در حالی که برخی دیگر این کار را برای مدت زمان کوتاهی انجام می دهند و سپس به صورت downclock یا کاهش فرکانس، برای پایین نگه داشتن دما.

پردازنده های با خنک کنندگی نامناسب یا خنک کننده هایی که با گرد و غبار مسدود شده اند، ممکن است به طور مداوم با سرعت کمتری کار کنند تا از گرم شدن بیش از حد جلوگیری شود.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : چگونه سرعت CPU چک کنیم؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *