شایعه تا چه حدودی بر قیمت رمزارزها تاثیرگذار است؟

شایعه تا چه حدودی بر قیمت رمزارزها تاثیرگذار است؟

امروزه بازار ارز‌ دیجیتال تحت تاثیر اتفاقات بزرگی که در جریان است قرار گرفته و متاثر از آنها نوسانات بزرگی به همراه دارد؛ حال این اتفاقات می‌تواند ناشی از متغیرهای اقتصاد کلان یا شایعه‌های بزرگ و کوچک باشد. به همین سبب داشتن قیمت ارز دیجیتال می‌تواند کمک کننده باشد. در این مقاله قصد داریم به بررسی عمیق تاثیر شایعات بر قیمت ارز دیجیتال بپردازیم. پس ما را همراهی کنید.

چه اخباری در بازار ارز دیجیتال تاثیر دارد؟

در پاسخ به این جواب باید گفت بستگی دارد! بسته به اینکه خبر مثبت یا منفی باشد به ترتیب می‌تواند تاثیر مثبت یا منفی در قیمت ارز دیجیتال بگذارد. به صورت کلی خبرهای مربوط به بروزرسانی‌ها، همکاری بلاک چین‌ها با یکدیگر، ارتقا شبکه و لیست شدن در صرافی‌های معتبر می‌تواند تاثیر مثبتی بر قیمت ارز دیجیتال مورد نظر داشته باشد. در مقابل خبر‌های منفی نیز عمدتاً شامل هک شدن پل (Bridge) و یا قسمتی از اجزای آن بلاک چین، آنلاک (Unlock) شدن توکن‌ها، اجرای ناموفق Mainnet است.

بررسی چند نمونه از تاثیر اخبار بر قیمت ارز دیجیتال

به عنوان مثال، در چند ماه گذشته با آپدیت شدن رودمپ اتریوم شاهد فازهای جدیدی از بروزرسانی این پروژه بودیم. این آپدیت که با عنوان ادغام “Merge” شناخته شد، در واقع انتقال پروتکل اجماع اتریوم از اثبات کار به اثبات سهام بود که باعث رشد بیش از 100 درصدی قیمت ارز دیجیتال اتریوم گردید. این اتفاق باعث شد که ماینرها به سایر شبکه‌های اثبات کار مثل اتریوم کلاسیک (ETC) و رایون کوین (RVN) حرکت کنند و این پروژه‌ها توانستند رشد‌های 200 درصدی را به ثبت برسانند.

بررسی مسائل کلان در کریپتو

در سال‌های اخیر شاهد همبستگی قابل توجه بین بازار کریپتو و بورس اوراق بهادار آمریکا بوده‌ایم. اگرچه این موضوع تا قبل از 2018 کمتر قابل لمس بود، در ابتدای سال 2022 با افزایش نرخ بهره، بازار ارز دیجیتال فاز خرسی خود را شروع کرد. علت این امر می‌تواند خرید بیت کوین توسط شرکت‌های بزرگ دنیا باشد، چرا که با بیت کوین به عنوان یک دارایی در ترازنامه شرکت‌ها رفتار می‌شود؛ و مدیران مالی با توجه به داده‌های اقتصادی شروع به خرید و یا فروش دارایی‌های مختلف می‌کنند.

شایعه تا چه حدودی بر قیمت رمزارزها تاثیرگذار است؟

به همین سبب داده‌های CPI (شاخص قیمت مصرف کننده) که بصورت ماهانه منتشر می‌شود به عنوان یکی از مهمترین داده‌ها باید در نظر گرفته شود. این عوامل که روی قیمت ارز دیجیتال تاثیرگذار است، گام مهمی در تصمیمات ما دارند.

آیا پیش بینی اخبار بازار ارز دیجیتال امکان پذیر است؟

شاید معروف‌ترین مثال این حوزه «شایعه را بخر، خبر را بفروش» باشد. این جمله به این معناست که بهترین موقعیت برای کسب سود از یک خبر، وقتی است که هنوز احتمال شایعه بودن یک رویداد خبری وجود دارد و خبر تاثیر خود را هنوز در قیمت ارز دیجیتال نگذاشته است. «خبر را بفروش» نیز به این موضوع اشاره دارد که بهترین زمان برای خارج شدن با سود، وقتی است که خبر به طور گسترده پخش شده و همه از آن خبر دارند.

 تاثیر رسانه‌ها

همان طور که در مقاله “روش تعیین قیمت ارز دیجیتال” گفته شد، رسانه‌های اجتماعی این پتانسیل را دارند که بر روی کریپتو تاثیر مثبت بگذارند، اما می‌توانند پیامدهای منفی نیز داشته باشند و باعث افزایش و کاهش شدید قیمت ارز دیجیتال شوند. در واقع، رسانه‌های اجتماعی اولین جایی است که بسیاری از افراد وقتی می‌خواهند آخرین اخبار ارزهای دیجیتال را داشته باشند، به آن سر می‌زنند. به عنوان مثال، ایلان ماسک عمدتاً از توییتر برای اعلام جدیدترین اقدامات خود استفاده می‌کند.

در سال 2021 او با اعلام این موضوع که بیت کوین با پروتکل اثبات کار باعث انتشار بیشتر گاز دی اکسید کربن و در نهایت آلودگی بیشتر می‌شود، باعث سقوط بیت کوین شد. در حالی که چندی پیش از آن، با انتخاب بیت کوین به عنوان روش پرداخت در شرکت تسلا باعث رشد ده درصدی قیمت ارز دیجیتال بیت کوین شد.

چگونه از این شایعات و اخبار به نفع خود استفاده کنیم؟

به صورت کلی روش خاصی برای پیش بینی اخبار وجود ندارد؛ این در حالی است که تحلیلگران تکنیکال بر این باورند که همه چیز در قیمت ارز دیجیتال نهفته است و بازار قبل از حرکت‌های شارپ خود، نشانه‌هایی را روی نمودار بجا می‌گذارد. بهترین استراتژی تعریف شده در این حیطه، معامله نکردن در زمان اعلام داده‌های اقتصادی است. اگرچه تمام خبرها به این گونه نیستند و بسیار ناگهانی در بازار ارز دیجیتال رخ می‌دهند و بر قیمت لحظه ای ارز دیجیتال تأثیر دارند.

جمع بندی

ایجاد یک لیست ارز دیجیتال به منظور رصد مستمر می‌تواند از ابزارهای کارگشا باشد. شناخت عوامل تاثیرگذار و ثبت آنها در جدول ارز دیجیتال می‌تواند در تحلیل بازار ارز دیجیتال و شناخت هر چه بهتر آن کمک کند. به عنوان مثال، تسلیم ماینرها یک خبر منفی تلقی می‌شود چراکه نشان داد در نهایت باعث فروش بیت کوین از این دسته شده است. آیتم‌هایی که بهتر است در جدول ارز دیجیتال بررسی شود عبارتند از:

  • داده‌های اقتصاد کلان از تقویم اقتصادی مثل CPI ،NFP ،Jobless claim
  • بررسی رویداد‌های فاندامنتال از coinmrketcal.com
  • بررسی توکنومیک ارز مورد نظر در وایت پیپر

در نهایت برای رصد قیمت ارز‌ دیجیتال بهتر است از سرویس قیمت لحظه ای ارز دیجیتال والکس استفاده کنید. این سرویس با ارائه قیمت‌های به روز و آنلاین شما را از قیمت ارز دیجیتال مورد علاقه‌تان مطلع می‌سازد.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : شایعه تا چه حدودی بر قیمت رمزارزها تاثیرگذار است؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *