معرفی گوگل پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال

گوگل پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال

تاکنون شایعات بسیاری پیرامون گوشی های هوشمند کمپانی گوگل یعنی گوگل پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال در فضای مجازی و سایت های خبری منتشر شده است و در برخی موارد نیز اعلام شد که این گوشی ها حتی به بیرون نیز درز کرده اند و در دست افرادی در سطح شهرهای مختلف مشاهده شده اند اما اکنون باید بگویم که تمامی این شایعات و خبرها به پایان رسیده و گوشی های نسل دوم پیکسل رونمایی شده اند.

گوگل پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال

اکنون کمپانی گوگل از دو گوشی‌ پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس‌ ال به‌ عنوان جانشنینان دو گوشی هوشمند سال گذشته‌ ی خود یعنی پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس‌ ال رونمایی به عمل آورد و آنگونه که پیش‌ بینی می‌ شد، این نسل از گوشی‌ های کمپانی گوگل تفاوت زیادی با چیزی که در طول چند مدت اخیر در شایعات مختلف توصیف می‌ شد، ندارد. برخلاف سال قبل که مسئولیت ساهت نسخه‌ ی کوچک گوشی کمپانی گوکل یعنی پیکسل 2 برعهده‌ ی کمپانی اچ‌ تی‌ سی و نسخه‌ ی ایکس‌ ال برعهده‌ ی کمپانی ال‌ جی بود، هر دو نسخه در سال جاری به‌ دست خود تایوانی‌ ها تولید شده‌ اند. اگر از تفاوت‌ های کم در ابعاد و رزولوشن صفحه نمایش به همراه ظرفیت باتری صرف نظر کنیم، این دو گوشی جدید کمپانی گوگل تفاوت‌ های زیادی با یکدیگر ندارند.

پیکسل 3 ایکس‌ ال از یک صفحه نمایش OLED کشیده‌ با ابعاد 6.3 اینچ به همراه رزولوشن 2960 × 1440 پیکسل و نسبت تصویر 18.5:9 استفاده می نماید، آنگونه که پیش‌ بینی می کردیم، این صفحه نمایش از قسمت بالا با یک بریدگی بزرگ و از قسمت  پایین با یک حاشیه‌ ی نسبتا قطور ظاهر شده است. در نقطه‌ ی مقابل آن، پیکسل 3 از یک صفحه نمایش 5.5 اینچی از نوع OLED با نسبت تصویر 18:9 بهره می برد که 10 درصد سطح صفحه نمایش بیش‌ تری را نسبت به گوگل پیکسل 2 به کاربر ارائه می دهد. در گوشی هوشمند پیکسل 3 خبری از بریدگی بالای صفحه نمایش نیست و صفحه نمایش از دو سو با حاشیه‌ هایی تقریبا ضخیم احاطه شده است، در ضمن وضوح صفحه نمایش علاوه بر مدل ایکس‌ ال، معادل 2160 × 1080 پیکسل می باشد.

بیشتر بخوانید  برنامه Google Messages با ویژگی جدید خود شما را در برابر اسپم محافظت می کند

صفحه نمایش هر دو گوشی هوشمند کمپانی گوگل از محتوای HDR، ویژگی نمایشگر همیشه روشن (AOD) و ثبت پروفایل‌ های رنگی پشتیبانی می نماید و بحث سازگاری با استاندارد HDR نیز باعث شده است تا به‌ عنوان یک دستگاه YouTube Signature لقب بگیرد. در تنظیمات صفحه نمایش این گوشی های هوشمند حالت Boosted به منظور نمایش رنگ‌ های اشباع‌ تر در اختیار کاربر قرار گرفته است. با استفاده از ویژگی AOD نیز مشخصات قطعه‌ ی موسیقی در حال پخش نیز به نمایش درخواهد آمد. از صفحه نمایش هر دو گوشی هوشمند پیکسل 3 با پوشش شیشه‌ ای گوریلا گلس 5 محافظت می گردد.

در گوشی های جدید این کمپانی دیگر خبری از بدنه‌ ی فلزی این گوشی های هوشمند نمی باشد، پرچمداران جدید مانتینویی ها از بدنه‌ ای شکل گرفته از محافظ صفحه نمایش گوریلا گلس 5 و فریم آلومینیومی استفاده می نماید؛ البته لازم به ذکر است که همانند قبل نیمه‌ ی بالایی گوشی براق بوده و از دوربین در کنار فلش استفاده می‌ کند ولی سایر قسمت های پنل پشتی دارای بافت متفاوتی نسبت به نیمه‌ ی بالایی خود دارد. مقاومت این گوشی‌ ها در برابر آب و گرد و خاک هم ارتقاء داشته و هر دو گوشی هوشمند دارای استاندارد IP68 می باشند. گوشی های هوشمند جدید کمپانی گوگل در 3 رنگ مشکی، سفید و صورتی روانه‌ ی بازار می گردند.

 

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : معرفی گوگل پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *