مزایای کاشت نهال زردآلو و آلو چیست و چطور برای خرید اقدام کنیم؟

مزایای کاشت نهال زردآلو و آلو چیست و چطور برای خرید اقدام کنیم؟

زردآلو، بومی کوه های آسیا است و در طول دوره خواب خود به هوای سرد نیاز دارد. اگرچه این نهال ها نسبت به سرما بسیار مقاوم هستند، اما در مناطقی با تابستان طولانی، بهترین عملکرد را از خود نشان می دهند. از آنجایی که این نهال ها در بهار، خیلی زود شکوفا می شوند، در مناطقی که آب و هوای بهاری در آنجا نامنظم است، رشد خوبی ندارند و جوانه و گل های درختان زردآلو که حساس هستند، از بین می روند، بنابراین، باردهی درختان مختل می شود.

آلو یک میوه هسته دار با اندازه متوسط است. پرطرفدارترین نوع آن دارای پوستی به رنگ بنفش مایل به قرمز تیره، با گوشته زرد در داخل آن است؛ همچنین می توانید آلوهایی را پیدا کنید که به رنگ سبز-زرد هستند. همه گونه های آلو، یک هسته در مرکز میوه خود دارند که خوراکی نیست.

با این مقدمه حتماً متوجه شدید که می خواهیم درباره مهم ترین مزایای پرورش درختان زردآلو و آلو صحبت کنیم و بگوییم که چرا این دو میوه تا این اندازه پرطرفدار هستند. تا پایان بحث با ما همراه باشید. بدون شک، مزایای خرید نهال زردآلو و خرید نهال آلو برای شما آشکار خواهد شد.

درباره فواید تغذیه ای زردآلو و آلو و مزایای کاشت نهال ها، بیشتر بدانیم

میوه های زرآلو از نظر ویتامین، بسیار غنی هستند و روی درختان در آب و هوای مساعد، با عمر طولانی، رشد می کنند. زردآلو، میوه ای زیبای نارنجی رنگ و سرشار از بتاکاروتن و فیبر است که یکی از اولین نشانه های فرارسیدن فصل تابستان نیز می باشد. زردآلوهای تازه با منبع فراوان از ویتامین C بهترین گزینه برای سلامتی افراد هستند.

زردآلو، نسبت به هلو، میوه‌ای کوچک و نارنجی طلایی، با پوست و گوشته مخملی است، آبدار خیلی نیست اما مطمئناً بافت نرم و شیرین دارد. تقریباً طعم آنها با یک ترشی ضعیف همراه است كه شبیه به طعم هلو و آلو احساس می شود.

1-ارزش تغذیه ای زردآلو:

یک زردآلو 35 گرمی حاوی موارد زیر است:

  • انرژی: 16.8 کالری
  • پروتئین: 0.49 گرم
  • چربی: 0.14 گرم
  • کربوهیدرات: 3.89 گرم
  • فیبر: 0.7 گرم
  • قند: 3.23 گرم
  • کلسیم: 4.55 میلی گرم
  • آهن: 0.14 میلی گرم
  • منیزیم: 3.5 میلی گرم
  • فسفر: 8.05 میلی گرم
  • پتاسیم: 90.6 میلی گرم
  • سدیم: 0.35 میلی گرم
  • روی: 0.07 میلی گرم
  • مس: 0.03 میلی گرم
  • سلنیوم: 0.04 میکروگرم
  • ویتامین C: 3.5 میلی گرم
  • تیامین: 0.01 میلی گرم
  • ریبوفلاوین: 0.01 میلی گرم
  • نیاسین: 0.21 میلی گرم
  • ویتامین B6: 0.02 میلی گرم
  • ویتامین A: 33.6 میکروگرم
  • بتاکاروتن: 383 میکروگرم
  • ویتامین E : 0.31 میلی گرم
  • ویتامین K : 1.16 میکروگرم

2-فواید خوردن زردآلو برای سلامتی:

  • آنتی اکسیدان بالایی دارد:زردآلو منبع عالی بسیاری از آنتی اکسیدان ها از جمله بتا کاروتن و ویتامین های A، C و E است. علاوه بر این، آن‌ها سرشار از گروهی از آنتی‌اکسیدان‌های پلی فنل به نام فلاونوئیدها هستند که فرد را در برابر بیماری‌هایی از جمله دیابت و بیماری قلبی محافظت می‌کنند. این ترکیبات برای خنثی کردن رادیکال های آزاد، که ترکیبات مضری هستند و به سلول های شما آسیب می رسانند و باعث استرس اکسیداتیو می شوند، عمل می کنند.
  • به سلامت پوست کمک می کند: خوردن زردآلو برای پوست شما مفید است. شما می توانید با برخی از این آسیب های پوستی از طریق یک رژیم غذایی سالم سرشار از آنتی اکسیدان هایی که زردآلو تامین می کند، مبارزه کنید. ویتامین های C و E که هر دو در این میوه یافت می شوند، به پوست سلامت شما کمک می کنند. به ویژه، ویتامین C با خنثی کردن رادیکال های آزاد در برابر آسیب اشعه ماوراء بنفش و آلاینده های محیطی، از پوست محافظت می کند. علاوه بر این، این ویتامین به ساخت کلاژن کمک می کند که به پوست شما استحکام و خاصیت ارتجاعی می دهد. خوردن یک رژیم غذایی سرشار از ویتامین C می تواند مانع از آسیب اشعه ماوراء بنفش شده و به جلوگیری از چین و چروک به بهبود پوست شما کمک کند.
  • به سلامت کبد شما کمک می کندزردآلو می تواند به محافظت از کبد شما در برابر استرس اکسیداتیو کمک کند. زردآلو به دلیل محتوای آنتی‌اکسیدانی بالایی که دارد به پیشگیری از آسیب کبدی کمک می‌کند.
  • میوه خوبی برای افزودن رژیم غذایی استزردآلو تازه و خشک یک میان وعده سریع و خوشمزه و افزودنی آسان به وعده غذایی مورد علاقه شما است. شما می توانید آنها را به روش های مختلفی به رژیم غذایی خود اضافه کنید. از آنجایی که زردآلو، طعم شیرین و ترش دارد، می توانید از آن به عنوان جایگزینی برای هلو یا آلو استفاده کنید.

3-فواید تغذیه ای آلو:

یک وعده 80 گرمی آلو مواد مغذی زیر را فراهم می کند:

  • 29 کیلو کالری / 124 کیلوژول
  • 0.5 گرم پروتئین
    • گرم چربی
  • 7.0 گرم کربوهیدرات
  • 1.7 گرم فیبر
  • 192 میلی گرم پتاسیم

4-مهمترین مزایای میوه آلو برای سلامتی

  • آلو، سرشار از آنتی اکسیدان است: آلو سرشار از ترکیبات گیاهی است که خواص آنتی اکسیدانی دارند، به این معنی که از واکنش اکسیژن با سایر مواد شیمیایی و آسیب رساندن به سلول ها و بافت ها جلوگیری می کند. این میوه، به خصوص غنی از آنتوسیانین است، یعنی همان ترکیباتی که مسئول پوست تیره در آلو هستند. مطالعات نشان می‌دهد که آلو نسبت به سایر میوه‌ها از جمله هلو و شلیل، غنی‌تر از این ترکیبات محافظت کننده است.
  • دارای خواص ضد التهابی است: به نظر می رسد ترکیبات گیاهی محافظ در آلو دارای خواص ضد التهابی هستند و ممکن است به پیشگیری از بیماری هایی مانند سرطان، دیابت و چاقی کمک کنند.
  • به مدیریت سطح قند خون کمک می کندآلو به ویژه سرشار از پلی فنول به نام اسید کلروژنیک است؛ همان ترکیبی که در قهوه نیز یافت می شود، و به نظر می رسد که به تعادل قند خون و تنظیم اشتها کمک کند. مصرف کامل میوه تضمین می کند که از محتوای فیبر غنی در آن بهره مند می شوید، که به کند شدن ترشح قندهای طبیعی آن کمک می کند.
  • به سلامت قلب کمک می کندآلو سرشار از انواع ویتامین ها و مواد معدنی از جمله کلسیم است که لخته شدن خون را به طور طبیعی تنظیم می کند. آلو حاوی پتاسیم و ویتامین C و همچنین غنی از پلی فنول ها است که همگی با کاهش عوامل خطر قلبی عروقی مرتبط هستند.

مراحل کاشت نهال زردآلو و آلو برای پرورش میوه های مرغوب

مزایای کاشت نهال زردآلو و آلو چیست و چطور برای خرید اقدام کنیم؟

پس از خرید نهال آلو و خرید نهال زردآلو، وقت آن رسیده که نهال ها را در باغ بکارید. نیاز به انجام یک سری کارها دارید که ما مراحل ساده آن را در قسمت زیر برایتان شرح خواهیم داد:

1-یک مکان خوب برای کاشت نهال زردآلو و آلو انتخاب کنید

اگرچه آب و هوای معتدل برای کاشت نهال زردآلو و آلو مناسب است، اما از کاشت آن‌ها در مناطقی که سرمای زودرس یا سرمای بهاره دارند خودداری کنید، مگر اینکه از ارقام نهال دیرگل استفاده کنید. نهال های زردآلو را در نزدیکی بوته های گوجه فرنگی یا خربزه، تمشک یا توت فرنگی نکارید که همگی آنها می توانند باعث انتقال بیماری به نهال های شما شوند.

حتی بهتر است از کاشت نهال ها در مکان هایی که گیاهان فوق در طی پنج سال گذشته در آنجا رشد کرده اند، خودداری کنید. درختان را در فاصله 4 تا 7 متری از هم بکارید مگر اینکه از ارقام کوتوله باشند. شاخه های نهال ها در دوران بلوغ؛ گسترده تر می شوند و درخت نیز بلندتر می شود.

2-خاک مناسب برای کاشت نهال زردآلو و آلو

خاک باغ زردآلو و آلو باید عمیق و بدون وجود سنگ در سطح زیرین باشد. خاک لومی با زهکشی خوب، برای این نهال ها ایده آل است. خاک های رسی اگر خیلی سنگین نباشند، نیز کاملاً مناسب هستند. خاک های شنی، به دلیل اینکه در بهار به سرعت گرم می شوند، می توانند موجب گلدهی بسیار زودرس نهال ها شوند.

سعی کنید نهال های زردآلو و آلو یک ساله را بخرید و در اوایل پاییز، درست در زمان خواب نهال ها (=در آب و هوای معتدل)، آنها را بکارید.

نگهداری از نهال های زردآلو و آلو

از آنجایی که درخت زردآلو ریشه عمیقی دارد، به خصوص زمانی که جوانه ها در حال رشد هستند، باید کاملاً آبیاری شوند. با این حال، نباید آنها را بیش از حد آبیاری کنید. از دادن کودهای حاوی نیتروژن بالا به درختان که می توانند باعث تولید میوه های نرم یا سوختگی در میوه شوند، اجتناب کنید. رشد بیش از حد سریع میوه ها نیز می تواند شاخه را ضعیف تر کند.

اغلب در یخبندان های دیرهنگام، مقداری میوه به خودی خود از درختان می ریزد. نهال های آلو و زردآلو را مانند درختان سیب هرس کنید؛ هنگامی که نهال ها به ارتفاع مورد نظر رسید، شاخه های بالایی را هرس کنید و آن قسمت را به اندازه ای باز نگه دارید که نور خورشید برای رسیدن میوه، به همه شاخه های زیرین نیز برسد.

مراقب آفات و بیماری های زردآلو و آلو باشید

چندین عوامل بیماری زا می توانند نهال های زردآلو و آلو را تهدید کنند. نوعی قارچ، مسئول پوسیدگی در درختان است و می تواند گل ها را با هاگ های خاکستری بپوشاند. اگر بتوانید در این مرحله، آن را حذف کنید و مناطق آسیب دیده را هرس کنید، ممکن است به میوه آسیب نمی رسد. شاخه های مبتلا به شانکر باکتریایی (لکه های سیاه روی میوه، لکه های ارغوانی روی برگ ها) نیز باید هرس شود.

یک گونه قارچ ورتیسیلیومی، نوعی عامل بیماری زا برای نهال های زردآلو و آلو است و ممکن است به صورت پژمرده شدن برگها در اوایل تابستان و به صورت رگه های سیاه در داخل چوب ظاهر شود. اگر نهال ها به این نشانه ها مبتلا هستند، آنها را در باغ نکارید.

در هوای گرم، ریشه ها را با مالچ خنک نگه دارید و از تغذیه بیش از حد نهال ها خودداری کنید. زخمی شدن تنه درختان و یا نهال های جوان می تواند باعث آسیب به قسمت تاج شود، بنابراین از آن محافظت کنید.

کرم‌های قارچی که به درختان حمله می‌کنند نیز ممکن است با ترشح مواد چسبنده‌ای که در اطراف تنه پیچیده شده است از رشد میوه های زردآلو و آلو جلوگیری کند. اگر از نهال ها به درستی مراقبت کنید، بدون شک بهترین میوه ها را از باغتان برداشت خواهید کرد.

خرید نهال زردآلو و آلو با قیمت مناسب از نهالستان پالیز

مزایای کاشت نهال زردآلو و آلو چیست و چطور برای خرید اقدام کنیم؟

نهالستان پالیز به عنوان یکی از معتبرترین نهالستان های کشور، زمینه را برای خرید و فروش نهال زردآلو و آلو فراهم کرده است. شما می توانید نهال زردآلو و نهال آلو از ارقام مختلف را به راحتی در سفارش عمده از این نهالستان دریافت کنید. قیمت خرید نهال عمده مقرون به صرفه است و برای هر بودجه مالی برای همه باغداران امکان پذیر می باشد.

برای خرید عمده نهال زردآلو و آلو شناسنامه دار و ثبت سفارش می‌توانید به وبسایت نهالستان پالیز https://paliznahal.ir/  مراجعه نمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و یا ارتباط با مشاوران ما به صورت رایگان و همه روزه میتوانید از طریق راه‌های ارتباطی با ما تماس بگیرید.

شماره تماس: واحد پشتیبانی و فروش نهالستان پالیز ۰۹۱۴۴۵۰۱۰۰۸ – ۰۹۱۴۴۵۰۱۰۰۷

آدرس دفتر :آذربایجان غربی، میاندوآب، خیابان ۲۴ متری فرهنگیان شرکت پالیز

آدرس گلخانه :آذربایجان غربی، شهرستان میاندوآب، کمربندی شمالی، میدان ولایت، اتوبان ولایت

4.3/5 - (3 امتیاز)

نظرات در مورد : مزایای کاشت نهال زردآلو و آلو چیست و چطور برای خرید اقدام کنیم؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *