استفاده از یک واتساپ در دو گوشی

استفاده مشترک ار یک واتساپ در دو گوشی

واتس‌اپ یکی از پرکاربردترین برنامه‌های پیام‌ رسانی فوری است، علی ‌رغم کمبود بعضی ویژگی ها. به عنوان مثال، تلگرام به شما امکان می دهد از یک حساب کاربری در چندین دستگاه استفاده کنید، اما متأسفانه، تا به حال همین کار در واتس اپ امکان پذیر نبود. اکنون می توانید از همان حساب واتساپ روی دو گوشی به طور رسمی استفاده کنید!

واتساپ با یک شماره روی دو گوشی

ویژگی دستگاه های لینک شده در واتس اپ سال گذشته معرفی شد اما شما فقط می توانید از آن در رایانه یا مرورگر وب خود استفاده کنید. با این حال، واتس اپ آپدیت جدیدی را ارائه کرده است که به شما امکان می دهد تلفن هوشمند را به حساب خود پیوند دهید. اگر همیشه می خواستید از واتس اپ با شماره تلفن یکسان در دو گوشی مختلف استفاده کنید، در نهایت اکنون این امکان وجود دارد. در اینجا نحوه عملکرد آن آمده است.

 

Linked Devices در واتساپ چیست؟

واتس اپ قابلیتی به نام دستگاه های مرتبط  (Linked Devices) را معرفی کرد که جایگزین عملکرد قدیمی واتس اپ وب شد. این ویژگی به شما امکان می دهد حداکثر 4 دستگاه را به حساب واتس اپ خود پیوند دهید. پس از اتصال، می توانید از واتس اپ مستقل از گوشی هوشمند خود در این دستگاه ها استفاده کنید.

استفاده مشترک ار یک واتساپ در دو گوشی

با این حال، تا کنون، فقط می‌توانستید از ویژگی دستگاه‌های مرتبط با رایانه یا از طریق مرورگر روی تلفن دیگری استفاده کنید. این یک راه حل ایده آل برای کسانی که می خواهند از یک شماره واتساپ در دو گوشی استفاده کنند، نبود. این دیگر مشکلی نیست، به لطف آخرین به روز رسانی برنامه.

واتساپ در دو تلفن: دستگاه های پشتیبانی شده

در حال حاضر، امکان استفاده از واتس اپ یکسان در دو گوشی به یک دستگاه اندرویدی محدود شده است. منظور این است که تلفن ثانویه ای که می خواهید پیوند دهید باید یک دستگاه اندرویدی باشد. با این حال، تلفن اصلی شما می تواند یک آیفون باشد.

همچنین برای استفاده از این قابلیت باید واتس اپ را در گوشی اندرویدی خود به آخرین نسخه به روز رسانی کنید. این ویژگی در حال حاضر در مرحله آزمایشی است و به تدریج برای همه کاربران عرضه می‌شود، بنابراین اگر هنوز آن را دریافت نکرده‌اید، منتظر بمانید تا به‌روزرسانی دریافت کنید.

مراحل نصب واتساپ روی 2 دستگاه با یک شماره

ناگفته نماند که برای این کار به ۲ گوشی نیاز دارید. هنگامی که هر دوی آنها را همراه خود دارید، این مراحل را دنبال کنید.

مرحله 1: واتس اپ را در تلفن اصلی خود نصب کرده و وارد آن شوید. اگر در حال حاضر از واتس اپ در تلفن خود استفاده می کنید، این مرحله را رد کنید.

مرحله 2: واتساپ را از Play Store بر روی دستگاه ثانویه خود نصب کنید. اگر قبلاً واتس اپ را روی این گوشی نصب کرده اید، آن را حذف و دوباره نصب کنید.

مرحله 3: WhatsApp را در تلفن دوم خود باز کنید و زبان مورد نظر خود را انتخاب کنید.

استفاده مشترک ار یک واتساپ در دو گوشی

مرحله 4: روی «Agree And Continue» ضربه بزنید.

استفاده مشترک ار یک واتساپ در دو گوشی

مرحله 5: هنگامی که از شما خواسته شد شماره تلفن خود را وارد کنید، سه نقطه را در گوشه سمت راست بالای صفحه فشار دهید. سپس، روی «Link a device» ضربه بزنید.

بیشتر بخوانید  7 راهکار برای مشکل باز نشدن واتساپ در کامپیوتر

استفاده مشترک ار یک واتساپ در دو گوشی

در صورتی که گزینه «Link a device» را نمی بینید، با استفاده از پیوند ، فایل بتای WhatsApp APK را روی دستگاه خود بارگذاری کنید و این روش را تکرار کنید.

اکنون یک کد QR را روی صفحه نمایش گوشی خود خواهید دید. برای اسکن این کد به دستگاه اصلی خود بروید.

استفاده مشترک ار یک واتساپ در دو گوشی

مرحله 6: واتساپ را در دستگاه اصلی خود باز کنید. منوی سه نقطه را در گوشه سمت راست بالا فشار دهید.

استفاده مشترک ار یک واتساپ در دو گوشی

مرحله 7: دستگاه های مرتبط را انتخاب کنید. اکنون به «Link a device» بروید.

استفاده مشترک ار یک واتساپ در دو گوشی

مرحله 8: اکنون یک اسکنر کد QR روی صفحه نمایش شما ظاهر می شود. کد QR را در تلفن ثانویه خود اسکن کنید.

استفاده مشترک ار یک واتساپ در دو گوشی

اکنون با یک حساب کاربری در هر دو دستگاه خود وارد واتساپ شده اید.

استفاده مشترک ار یک واتساپ در دو گوشی

بهترین بخش این است که واتساپ در هر دو دستگاه به طور مستقل کار می کند. این بدان معنی است که حتی اگر تلفن اصلی شما به اینترنت وصل نباشد، همچنان می توانید از واتس اپ در دستگاه ثانویه خود از طریق اتصال اینترنتی فعال استفاده کنید.

با واتساپ روی دو تلفن چه کاری می توانید انجام دهید

 

اگر به این فکر می کنید که با استفاده از واتس اپ در دو گوشی مختلف چه کاری می توانید انجام دهید، خوب، خوشحال خواهید شد که بدانید تقریباً تمام ویژگی های واتس اپ در دستگاه ثانویه کار می کنند.

استفاده مشترک ار یک واتساپ در دو گوشی

همه چت‌های شما به ‌صورت بلادرنگ همگام ‌سازی می‌ شوند، اعلان‌ های پیام ‌های جدید را دریافت می ‌کنید، می‌توانید رسانه ارسال/دریافت کنید، و حتی تماس‌های صوتی و تصویری را از طریق دستگاه ثانویه برقرار یا دریافت کنید. درست مانند اجرای دو نمونه از یک شماره واتساپ در دو دستگاه مختلف است.

 

سوالات متداول در مورد استفاده از یک حساب واتساپ در دو تلفن

  1. آیا می توانم همزمان بر روی بیش از دو گوشی از واتساپ استفاده کنم؟

قابلیت Linked Devices به شما امکان می دهد حداکثر 4 دستگاه مختلف را به یک حساب واتساپ مرتبط کنید. بنابراین، اگر هیچ دستگاه دیگری مانند رایانه خود را متصل نکرده اید، می توانید همزمان از واتس اپ در حداکثر 4 گوشی استفاده کنید.

 

  1. آیا می توانم در حین استفاده از واتس اپ روی 2 گوشی به استفاده از واتس اپ وب ادامه دهم؟

بله، واتس اپ وب بدون هیچ مشکلی به کار خود ادامه خواهد داد زیرا آنها مستقل از یکدیگر کار می کنند.

 

  1. آیا برای استفاده از واتس اپ در گوشی ثانویه به سیم کارت نیاز دارم؟

خیر، برای استفاده از واتس اپ از شماره اصلی خود نیازی به سیم کارت در تلفن دوم خود ندارید. با این حال، شما به یک اتصال اینترنتی فعال نیاز دارید.

 

از یک شماره واتساپ در دو تلفن مختلف استفاده کنید

کاربران در سراسر جهان سال‌ها منتظر عرضه این ویژگی بودند و در نهایت، واتس ‌اپ صدای ما را شنید. اکنون می توانید حساب واتساپ خود را به یک دستگاه ثانویه اضافه کنید تا از آن در دو گوشی مختلف به طور همزمان استفاده کنید. چقدر راحت!

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : استفاده از یک واتساپ در دو گوشی

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *