تصویر عجیب از سطح سیاره مریخ

تصویر عجیبی از مریخ

به گزارش زوم تک یکی از آژانس های فضایی در جهان بنام مارس اکسپرس که به عنوان سازمان فضایی اروپا مطرح است ، در یکی از ماموریت های فضاییخ ود تصویری جدید و بسیارزیبا را از مریخ منتشر کرده است ،

در این تصویر به اعلام کارشناسان فضایی مارس اکسپرس این تصاویر نتیجه حرکت آتشفشان آبا مونس است ، با حرکت آتشفشان آلبا مونس سطحی پر پیچ و خم ایجاد شده که شکستگی های بسیار عجیبی هم در این تصاویر مشاهده می شود که در سطح مریخ اتفاق افتاده.

این موضوع باعث شده است که گسل های در سطح سیاره ایجاد شود گسل های گودال های تانتانوس نام این پدیده جذاب در مریخ است ، با مشاهده این تصویر حتی احساس می شود که شخصی پنجه بر روی این سطح کشیده است که توسط علاقه مندان به نجوم و سیاره های دیگر دنبال می شود.

این آخرین تصاویر از مریخ بوده که توسط آژانس فضایی اروپا (ESA) در مارس اکسپرس، یک ماموریت اکتشافی در حال انجام تهیه شده است. بنا به گفته آژانس فضایی اروپا فرورفتگی‌های موجود در تصاویر با افزایش ارتفاع آلبا مونس ایجاد شده است. گودال‌های تانتالوس یک ویژگی سطحی هستند که به عنوان گرابن ( حلقه ناقص گسل) شناخته می‌شوند. اساساً، آن‌ها با باز شدن دو گسل موازی ایجاد شده اند. این باعث شده که سنگ به داخل فضای خالی ایجاد شده سقوط کند.

آژانس فضایی اروپا همچنین ویژگی‌های مشابهی را در جهت غربی آلبا مونس کشف کرده است. این آژانس می‌گوید گودال‌های تانتانوس تا ۱۰۰۰ کیلومتر (بیش از ۶۲۱ مایل) طول دارد. آن‌ها همچنین تا ۱۰ کیلومتر (یا ۶.۲۱ مایل) عرض و ۳۵۰ متر عمق (حدود ۰.۲۱ مایل) دارند.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : تصویر عجیب از سطح سیاره مریخ

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *