نحوه ریمپ یا شخصی سازی صفحه کلید و میانبرها در ویندوز 10

نحوه ریمپ یا شخصی سازی کلیدها و میانبرها در ویندوز 10

در حالی که چیدمان استاندارد صفحه‌کلید ویندوز در طول سال‌ها به دلایل خوبی ثابت مانده است، ممکن است مواقعی وجود داشته باشد که دوست داشته باشید که آن چیدمان را به دلخواه خود تغییر دهید. خواه یکی از کلیدهای صفحه‌کلید شما ناگهان از کار بیفتد یا بخواهید از کلیدهای کمتر استفاده شده برای استفاده بهتر استفاده کنید،  نحوه تغییر کلید های میانبر در ویندوز 10 و یا تعریف مجدد میانبرها برای بعضی از Keyword ها در ویندوز  راهی برای شخصی‌سازی صفحه‌کلید شماست.

شخصی سازی کلید میانبر

تا پیش از این، کاربران ویندوز مجبور بودند برای ریمپ مجدد کلیدها یا ایجاد میانبرهای سفارشی به نرم‌افزار شخص ثالث اعتماد کنند. اما با PowerToys مایکروسافت، ریمپ مجدد کلیدها به یک تجربه ایمن و بدون حاشیه تبدیل شده است.

بنابراین، بدون هیچ مقدمه ای، بیایید ببینیم که چگونه کلیدها و میانبرها را در ویندوز 10 با PowerToys دوباره ریمپ کنیم.

راه اندازی POWERTOYS

برای ریمپ مجدد کلیدها و میانبرها در ویندوز 10، ابتدا باید  PowerToys یا پاور تویز را دانلود و بر روی رایانه خود نصب کنید. مراحل بعدی را بخوانید تا یاد بگیرید.

مرحله 1: به صفحه Microsoft PowerToys (لینک زیر) در GitHub بروید. در آنجا جدیدترین نسخه را در قسمت Assets خواهید دید. به دنبال یک فایل «exe.» با نامی شبیه به «PowerToysSetup-0.37.2-x64.exe» بگردید.

دانلود Microsoft PowerToys

نحوه ریمپ یا شخصی سازی کلیدها و میانبرها در ویندوز 10

مرحله 2: پس از دانلود، فایل راه اندازی یا «exe.» را باز کنید و دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید تا PowerToys را روی رایانه شخصی خود نصب کنید.

مرحله 3: PowerToys را راه اندازی کنید و گزینه “Run at startup” را تغییر دهید.

نحوه ریمپ یا شخصی سازی کلیدها و میانبرها در ویندوز 10

PowerToys باید در پس ‌زمینه اجرا شود تا ریمپ مجدد کلید کار کند. بنابراین، برای یک تجربه روان، توصیه می ‌شود که آن را ‘Run at startup’ کنید.

اکنون هنگام راه‌اندازی رایانه شخصی، PowerToys به طور خودکار در پس‌زمینه اجرا می‌شود.

نحوه ریمپ کردن کلیدها در ویندوز 10

پس از راه‌اندازی PowerToys، اکنون می‌توانید هر یک از کلیدهای صفحه‌کلید خود را در تنظیمات مدیر صفحه‌کلید PowerToys دوباره ریمپ کنید.

مرحله 1: PowerToys را روی رایانه خود راه اندازی کنید. به تب Keyboard Manager بروید و در صورتی که قبلاً وجود ندارد، گزینه « Enable Keyboard Manager » را تغییر دهید.

نحوه ریمپ یا شخصی سازی کلیدها و میانبرها در ویندوز 10

مرحله 2: روی دکمه “Remap a key” کلیک کنید.

مرحله 3: در پنجره Remap keys، روی دکمه “+” کلیک کنید برای اضافه کردن هر کلید و تعریف جدید برای هر کیبورد.

نحوه ریمپ یا شخصی سازی کلیدها و میانبرها در ویندوز 10

مرحله 4: اکنون کلیدی را که می خواهید دوباره ریمپ کنید اضافه کنید. می توانید با استفاده از منوی  Scroll Lock  ، کلیدی را که قرار است دوباره ریمپ شود، انتخاب کنید یا روی دکمه Type کلیک کنید و کلید روی صفحه کلید خود فشار دهید.

نحوه ریمپ یا شخصی سازی کلیدها و میانبرها در ویندوز 10

مرحله 5: در قسمت Mapped to، یک کلید یا میانبر را که می خواهید این کلید بر روی آن اجرا شود را در زیر ستون روبرو یعنی ستون Mapped To می نویسیم .همچنین گزینه ای برای غیرفعال کردن کلید با استفاده از منوی  Scroll Lock  وجود دارد

مرحله 6: می توانید از دکمه Type استفاده کنید و کلید ترکیبی را فشار دهید. به عنوان مثال، من کلید Shift (راست) را روی صفحه کلید برای اجرای “Ctrl+S” اختصاص داده ام که برای اجرای Save  یا ذخیره در اکثر برنامه های ویندوز استفاده می شود.

بیشتر بخوانید  معرفی 7 روش برای تغییر پین ورود به سیستم در ویندوز 10 و ویندوز 11

نحوه ریمپ یا شخصی سازی کلیدها و میانبرها در ویندوز 10

در نهایت، دکمه OK را در بالا فشار دهید تا ریمپ مجدد کلید را تأیید کنید. هنگامی که پیام هشدار ظاهر می شود، روی Continue Anyway کلیک کنید.

اکنون کلید Shift (راست) برای اجرای میانبر Ctrl+S دوباره ریمپ می شود. به طور مشابه، می توانید با استفاده از دکمه “+” کلیدهای بیشتری را مجدداً تنظیم کنید.

حذف یک کلید remap شده

برای حذف یک کلید remap شده، دوباره پنجره Remap key را باز کنید و روی نماد سطل زباله در کنار کلید remapped کلیک کنید.

نحوه ریمپ میانبرها در ویندوز 10

PowerToys همچنین به شما امکان می دهد تا میانبرها را در ویندوز 10 مجدداً ری مپ کنید. اگر میانبرهای موجود کار نمی کنند یا میانبرهای سفارشی را در یک برنامه یا بازی خاص  می خواهید اختصاص دهید، این مطلب می تواند مفید باشد.

مرحله 1: دوباره PowerToys را راه اندازی کنید و به تب Keyboard Manager کلید بروید. این بار روی دکمه “Remap a shortcut” در زیر “Remap Shortcuts” کلیک کنید.

نحوه ریمپ یا شخصی سازی کلیدها و میانبرها در ویندوز 10

مرحله 2: در پنجره Remap Shortcut که باز می شود، روی دکمه “+” کلیک کنید تا یک میانبر دوباره ریمپ شود. باز هم می توانید از دکمه Type استفاده کنید. در این  مثال، میانبر «Ctrl+F» (میانبری که برای یافتن کلمات در مرورگرها و برنامه‌ها استفاده می‌شود) را به کلید «F4» تغییر می‌دهیم.

مرحله 3: در زیر Target Apps ، می توانید برنامه هایی را مشخص کنید که این اصلاح کلید میانبر باید در آنها اعمال شود. اگر خالی بماند، این تغییر بر روی همه برنامه ها اعمال می شود.

نحوه ریمپ یا شخصی سازی کلیدها و میانبرها در ویندوز 10

مرحله 4: در نهایت OK را در بالا فشار دهید تا تغییرات اعمال شود.

مجدداً، می توانید با کلیک بر روی نماد سطل زباله در کنار میانبر ریمپ شده، هر یک از میانبرهای ریمپ را حذف کنید.

راهنمای میانبر (شرت کات) در POWERTOYS

به غیر از ری مپ مجدد کلیدها و میانبرها، پاور تویز همچنین راهنمای دقیقی در مورد میانبرهایی که شامل استفاده از کلید ویندوز می شوند به شما ارائه می دهد. هر زمان برخی از میانبرهای اصلی را فراموش کردید می توانید از آن به عنوان مرجع استفاده کنید.

برای فعال کردن این راهنما، PowerToys را اجرا کنید، به تب Shortcut Guide در سمت چپ خود بروید و گزینه Enable Shortcut Guide را تغییر دهید.

نحوه ریمپ یا شخصی سازی کلیدها و میانبرها در ویندوز 10

پس از فعال شدن، می‌توانید کلید Windows را برای حدود یک ثانیه نگه دارید تا رویه‌ای که میانبرهای صفحه کلید را نشان می‌دهد، از جمله میانبرهای رایج ویندوز، میانبرهای نوار وظیفه، کنترل‌های پنجره و موارد دیگر را مشاهده کنید. از طرف دیگر، می توانید از Windows Key + ? برای راهنمای میانبر استفاده کنید.

می‌توانید ظاهر راهنما را در قسمت « Appearance & behavior » تغییر دهید. باز هم، PowerToys باید در حال اجرا باشد، و راهنمای میانبر باید فعال باشد تا این  عمل کند.

خدمات بی پایان سفارشی‌ سازی صفحه ‌کلید

با این سطح از سفارشی‌ سازی صفحه ‌کلید، می‌توانید کل صفحه ‌کلید یا برخی از عناصر آن را به دلخواه دوباره ریمپ کنید. و علاوه بر ری مپ مجدد کلید، PowerToys پر از ویژگی‌های منظم دیگری مانند تغییر اندازه تصاویر ، ایجاد طرح ‌بندی چند پنجره‌ای، شناسایی رنگ‌ها و موارد دیگر است.

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : نحوه ریمپ یا شخصی سازی صفحه کلید و میانبرها در ویندوز 10

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *