نحوه ریکاوری ایمیل های حذف شده در جیمیل

ریکاوری ایمیل

گاهی اوقات شرایطی پیش می آید که شما یک ایمیل دریافت می کنید ولی بدون اینکه آن ایمیل را باز کنید، حذفش می کنید! بعد از گذشت مدتی ناگهان به ذهنتان می رسد که این ایمل خیلی ارزش داشته و نباید حذف می شد. در این شرایط تنها سوالی که ذهن شما را به خود مشغول خواهد کرد این است که آیا می توان دوباره این ایمل را بازیابی کرد؟

در بسیاری از مواقع تنها جواب این سوال نه می باشد ولی باید بگوییم که یک را آینده گرایانه وجود دارد و آن هم این است که همین الان از ایمیل های خود در جیمیل سریعا یک نسخه ی پشتیبان تهیه نمایید. در این بخش تصمیم داریم تا به 3 روش برای بکاپ گرفتن از ایمیل هایتان در جیمیل اشاره کنیم. در ادامه ی مطلب با ما همراه باشید.

افزونه Thunderbird

در فضای مجازی کلاینت های بسیار متعددی وجود دارد که می‌ توانید از  آن ها به منظور تهیه ی نسخه ی پشتیبان و همچنین بازیابی ایمیل‌ های حذف شده ی خود استفاده نمایید. با این وجود، از میان تمامی این کلاینت ها Thunderbird کارایی بسیار بیشتری دارد. ‌شاید این سوال برای شما پیش بیاید که چرا Thunderbird؟ زیرا عملکرد و رابط کاربری آن بسیار ساده می باشد.

  •  در ابتدا باید وارد بخش تنظیمات جیمیل خود شوید و با تنها با یک کلیک بر روی تب Forwarding and POP/IMAP، گزینه ی POP for all emails را روشن کنید.

ریکاوری ایمیل

  • اکنون کلاینت Thunderbird را نصب کرده و آن را اجرا نمایید. در ابتدا این کلاینت کاربردی از شما درخواست می کند که آدرس ایمیل و پسورد جیمیل خود را وارد نمایید. البته در شرایطی که Thunderbird چنین موردی را از شما نخواست، همانطور که دز تصویر زیر می بیند مسیر Accounts>Set up an account>Email را طی کنید و مشخصات خود را از این روش ارائه نمایید.

ریکاوری ایمیل

  • سپس با کلیک بر روی گزینه ی Continue، برنامه Thunderbird به طور اتوماتیک پورت تمامی آدرس‌ های لازم به منظور ادامه ی فرآیند را دریافت خواهد کرد و در آن زمان تنها لازم است که بر روی گزینه ی Done کلیک نموده تا فرآیند دانلود همه ی ایمیل‌ های موجود در جیمیل‌ شما آغاز گردد.
    ریکاوری ایمیل
  • البته لازم به ذکر است که احتمال دارد Thunderbird درخواست نماید که دوباره وارد جیمیل خود بشوید که در این شرایط باید دسترسی‌ های لازم را در اختیار این کلاینت قرار بدهید. به این نکته نیز اشاره کنیم که با ارائه ی دسترسی های لازم هیچ مسئله ی امنیتی برای شما ایجاد نخواهد شد.

ریکاوری ایمیل

پس از طی فرآیندهای مذکور، دانلود ایمیل‌ ها آغاز می گردد و پس از گذشت چند دقیقه می‌ توانید به راحتی آن‌ ها را در رابط کاربری Thunderbird مشاهده نمایید. اکنون در صورتی که یکی از ایمیل های خود را حتی به اشتباه نیز پاک کنید می توانید در کامپیوتر خود آن را پیدا کرده و یک نسخه از آن را داشته باشید.

ریکاوری ایمیل

بخش Trash Bin

علاوه بر تمامی روش ها و فرآیندهای بسیار سختی که پیش روی شما برای بکاپ گرفتن از ایمیل ها وجود دارد، یک روش آسان نیز هست. باید به این نکته اشاره داشته باشیم که تمامی روش های بسیار سخت و طاقت فرسا زمانی کاربردی است که شما دیر متوجه از دست دادن یک ایمیل شوید.

اساسا شما با حذف کردن هر کدام از ایمیل ها، آن را به پوشه ی Trash جیمیل انتقال داده اید. این موضوع بدان معناست که شما با حذف کردن یک ایمیل آن را به طورکامل از حساب کاربری جیمیل خود حذف نکرده اید که بخواهید بعدها برای بازیابی آن‌‌ ها سختی های بسیاری را تحمل کنید ولی یک نکته ی اساسی وجود دارد که باید به آن توجه کنید.

تمامی ایمیل‌ ها که وارد بخش Trash جیمیل شما شده‌ اند به مدت 30 روز در آنجا باقی خواهند ماند و در صورتی که عجله نکنید احتمال دارد به طور کامل آن ها را از دست بدهید. به همین دلیل در صورتی که ایمیلی را ناخواسته حذف کرده بودید، در ابتدا به سراغ پوشه Trash رفته و با تنها با یک کلیک بر روی گزینه ی Restore آن را به جای قبلی خود باز گردانید.

 

Google TakeOut

احتمال دارد که تا به امروز اطلاعاتی در این خصوص نداشته باشید ولی باید بگوییم که کمپانی گوگل به شما این امکان را می دهد تا از تمام اطلاعاتی که تا به امروز بر روی سرورهای این کمپانی ذخیره سازی نموده اید، یک نسخه برای خود داشته باشید و بر روی هاردتان ذخیره کنید. تنها لازم است تا وارد صفحه اصلی Google Takeout شوید تا به لیست بسیار غنی از تمامی اطلاعاتی که کمپانی گوگل در طول سال های متمادی از شما ذخیره سازی نموده است دسترسی پیدا کنید.

ولی در صورتی که تصمیم دارید تا تنها یک نسخه ی جامع از همه ی ایمیل‌ های خود را داشته باشید، باید مقداری به پایین صفحه بروید تا به قسمت مخصوص به جیمیل برسید. اکنون گزینه ی Takeout جیمیل را فعال نمایید و تنها با کلیک بر روی منوی کشویی این سرویس، تنظیمات آن را بر روی Include all of your mail قرار دهید.

ریکاوری ایمیل

اکنون به پایین صفحه رفته و بر روی گزینه ی Next کلیک نمایید.

ریکاوری ایمیل

در این بخش باید نوع فایل، حجم آرشیوها و فرآیندی که قصد دارید با استفاده از آن فایل مورد نظر خود را دریافت نمایید، انتخاب کنید.

ریکاوری ایمیل

در آخر وقتی که بر  روی گزینه ی Create Archive کلیک نمایید، سیستم های گوگل کار خود را آغاز می‌ کند و در طول روزهای بعدی، فایل هایی را که از اطلاعات شما جمع آوری نموده را با استفاده از همان سیستمی که انتخاب نمودید برایتان ارسال می نماید.

 

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

 

منبع: guidingtech

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : نحوه ریکاوری ایمیل های حذف شده در جیمیل

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *