نحوه رفع مشکل باز نشدن فایل اکسپلورر در ویندوز 10

نحوه رفع مشکل باز نشدن ویندوز اکسپلورر در ویندوز 10

Windows File Explorer بخشی جدایی ناپذیر از ویندوز است. با این جستجوگر، می ‌توانید تمام فایل‌ها و پوشه‌های خود را مشاهده کنید، عملیات‌های ساده‌ای مانند کپی ، اندازه فایل و مدیریت فایل را بررسی کنید. با این حال، گاهی اوقات  ویندوزFile Explorer فریز و کند می شود.

باز نشدن ویندوز اکسپلورر در ویندوز 10

در حالی که یک راه اندازی مجدد کامپیوتر در اکثر مواقع مشکل را برطرف می کند، اما این یک راه حل تضمینی نیست. با این حال، اگر مانده اید که کاوشگر فایل رایانه شخصی ویندوز 10 شما پاسخ نمی دهد، ما چند راه حل برای رفع این مشکل گردآوری کرده ایم.

WINDOWS EXPLORER را دوباره راه اندازی کنید

یکی از اولین کارهایی که می توانید انجام دهید، راه اندازی مجدد اکسپلورر است. اگر مشکل ساده فایل های حافظه پنهان خراب است، احتمال اینکه مشکل شما حل شود وجود دارد.

برای راه اندازی مجدد فایل اکسپلورر، Task Manager را باز کنید و Windows Explorer را در قسمت Processes مشاهده خواهید کرد.

نحوه رفع مشکل باز نشدن ویندوز اکسپلورر در ویندوز 10

بر روی آن کلیک راست کرده و از منو گزینه Restart را انتخاب کنید.

بروز رسانی ها را بررسی کنید

بروزرسانی ‌های ویندوز بخشی ضروری از سیستم هستند زیرا بروزرسانی ‌ها از لحاظ  امنیتی ضروری هستند. اما اگر بروزرسانی‌ های در دسترس را برای مدت طولانی در انتظار هستند، ممکن است سیستم خود را در حال کند شدن یا عملکرد عجیبی ببینید.

این روزها، تشخیص بروزرسانی در صف انتظار بسیار آسان است. اگر یک نقطه نارنجی کوچک در نوار وظیفه سیستم خود مشاهده کردید، می دانید چه کاری باید انجام دهید.

از طرف دیگر، می‌توانید « Check for updates» را در منوی Start جستجو کنید تا بروزرسانی‌های معلق را ببینید.

پاک کردن تاریخچه فایل اکسپلورر

جستجوی اکسپلورر بارها به کار می آید. تمام جزئیات مانند نام فایل هایی که جستجو کرده اید، مسیرهایی که جستجو کرده اید و موارد دیگر را ذخیره می کند. این فایل‌های جستجو می‌ توانند به مرور زمان جمع شوند و باعث شوند Windows File Explorer به کندی پاسخ دهد. خوشبختانه، پاک کردن تاریخچه  آسان است.

برای شروع، هر چیزی را در کادر جستجوی Explorer جستجو کنید. هنگامی که جستجو کامل شد، مطابق شکل زیر روی آیکون فلش کوچک کلیک کنید مطابق عکس.

نحوه رفع مشکل باز نشدن ویندوز اکسپلورر در ویندوز 10

سپس روی تب Search کلیک کنید و Searches > Clear Search History را انتخاب کنید.

نحوه رفع مشکل باز نشدن ویندوز اکسپلورر در ویندوز 10

موارد فوق فقط زمانی کار می کنند که اکسپلورر سیستم شما تا حدی کار کند. با این حال، اگر فریز باشد، باید از طریق تنظیمات بروید.

تنظیمات را باز کنید (کلید Win + I) و ” File Explorer Options” را جستجو کنید. با این کار یک پنجره کوچک باز می شود.

نحوه رفع مشکل باز نشدن ویندوز اکسپلورر در ویندوز 10

اکنون روی دکمه Clear در زیر Privacy کلیک کنید تا تاریخچه Windows Explorer پاک شود.

DISK CLEAN-UP را اجرا کنید

اگر راه ‌حل‌ های بالا برای اجرای Windows Explorer کارساز نبود، ممکن است بخواهید Disk Clean-up را اجرا کنید. همانطور که از نام خود نشان می دهد، از شر فایل ها و پوشه های موقتی که رایانه شما را پر می کنند خلاص می شود.

نحوه رفع مشکل باز نشدن ویندوز اکسپلورر در ویندوز 10

عبارت Disk Clean-up را جستجو کنید. C: drive را از منو انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید  با آخرین بروز رسانی فروشگاه مایکروسافت، برنامه ها در ویندوز 10 از کار می افتند

پس از باز شدن پنجره Disk Clean-up، گزینه های Downloaded Program Files، Temporary Internet Files و Thumbnails را از لیست انتخاب کرده و بر روی Ok کلیک کنید.

نحوه رفع مشکل باز نشدن ویندوز اکسپلورر در ویندوز 10

ایندکس را دوباره بسازید

یکی دیگر از دلایل احتمالی برای پاسخ ندادن یا کند عمل نکردن اکسپلورر ممکن است خدمات ایندکسینگ باشد. اگر فایل اکسپلورر در بارگیری نتایج کند است (یا به طور غیرمنتظره ای از کار می افتد)، وقت آن است که دوباره Indexing بسازید.

برای انجام این کار، گزینه Indexing Option را در منو، جستجو کنید.

نحوه رفع مشکل باز نشدن ویندوز اکسپلورر در ویندوز 10

هنگامی که آن را پیدا کردید، روی دکمه Advanced در پایین کلیک کنید. اکنون در قسمت Troubleshooting بر روی دکمه Rebuild کلیک کنید.

نحوه رفع مشکل باز نشدن ویندوز اکسپلورر در ویندوز 10

اگر مشکل پاسخ ندادن فایل اکسپلورر با file indexing مرتبط باشد، موارد بالا باید مشکل شما را برطرف کنند. سپس، کامپیوتر خود را مجددا راه اندازی کنید.

راه اندازی در یک فرآیند جداگانه

حتی اگر مشکل را با Windows Explorer حل کنید، احتمال اینکه دوباره رخ دهد وجود دارد. از این رو، بهتر است پنجره File Explorer را در یک فرآیند جداگانه اجرا کنید.

برای شروع، File Explorer Options را جستجو کنید. بعد از اینکه آن را پیدا کردید، View را انتخاب کنید. در مرحله بعد، گزینه Launch folder windows را در یک فرآیند جداگانه بررسی کنید.

نحوه رفع مشکل باز نشدن ویندوز اکسپلورر در ویندوز 10

اگرتیک آن زده نشده تیک آن را بزنید. و تغییرات خود را ذخیره کنید.

فایل های خراب را بررسی کنید

کاربر کهنه کار ویندوز باید بداند که چگونه فایل های خراب می توانند سیستم را خراب کنند. اگر برخی از فایل‌های اصلی ویندوز در بروزرسانی‌های گذشته به‌روزرسانی نشدند، می ‌تواند باعث اختلال در عملکرد Explorer شود.

باز هم، راهی برای رفع برخی از فایل های خراب با اجرای جستجوگر فایل داخلی سیستم (SFC) وجود دارد. همانطور که ممکن است حدس زده باشید، SFC سیستم را برای فایل های خراب یا فایل های از دست رفته بررسی می کند و آنها را به طور خودکار بازیابی می کند.

توجه: با این حال، اجرای SFC تنها باید به عنوان یکی از آخرین راه حل های باقی مانده در نظر گرفته شود زیرا ممکن است خطرناک باشد. توصیه می کنیم قبل از ادامه کار از رایانه شخصی خود یک نسخه پشتیبان تهیه کنید.

منوی Start را اجرا کرده و Command Prompt را جستجو کنید. کلیک راست کرده و Run as Administrator را انتخاب کنید.

نحوه رفع مشکل باز نشدن ویندوز اکسپلورر در ویندوز 10

دستور زیر را در کامند پرامپت وارد کنید

sfc /scannow

نحوه رفع مشکل باز نشدن ویندوز اکسپلورر در ویندوز 10

طبیعتا این کار کمی زمان می برد. هنگامی که اجرای دستور به پایان رسید، کاری در امتداد خطوط ” ‘…found corrupt files and successfully repaired them…” انجام خواهید داد.

رایانه شخصی خود را مجدداً راه اندازی کنید و فایل اکسپلورر ویندوز خوب و قدیمی باید به کار بازگردد.

مانند یک حرفه ای کاوش کنید

در پایان، اگر سیستم شما نیاز به فضای دیسک و رم کافی برای اجرای یکپارچه تمام فرآیندها، به خصوص Windows Explorer دارد. اگر اینطور است، موارد بالا فقط می توانند به طور موقت مشکلات را برطرف کنند.

 

 

 

 

 

 

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : نحوه رفع مشکل باز نشدن فایل اکسپلورر در ویندوز 10

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *