معرفی 4ویرایشگر عالی متن

لیستی از بهترین ویرایشگرهای متن رایگان

کامپیوترها دارای یک برنامه از پیش نصب شده اند که می تواند فایل های متنی را باز و ویرایش کند. این برنامه در مکینتاش TextEdit و در ویندوز Notepad نامیده می شود، اما هیچ کدام به اندازه برخی از برنامه های شخص ثالثی که امروزه در دسترس هستند پیشرفته نیستند.

نرم افزارهای ویرایش متن

در زیر لیستی از بهترین ویرایشگرهای متن رایگان آورده شده است. از این برنامه ها برای ویرایش همه چیز ا فایل های TXT گرفته تا HTML ، CSS ، JAVA ، VBS ، PHP ، BAT و موارد دیگر می توانید استفاده کنید.

اگر شما فقط به یک روش فوق العاده سریع برای حذف فرمت از متن یا ایجاد یک فایل .TXT ، Edit Pad را امتحان کنید.

Notepad++

معرفی 4ویرایشگر عالی متن

++ Notepad یک برنامه عالی برای رایانه های ویندوزی است. استفاده از آن برای مبتدیانی که بهترین گزینه است، اما برخی از ویژگی های واقعا پیشرفته را نیز دارا می باشد  که کار کردن با آن بسیار آسان است.

این برنامه از مرور برگه ای استفاده می کند ، به این معنی که چندین سند در یک زمان باز می مانند و در بالای Notepad ++ به عنوان برگه نمایش داده می شوند. در حالی که هر زبانه فایل خود را نشان می دهد ، ++ Notepad می تواند همزمان با همه آنها تعامل داشته باشد تا کارهایی مانند مقایسه فایل ها برای تفاوت ها و جستجو یا جایگزینی متن انجام دهد.

احتمالاً ساده ترین راه برای ویرایش فایل ها با Notepad ++ این است که روی فایل راست کلیک کرده و Edit with Notepad ++ را از منوی زمینه انتخاب کنید.

این برنامه می تواند تقریباً هر فایلی را به عنوان یک سند متنی باز کند و از بسیاری از افزونه های مفید پشتیبانی می کند. این برنامه همچنین شامل عملکردی مناسب برای جستجو و جایگزینی متن ، برجسته سازی خودکار نحو، تکمیل خودکار کلمه، تبدیل فایل متنی آفلاین است.

در نتپد، نشانک گذاری ، ماکروها ، پشتیبان گیری خودکار ، جستجوی چند صفحه ای ، حالت فقط خواندنی ، رمزگذاری تبدیل ها ، جستجوی کلمات در ویکی پدیا و باز کردن سند در مرورگر وب پشتیبانی می شود.

Notepad ++ همچنین از افزونه هایی برای انجام کارهایی مانند ذخیره خودکار اسناد باز ، ادغام تمام متن از اسناد باز در یک فایل اصلی ، تراز کردن کد برنامه نویسی ، نظارت بر اسناد باز برای تازه کردن آنها در هنگام تغییر ، کپی و جایگذاری بیش از یک مورد از کلیپ بورد پشتیبانی می کند. به یکباره ، و بسیاری دیگر

نتپد پلاس پلاس،اسناد متنی را در انواع مختلفی از فرمت ها مانند TXT ، CSS ، ASM ، AU3 ، BASH ، BAT ، HPP ، CC ، DIFF ، HTML ، REG ، HEX ، JAVA ، SQL و VBS ذخیره می کند.

Notepad ++ فقط با Windows کار می کند ، هر دو نسخه 32 و 64 بیتی آن در دسترس است. همچنین می توانید نسخه قابل حمل Notepad ++ را از صفحه بارگیری تهیه کنید. در فرمت ZIP است.

Brackets

4 بهترین ویرایشگر متن رایگان

Brackets یک ویرایشگر متن رایگان است که عمدتا برای طراحان وب طراحی شده است البته هر کسی می تواند از آن برای مشاهده یا ویرایش یک سند متنی استفاده کند.

رابط کاربری این نرم افزار تمیز و مدرن است و با وجود همه تنظیمات پیشرفته ، استفاده از آن بسیار آسان به نظر می رسد. در حقیقت ، تقریباً همه گزینه ها دور از سایت ساده پنهان هستند ، به طوری که استفاده از آن برای همه آسان است، و همچنین یک UI بسیار باز برای ویرایش فراهم می کند.

ویرایشگری خوبی برتی برنامه نویسان می باشد، می تواند صفحه را برای ویرایش بیش از یک سند به طور همزمان تقسیم کند ، به شما امکان می دهد روی یک دکمه برای یک رابط کاربری واقعاً ساده بدون مزاحمت کلیک کنید و از میانبرهای صفحه کلید زیادی پشتیبانی می کند تا بتوانید به سرعت تورفتگی ، تکراری ، حرکت بین خطوط ، تغییر خط ، نشان دادن یا پنهان کردن نکات کد و موارد دیگر را در این برنامه انجام دهید.

می توانید به سرعت فرمت فایلی را که با آن کار می کنید تغییر دهید و همچنین در صورت نیاز کدگذاری فایل را تغییر دهید.

اگر در حال ویرایش یک فایل CSS یا HTML هستید ، می توانید گزینه Live Preview را فعال کنید تا هنگام تغییرات در فایل ، به روزرسانی صفحه را در زمان واقعی در مرورگر وب خود مشاهده کنید.

قسمت Working Files جایی است که می توانید تمام فایل های مربوط به یک پروژه را باز کرده و بدون خروج از براکت ها به سرعت بین آنها حرکت کنید.

برخی از پلاگین هایی که می توانید در Brackets استفاده کنید، برای پشتیبانی از اعتبار سنجی W3C ، Ungit برای سهولت استفاده از Git ، منوی برچسب HTML و ابزارهای پایتون است.

براکت ها دارای تم تیره و روشن هستند که می توانید در هر زمان تغییر دهید ، اما ده ها مورد دیگر وجود دارد که می توانید از طریق Extensions Manager نصب کنید.

به عنوان یک فایل MSI و DMG برای استفاده در Windows و macOS بترتیب موجود است.

Komodo Edit

معرفی 4ویرایشگر عالی متن

Komodo Edit یکی دیگر از ویرایشگرهای متن رایگان با طراحی واضح و مینیمال است.

حالت های نمای مختلف گنجانده شده است تا بتوانید پنجره ها را به سرعت باز یا بسته کنید. یکی حالت فوکوس برای پنهان کردن همه پنجره های باز و نمایش ویرایشگر است ، و موارد دیگر مواردی مانند پوشه ها ، نتایج بررسی نحو و اعلان ها را نشان می دهد یا پنهان می کند.

این برنامه مدیریت همه اسناد متن باز را ساده می کند. در بالای برنامه مسیر فایل باز شده فعلی قرار دارد و می توانید فلش کنار هر پوشه را انتخاب کنید تا لیستی از فایل ها را دریافت کنید که در صورت انتخاب هر کدام از آنها به عنوان یک برگه جدید در Komodo Edit باز می شود.

نماهای پوشه در کنار Komodo Edit نیز بسیار مفید هستند زیرا به شما امکان می دهند در سیستم فایل مرور کرده و پروژه های مجازی ایجاد کنید که پوشه ها و فایل ها را به هم پیوند می دهد تا بتوانید کارهای مورد نیاز خود را بهتر سازماندهی کنید.

یک ویژگی منحصر به فرد در ویرایش Komodo ، ناحیه سمت چپ بالای برنامه است که به شما امکان می دهد نه تنها برنامه های دیگر را لغو کرده و دوباره انجام دهید ، بلکه به مکان نما قبلی نیز بازگردید ، و همچنین به عقب برگردید تا به جایی که بودید بازگردید.

در اینجا برخی دیگر از ویژگیهای Komodo Edit قابل ذکر است: می توانید برای باز کردن یا ذخیره فایلها به سرور FTP از راه دور متصل شوید ، از نشانه گذاری مناطق خاصی از سند پشتیبانی می کند ، به شما امکان می دهد به تعداد زیادی از انواع فایل ها تغییر دهید تا نحو به طور متفاوتی برجسته شود و در زیر ذخیره شود. با این فرمت، کادر جستجو “برو به هر چیزی” به شما امکان می دهد فایل هایی را برای باز کردن، نصب افزونه ها ، اجرای اسکریپت ها و دستورات ، باز کردن منوها ، نصب زبان های دیگر، تغییر رنگ و غیره جستجو کنید ، باز کردن آسان ، پیش نمایش فایل ها در مرورگر وب ، ایجاد قالب از فایل های موجود ، گزینه “مشاهده فایل” می تواند یک سند را در پنجره جدید برای مرجع باز کند بدون اینکه به فهرست برگه ای فایلهایی که ویرایش می کنید اضافه شود ، و ماکروهایی را ضبط می کند که می توانند برای تکرار چیزها پخش شوند.

Visual Studio Code

معرفی 4ویرایشگر عالی متن

Visual Studio Code یک ویرایشگر متن رایگان است که در درجه اول به عنوان ویرایشگر کد منبع استفاده می شود.

این برنامه بسیار حداقلی است و حتی دارای یک گزینه “Zen Mode” است که بلافاصله همه منوها و پنجره ها را مخفی می کند و برنامه را برای پر کردن کل صفحه حداکثر می کند.

رابط مرور زبانه دار که با ویرایشگرهای متنی دیگر مشاهده می شود در Visual Studio Code نیز پشتیبانی می شود ، که کار با چندین سند را به طور همزمان بسیار آسان می کند.

همچنین اگر روی پروژه ای کار می کنید می توانید کل پوشه های فایل را به طور همزمان باز کنید و حتی پروژه را برای بازیابی در بعدا ذخیره کنید.

با این حال ، این ویرایشگر متن چندان ایده آل نیست مگر اینکه قصد دارید از آن برای اهداف برنامه نویسی استفاده کنید. بخش های کاملی به اشکال زدایی کد، مشاهده خروجی های فرمان ، مدیریت ارائه دهندگان کنترل منبع و حتی استفاده از خط فرمان داخلی اختصاص داده شده است.

برخی از ویژگی هایی که ممکن است در این برنامه مفید واقع شوند: باز کردن کل پوشه ها به طور همزمان از منوی زمینه راست کلیک ، گزینه “Change All Occurrences” انتخاب و ویرایش متنی را که می خواهید در کل سند در یک مرحله تغییر دهید آسان می کند. ، “Rename Refactoring” نام نمادی را در هر نمونه از آن در تمام اسناد پروژه شما تغییر می دهد ، باز کردن اسناد اخیراً بسته شده آسان ؛است زیرا آنها در یک مکان ذکر شده اند، “IntelliSense” به پر کردن خودکار کد بر اساس در مورد متن اطراف و موقعیت مکان نما در سند، اگر گزینه را روشن کنید می توانید فایل ها را به صورت خودکار ذخیره کنید و اسناد را می توانید به سرعت به آخرین وضعیتی که درآنها بوده اید، برگردانید.

Visual Studio Code روی رایانه های Windows ، Mac و Linux اجرا می شود.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : معرفی 4ویرایشگر عالی متن

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *