سامسونگ یا شیائومی؟ کدام یک برای من مناسب تر است؟

سامسونگ یا شیائومی؟ کدام یک برای من مناسب تر است؟

در سال‌های اخیر، با پیشرفت روزافزون فناوری تلفن‌های همراه و دیگر دستگاه‌های هوشمند در سراسر دنیا، برندهای مختلفی به طراحی و توسعه انواع گوشی هوشمند روی آورده و سعی دارند تا جای پای خود را در بازار جهانی و کشورهای مختلف مستحکم کنند. از بزرگ‌ترین رقبا در این بازار، سامسونگ و شیائومی هستند. در این بین، سامسونگ و شیائومی رقابت بسیار نزدیکی برای تصاحب جایگاه اول فروش در سراسر دنیا دارند. بنابراین اگر قصد خرید گوشی سامسونگ یا شیائومی را دارید، با ما در ادامه این مطلب همراه باشید تا به بررسی خصوصیات و قابلیت‌های انواع گوشی موبایل و محصولات این برندها بپردازیم.

 

هر آنچه باید درباره برند شیائومی و محصولات آن بدانید

در برخی از کشورها، Xiaomi محبوب‌ترین برند گوشی موبایل هوشمند است. اما در برخی کشورها نیز ممکن است بسیاری از مردم، حتی نام این برند را نشنیده باشند. هنگامی که برند شیائومی را با دیگر برندهای بزرگ سازنده تلفن هوشمند مانند سامسونگ، اپل و … مقایسه کنید، بیش از هر چیز یک نکته توجه شما را به خود جلب می‌کند و آن سابقه این برند است! شیائومی در سال 2010 میلادی کار خود را آغاز کرد و همین امر موجب شد تا به عنوان جوان‌ترین برند در لیست ده تولید کننده برتر تلفن‌های هوشمند سراسر جهان قرار بگیرد!

لی جون، مدیرعامل و بنیانگذار شیائومی، در ابتدای کار برای تاسیس برند شیائومی، تیمی از پیشکسوتان عرصه فناوری را گرد هم آورد و میلیون‌ها دلار سرمایه اولیه جذب کرد. شیائومی ظرف چند ماه پس از آغاز فعالیت خود، از اولین محصول خود با نام MIUI، رونمایی کرد. این شرکت، در سال 2011 میلادی اولین گوشی شیائومی را با نام Xiaomi Mi 1 روانه بازار کرد.

شیائومی، پس از عرضه چند تلفن هوشمند موفق در چین، محصولات خود را در کشورهای دیگر نیز عرضه کرد و امروزه محصولات مختلف این برند، در کشورهای مختلف به فروش می‌رسند.

انواع محصولات شیائومی عبارتند از: گوشی شیائومی، تبلت و لپ تاپ، فناوری‌های پوشیدنی، تلویزیون‌ها و دستگاه‌های پخش کننده رسانه، محصولات خانه هوشمند و انواع تجهیزات جانبی.

انواع گوشی شیائومی خود در دسته بندی‌های مختلفی طبقه بندی می‌شوند و ما در ادامه برخی از آنها را معرفی خواهیم کرد.

 

سری Mi

خط تولید تلفن های هوشمند شیائومی سری Mi، هر سال دستگاه جدید از آن ارائه می‌شود و خود این دستگاه جدید نیز می‌تواند مدل‌های مختلفی داشته باشد. به طور کلی، هر گوشی Mi را می‎‌توان یک گوشی شیائومی رده بالا دانست که مجهز به پردازنده پرچمدار آن سال برند Qualcomm و یک سیستم دوربین جدید و پیشرفته نسبت به مدل‌های قبلی است.

بنابراین اگر در فکر خرید گوشی شیائومی هستید و می‌خواهید دستگاهی را انتخاب کنید که با مدل‌های مختلف گوشی Samsung قابل مقایسه باشد، باید یکی از مدل‌های گوشی موبایل سری Mi را برگزینید.

توجه داشته باشید که شرکت شیائومی اعلام کرده بود که از سال 2021 میلادی، برند Mi را از نام تلفن‌های هوشمند خود حذف خواهد کرد، بنابراین سری جدید گوشی‌های هوشمند این دسته، با نام Xiaomi 11T و Xaiomi 11T Pro ارائه شد.

 

سری Redmi

ردمی یکی از زیر مجموعه‌های برند شیائومی است که از سال 2013 میلادی به عنوان خط تلفن ارزان قیمت فعالیت خود را آغاز کرده و در سال‌های اخیر دستگاه‌های میان رده را روانه بازار می‌کند. مهم‌ترین تفاوت این سری با سایر گوشی‌های هوشمند شیائومی در این است که از قطعاتی با قیمت مناسب بهره می‌برند. همین امر نیز موجب شده تا تلفن‌های هوشمند این سری، با حفظ مشخصات دستگاه‌های رده بالا، قیمت پایین‌تری نسبت به آنها داشته باشند.

 

سری Black shark

Black Shark یکی از سازندگان گوشی‌های هوشمند و لوازم جانبی گیمینگ است که در شنزن چین مستقر بوده و توسط برند شیائومی پشتیبانی می‌شود. اولین سری گوشی‌های هوشمند Black Shark در سال 2018 میلادی تولید و روانه بازار شد. از آن زمان  تاکنون، تلفن‌های هوشمند مختلف در این مجموعه طراحی و در کشور چین، قاره اروپا و آسیای جنوبی عرضه شده‌اند.

 

سری Poco

Poco به عنوان یکی از برندهای زیر مجموعه شیائومی، در سال 2018 میلادی راه اندازی شد و به لطف اولین تلفن هوشمند باقابلیت و مقرون به صرفه خود با نام Poco F1، به سرعت محبوب شد.

 

چرا برخی کاربران با نرم افزار MIUI شیائومی ارتباط برقرار نمی‌کنند؟

MIUI پوسته اندروید شیائومی است. اما از آنجایی که تجربه کاربری افراد نسبت به کار با نرم افزار اندروید را به شدت تغییر می‌دهد، مورد انتقاد قرار گرفته است. از طرفی این پوسته اندرویدی، دارای محتوای تبلیغاتی است که روی صفحه به کاربران نشان داده می‌شود.

به تازگی شیائومی تلاش کرده است تا MIUI را هر چه بیشتر به نرم افزار اندروید شبیه سازد. اما مشکل تبلیغات گسترده این پوسته، همچنان برای کاربران آزار دهنده است.

سامسونگ یا شیائومی؟ کدام یک برای من مناسب تر است؟

وجه تمایز گوشی‌های شیائومی از رقبای هم تراز آن چیست؟

پیشتر اشاره کردیم که شیائومی یک شرکت بسیار جوان است و تنها حدود یک دهه از آغاز فعالیت آن می‌گذرد. با این حال، رشد و پیشرفت این شرکت در این مدت زمان کوتاه و توانایی رقابت آن با دیگر برندهای بزرگ سازنده گوشی‌های هوشمند، حیرت انگیز است! سه دلیل اصلی موفقیت شیائومی در این عرصه عبارتند از:

 

امکانات مناسب و قیمت مقرون به صرفه

انواع گوشی‌های شیائومی دارای حاشیه سود بسیار کمی هستند. زیرا این شرکت محصولات خود را تنها با اندکی تغییر در هزینه ساخت آنها به فروش می‌رساند. همین سود اندک، باعث می‌شود تا قیمت این دستگاه‌ها نسبت به مدل‌های مختلف گوشی موبایل سایر برندها مناسب‌تر بوده و کاربران با خرید گوشی شیائومی چیزی در حدود چند صد دلار، در هزینه‌های خود صرفه جویی کنند.

 

دسترسی طولانی مدت به امکانات بروز و جدید

شرکت شیائومی همه ساله تعداد زیادی تلفن هوشمند پرچمدار، خاص و جدید را در قالب سری‌های مختلف و با امکانات ویژه و منحصر بفرد، روانه بازار می‌کند. بنابراین این دستگاه‌ها نسبت به مدل‌های پیشین خود تغییرات جدید و اساسی داشته و از آخرین فناوری‌های روز دنیا نیز بهرمند هستند.

 

تمرکز بر بازارهای نوظهور

به دلیل قیمت پایین انواع محصولات گوشی شیائومی، منطقی است که این برند، تمرکز خود را روی بازارهایی قرار دهد که مردم آنها به دنبال دستگاه‌های ارزان قیمت هستند. همین امر نیز دلیل موفقیت شیائومی در کشورهایی مانند چین و هند است. تمرکز شیائومی بر بازارهای نوظهور، موجب شد تا میزان فروش این برند از رقبای بزرگ‌تر آن بیشتر شده و سهم عمده بازار برای این برند به ارمغان آورد.

جالب است بدانید که اتخاذ این سیاست برای شرکت شیائومی، فوق العاده هوشمندانه بود! زیرا شرکت‌های دیگری مانند سامسونگ و اپل، برای سال‌های متمادی بازار کشورهایی مانند هند بودند. در حالی که شیائومی از همین فرصت استفاده کرد و شاهد رشد و پیشرفت چشمگیری بود!

در سال‌های اخیر، هر دوی این برندها نسبت به ارائه محصولات جدید و کارآمد تلاش کرده و به نوآوری‌ پرداخته‌اند. اما به نظر شما محصولات کدام برند نسبت به برند دیگر برتری لازم را دارند؟ در زمان انتخاب یک گوشی هوشمند با ویژگی‌های یکسان، محصول سامسونگ را انتخاب می‌کنید یا شیائومی؟

 

سامسونگ یا شیائومی؟

سامسونگ، بزرگترین برند لوازم الکترونیکی مصرفی در جهان است. این شرکت طیف وسیعی از محصولات از جمله تلفن‌های هوشمند، فناوری‌های پوشیدنی، لپ تاپ، تلویزیون، لوازم خانگی و دستگاه‌های خانه هوشمند را به فروش می‌رساند. سامسونگ و شیائومی از لحاظ خط تولید و استراتژی‌های خود، بسیار به یکدیگر شبیه‌اند.

 

رقابت سامسونگ و شیائومی

در حالی که سامسونگ سال‌ها بر بازار جهانی تلفن‌های هوشمند حکمرانی می‌کرد، چند سالی است که در بازار مهمی مانند بازار هند، با رقیب سرسختی به نام شیائومی روبرو است. گوشی‌های هوشمند شیائومی در مقایسه با گوشی‌های سامسونگ، قابلیت‌های بهتری را در ازای قیمت کمتر ارائه می‌دهند. این همان شعاری بود که سامسونگ در رقابت با اپل از آن پیروی کرد!

امروزه، طراحی، کیفیت ساخت، ویژگی‌های نمایشگر و دوربین گوشی‌های هوشمند رده بالای شیائومی بسیار عالی بوده و در این عرصه با گوشی‌های رده بالای سامسونگ رقابت می‌کند. با این حال، بخش بزرگی از درآمد شرکت سامسونگ، از فروش گوشی‌های هوشمند میان رده تامین می‌شود و این شرکت باید در این بخش بهتر عمل کند.

به عبارت بهتر، سامسونگ برای رقابت بهتر با شیائومی در بخش دستگاه‌های میان رده، باید قابلیت‌ها و عملکرد بهتری ارائه دهد. از طرفی، قیمت گوشی سامسونگ نسبت به مدل‌های مشابه شیائومی بیشتر است و همین امر نیز می‌تواند بر تصمیم افراد در انتخاب و خرید گوشی سامسونگ یا شیائومی اثر بگذارد.

ما در این مطلب تلاش کردیم تا هر آنچه باید در مورد انواع گوشی شیائومی بدانید را به شما ارائه دهیم. امیدواریم محتوای این مطلب به شما در تصمیم گیری درست و مناسب در هنگام خرید یک تلفن هوشمند جدید کمک کند. در سال‌های اخیر، بسیاری از افراد به خرید از فروشگاه‌های اینترنتی روی آورده و تمامی محصولات و کالاهای مورد نیاز خود را پس از بررسی و مقایسه گزینه‌های مختلف، از این فروشگاه‌ها خریداری می‌کنند.

فروشگاه اینترنتی ایسل نیز به عنوان یکی از باسابقه‌ترین و مطمئن‌ترین فروشگاه‌های اینترنتی است که تجربه خرید آنلاین موبایل را برای شما فراهم می‌کند. پس فرصت را از دست ندهید و همین حالا با کمک راهنماهای خرید محصول و یا تماس با پشتیبانی وب‌سایت ایسل، سفارش خرید گوشی موبایل دلخواه خود را ثبت کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

نظرات در مورد : سامسونگ یا شیائومی؟ کدام یک برای من مناسب تر است؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *