بهترین گوشی گیمینگ سال

معرفی بهترین گوشی ها برای بازی

انتخاب بهترین گوشی گیمینگ یکی از چالش هایی است که بسیاری از علاقه مندان به دنیای بازی با آن روبرو هستند ، در ادامه سعی میکنیم به سوالات زیر پاسخ دهیم تا شما بهترین انتخاب را برای خرید گوشی گیمینگ داشته باشید.

  1. تا چه مبلغی حاضر به هزینه کردن هستید؟
  2. دوربین و سایر ویژگی‌ها چقدر برایتان اهمیت دارند؟
  3. ترجیح شما iOS است یا اندروید؟

بهترین گوشی ها برای بازی

پیدا کردن یک گوشی عالی برای بازی خیلی سخت نیست. می‌توانید در راهنمای خرید مفصل ما اطلاعات بیشتری کسب کنید، اما ما کار سخت را برای شما انجام داده‌ایم و تقریباً تمام گوشی‌های موجود در بازار را بررسی کرده‌ایم. با خواندن ادامه مطلب، بهترین گوشی‌های بازی که می‌توانید در سال ۲۰۲۳ خریداری کنید را خواهید دید، که با معرفی برترین مدل شروع می‌شود.

گوشی گیمینگ ROG Phone 7

ROG Phone 7

در حالی که ROG Phone 7 که قبلا در صدر این لیست قرار داشت، با طراحی خود به طور واضح ماهیت گیمینگ ‌بودنش را فریاد می‌زد، ROG Phone 8 کمی محتاطانه‌تر عمل کرده است. از این نظر، این گوشی حتی برای افرادی که گیمر نیستند، یک گوشی گیمینگ بهتر به حساب می‌آید.

علی رغم تغییر طراحی، همچنان بسیاری از ویژگی های خاص گیمرها را حفظ کرده است. دارای ماشه های خازنی AirTriggers به همراه پنل نورپردازی LED جدیدی به نام AniMe Vision است که می تواند انیمیشن های زیبا یا پیام های شخصی را نمایش دهد. مانند نسل قبلی، صفحه نمایش بزرگ 6.78 اینچی دارد، اما اکنون برای بازی در حال حرکت، نازک تر، سبک تر و بهتر در جیب جا می شود. این گوشی همچنین دارای Gorilla Glass Victus 2 و درجه IP68 برای افزایش دوام است.

یک گوشی بازی واقعی به قدرت پردازشی واقعی نیاز دارد و ROG Phone 8 ناامید کننده نیست. این گوشی از جدیدترین تراشه Snapdragon 8 Gen 3 با پردازنده گرافیکی Adreno 750 بهره می برد. این تراشه جدید از سرعت کلاک بالاتر و هسته های کم سرعت کمتر بهره می برد که عملکرد اوج را در عناوین demanding افزایش می دهد. اگر مدل Pro را انتخاب کنید، می توانید آن را با حداکثر 1 ترابایت حافظه داخلی یا 24 گیگابایت رم همراه کنید.

البته نیاز به انرژی هنگام بازی دغدغه ای است؛ این مورد بخشی است که ROG Phone 8 شاید در آن کمی کمبود داشته باشد. باتری 5500 میلی آمپر ساعتی آن 10 درصد کوچکتر از مدل قبلی است، اما خوشحالیم که گزارش دهیم در آزمایشات ما این موضوع تاثیر زیادی نداشت. به راحتی می توانیم با بیش از سه ساعت بازی سنگین، یک روز کامل و حتی بیشتر را کار کنیم. زمانی که نیاز به شارژ مجدد گوشی باشد، تنها به کمی بیش از 50 دقیقه برای شارژ از 0 تا 100 درصد نیاز دارید. همچنین ROG Phone 8 از شارژ بی سیم 15 وات نیز پشتیبانی می کند.

در بررسی ما، از اینکه این گوشی چقدر کاربردی شده است نیز شگفت زده شدیم. ایسوس سخت افزار و پردازش دوربین ROG Phone 8 را بهبود بخشیده است که در حال حاضر نتایج خوب و قابل قبولی دارد. فیلمبرداران از سیستم تثبیت کننده گیمبال گوشی لذت خواهند برد، در حالی که دوستداران موسیقی هنوز هم می توانند از یکی از معدود گوشی های جدید با جک هدفون 3.5 میلی متری استفاده کنند. اکنون این گوشی بسیار همه کاره تر شده است.

نکات برجسته ROG Phone 8

مناسب برای همه: اگرچه این گوشی برای گیمرها ساخته شده است، اما با طراحی ظریف‌تر و ویژگی‌های همه‌جانبه، طیف وسیع‌تری از کاربران را به خود جذب می‌کند.

طراحی محتاطانه‌تر: برخلاف ظاهر پر زرق و برق نسل قبلی، ROG Phone 8 با الهام از سری Zenfone، زیبایی ظریف‌تری با لمس‌های شیک ارائه می‌دهد.

دوام و راحتی: این گوشی دارای ویژگی‌های کاربردی مانند شارژ بی‌سیم، محافظت از شیشه گوریلا ویکتوس 2 و درجه مقاومت در برابر آب IP68 است که آن را به انتخابی راحت و بادوام تبدیل می‌کند.

گوشی گیمینگ nubia REDMAGIC 8S Pro

nubia REDMAGIC 8S Pro

اگر به دنبال یک گوشی با عملکرد مناسب با قیمت مقرون به صرفه هستید،  nubia REDMAGIC 8S Pro ارزش بررسی دارد. این گوشی در زمینه ویژگی های نرم افزاری و پشتیبانی بلندمدت، امتیازاتی را از دست می دهد، اما سخت افزار آن بیش از توان بازی های سنگین است.

مانند دیگر گوشی‌های گیمینگ، REDMAGIC 8S Pro بر سیستم خنک کننده تمرکز ویژه ای دارد. این گوشی برای کاهش دمای بازی، از همان پردازنده Snapdragon 8 Gen 2 سری ROG Phone 7 در کنار 12 یا 16 گیگابایت رم استفاده می‌کند و با یک سیستم خنک کننده بازطراحی شده همراه است. این یعنی عملکرد REDMAGIC 8S Pro حتی با قیمتی بسیار پایین‌تر از Galaxy S23 Ultra، به طور قابل توجهی بهتر است. با این حال، با قرار دادن گوشی تحت فشار، سر و صدای فن‌های آن به طور قابل توجهی زیاد می‌شود، بنابراین شاید بهتر باشد همیشه تمام بازی‌ها را با بالاترین تنظیمات اجرا نکنید.

REDMAGIC 8S Pro مانند دیگر گوشی‌های گیمینگ، خنک‌سازی را در اولویت قرار می‌دهد. این گوشی 12 یا 16 گیگابایت رم را با همان پردازنده Snapdragon 8 Gen 2 سری ROG Phone 7 همراه می‌کند، اما برای خنک کردن بیشتر در حین بازی از یک سیستم خنک کننده بازطراحی شده بهره می‌برد. این یعنی با هزینه‌ای به مراتب کمتر از Galaxy S23 Ultra عملکرد بسیار بهتری ارائه می‌دهد. البته توجه داشته باشید که فن‌ها هنگام فشار بیش از حد سر و صدای زیادی تولید می‌کنند، بنابراین شاید بهتر باشد همیشه بازی‌ها را با بالاترین تنظیمات اجرا نکنید.

از نظر سایر مشخصات، این گوشی تا حد زیادی با ROG Phone 7 مطابقت دارد، از جمله باتری عظیم 6000 میلی آمپر ساعتی که ساعت‌ها بازی‌های سنگین را پشتیبانی می‌کند. در تست ما، شارژر 65 واتی همراه، گوشی را در کمتر از 15 دقیقه از 0% به 50% و در کمتر از 40 دقیقه به طور کامل شارژ کرد. صفحه نمایش 120 هرتز AMOLED همچنان سریع و روشن است، اگرچه کمتر بازی‌ای نرخ فریم بیش از 60 هرتز را پشتیبانی می‌کند. این گوشی همچنین دارای ماشه‌های خازنی است که می‌توان آن‌ها را برای تقلید از ضربه‌های تکی، ضربه‌های طولانی و موارد دیگر در هر قسمت از صفحه تنظیم کرد.

از لحاظ نرم‌افزار، 8S Pro دارای نرم‌افزار SuperBase است که امکان تنظیم دقیق بسیاری از بازی‌های موبایل را فراهم می‌کند. Game Space به شما امکان می‌دهد تنظیمات عملکرد را به سرعت مشاهده و تنظیم کنید، و همچنین به افزونه‌های خاصی مانند تایمر، یادداشت، نشانه و موارد دیگر دسترسی داشته باشید. برای گیمرهای حرفه‌ای گزینه‌های سفارشی‌سازی زیادی وجود دارد، اما REDMAGIC OS 8 خارج از بازی، بهترین پوسته‌ای نیست که تست کرده‌ایم. واضح است که تمرکز nubia در این دستگاه بیشتر روی چه چیزی است.

هیچ کدام از گوشی‌های گیمینگی که تا به حال بررسی کرده‌ایم، دوربین‌های عالی ندارند، بنابراین جای تعجب نیست که REDMAGIC 8S Pro دوربین فوق‌العاده‌ای ندارد. دوربین زیر نمایشگر آن (مانند تمام دوربین‌های زیر نمایشگری که تست کرده‌ایم) واقعاً وحشتناک است، اگرچه به یک صفحه نمایش بدون حاشیه و یکپارچه برای بازی کردن اجازه می‌دهد. کیفیت ساخت کلی خوب است، اگرچه گوشه‌های جعبه‌ای ممکن است برای همه جذاب نباشد. در تست ما، آن‌ها کمی کمتر از گوشه‌های گردی که مثلاً در ASUS ROG Phone 7 یافت می‌شوند، راحت بودند.

بزرگترین مشکل اینجا پشتیبانی بلندمدت است. nubia در پشتیبانی نرم‌افزاری سابقه خوبی ندارد، بنابراین انتظار نداشته باشید این گوشی گیمینگ مدت زیادی با جدیدترین نرم‌افزار باقی بماند. با این حال، اگر عملکرد برتر را با بودجه محدود می‌خواهید، این گوشی انتظارات شما را برآورده و حتی فراتر خواهد برد.

نکات برجسته REDMAGIC 8S Pro

عملکرد بی نظیر: مشخصات قدرتمند و سخت افزار قوی، حداکثر توان را در اختیار گیمرها قرار می دهد.

خنک کننده ارتقا یافته: تکنولوژی خنک کننده nubia بهبود یافته و بازدهی بهتری را در شرایط فشرده بازی ارائه می دهد.

صفحه نمایش یکپارچه: دوربین سلفی زیر نمایشگر فضای کامل و بدون مزاحمت برای بازی در اختیار کاربران می گذارد.

سامسونگ گلکسی S24 مناسب برای گوشی گیمینگ

سامسونگ گلکسی S24 اولترا برچسب گوشی گیمینگ را ندارد. فاقد طراحی عجیب و غریب، LED ها و دکمه های شانه ای است، اما در آستین خود یک ترفند دارد – قلم S Pen. این قلم برای کسانی که بازی های ایستایی بیشتری مانند عناوین استراتژیک که نیاز به دقت بیشتری دارند، گزینه ای عالی است. فراتر از این، Galaxy S24 Ultra قدرت بیشتری را به خط پرچمدار سامسونگ اضافه می کند.

به عنوان قدرتمندترین گوشی اندرویدی بازار، گلکسی S24 اولترا از تراشه Snapdragon 8 Gen 3 برای Galaxy بهره می‌برد. این نسخه، پردازنده ی پرچمدار کوالکام است که با فرکانس ‌بالاتری برای عملکردی قوی تر بهینه شده است. در کنار این تراشه، شاهد صفحه نمایش 6.8 اینچی AMOLED، 12 گیگابایت رم و تا 1 ترابایت حافظه داخلی هستیم که این گوشی را به یک همراه ایده آل برای بازی تبدیل می کند. تراشه جدید همچنین از Wi-Fi 7 پشتیبانی می کند که تجربه آنلاین رقابتی را با عملکرد شبکه ی بهتری همراه می کند. خوشبختانه، سامسونگ مشکل لمس های ناخواسته در صفحه نمایش خمیده ی گلکسی S23 اولترا را حل کرده و دیگر شاهد این مشکل نخواهیم بود.

برتری های گلکسی S24 اولترا به اینجا ختم نمی شود. این گوشی از همان دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی نسل قبلی خود استفاده می کند که می توانید انتظار عکس های با کیفیتی را در هر شرایط نوری داشته باشید. همچنین، لنز زوم 50 مگاپیکسلی جدید با زوم 5 برابر، وعده ی عکس های بهتری در این محدوده را می دهد. با این وجود، عدم وجود لنز زوم اپتیکال 10 برابر ممکن است برای برخی کاربران ناامید کننده باشد. برای بررسی کامل این گوشی، منتظر نقد و بررسی ما بعد از اتمام تست ها باشید.

در نهایت، لازم به ذکر است که سیاست پشتیبانی نرم افزاری سامسونگ برای این گوشی 7 سال است. این موضوع به تنهایی دلیلی قوی برای خرید این گوشی محسوب می شود، اما باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که قیمت آن نیز به نسبت بالا خواهد بود.

نکات برجسته Galaxy S24 Ultra

قلم عالی :S Pen قلم S Pen ، برای بازی‌های استراتژیک فوق‌العاده است.

عملکرد بی نظیر: پردازنده Snapdragon 8 Gen 3 برای Galaxy یک تراشه سرعت بالا را حتی سریع‌تر کرده است.

پشتیبانی نرم افزاری بی‌رقیب: سامسونگ در بین تمام گوشی‌های این لیست، بهترین قول به‌روزرسانی اندروید را ارائه می‌دهد.

سامسونگ گلکسی S24

آیفون 15 پرو مکس

آیفون 15 پرو مکس

اگر طرفدار اکوسیستم اپل هستید، آیفون 15 پرو مکس به وضوح بهترین انتخاب است. با اینکه نسبت به آیفون 14 پرو مکس سال گذشته بهبود چشمگیری نداشته، اما مدل قبلی هم کم و کاستی جدی نداشت.

پردازنده‌های Bionic اپل همیشه عملکردی فراتر از رقبا در دنیای اندروید داشته‌اند و A17 Bionic هم از این قاعده مستثنی نیست. در تست‌های ما به راحتی گلکسی اس 23 اولترا را شکست داد، هرچند متوجه داغ شدن سریع آن شدیم. این بدان معناست که احتمالا توانایی حفظ عملکرد مداوم در سنگین‌ترین بازی‌ها را نخواهد داشت، با این حال حتی با کاهش عملکرد، بازی‌ها همچنان زیبا و روان اجرا خواهند شد.

اکوسیستم اپل دارای کتابخانه بازی‌های گسترده‌تری نسبت به گوگل پلی استور است. امسال با ورود عناوین بازی هایی با کیفیت کنسول مانند Resident Evil Village به پلتفرم موبایل، این مجموعه حتی غنی‌تر شده است. در تست‌های اولیه ما، عملکرد این گوشی در حالت دستی و همچنین اتصال به مانیتور بزرگ از طریق USB-C بسیار شگفت انگیز بود. اگر کسی به ما می‌گفت که روی PS4 بازی می‌کنیم، به راحتی باور می‌کردیم.

اما آیفون 15 پرو مکس فراتر از بازی است. این گوشی یک اسمارت‌فون درجه یک با نمایشگر 6.7 اینچی OLED با نرخ تازه‌سازی 120 هرتز است که هر بازی را چشم‌نواز می‌کند. باتری پرظرفیت آن نیز دوام خوبی در بازی‌های طولانی فراهم می‌کند.

خوشبختانه، آیفون‌های امسال به پورت USB-C مجهز شده‌اند که امکان شارژ راحت‌تر و سازگاری بیشتر با سایر دستگاه‌ها را فراهم می‌کند. با این حال، سرعت شارژ همچنان به 20 وات محدود است که از بسیاری از گوشی‌های گیمینگ اختصاصی پایین‌تر است. در مجموع، آیفون 15 پرو مکس به نظر ما بهترین گزینه برای گیمرهاست. اگر گوشی کوچک‌تر را ترجیح می‌دهید، آیفون 15 پرو هم توانایی بالایی دارد. ولی دو مدل دیگر این سری از پردازنده قدیمی‌تر A16 Bionic استفاده می‌کنند. پس اگر به دنبال قدرت پردازش بهتری هستید، سراغ آن‌ها نروید. با اینکه این مدل‌ها هم توانمند هستند، اما گزینه‌های به‌صرفه‌تری برای گیمرها نیستند.

نکات برجسته آیفون 15 پرو مکس برای گیمرها

قدرت خالص با Bionic : پردازنده A17 Bionic اپل فوق‌العاده قدرتمند و کم‌مصرف است و عملکرد روان و طولانی را در بازی‌های سنگین تضمین می‌کند.

نمایشگر ProMotion : نمایشگر بزرگ OLED با نرخ تازه‌سازی 120 هرتز، جزئیات بازی‌ها را واضح و روان به تصویر می‌کشد و تجربه‌ای بی‌نظیر برای گیمرها به ارمغان می‌آورد.

اکوسیستم پیشرو: iOS همیشه به جدیدترین و بهترین بازی‌ها دسترسی دارد و امسال شاهد ورود عناوین AAA واقعی به این پلتفرم هستیم. این یعنی به دنیای گسترده‌ای از بازی‌های باکیفیت دسترسی خواهید داشت.

گوشی گیمینگ مقرون به صرفه POCO F4 GT

گوشی گیمینگ مقرون به صرفه POCO F4 GT

POCO F4 GT گزینه فوق‌العاده‌ای است، اما فقط برای کسانی که خارج از ایالات متحده هستند به دلیل قیمت 599 یورویی‌اش، مشخصات قدرتمندی در حد پرچمدارها را ارائه می‌دهد، اما متاسفانه پشتیبانی به‌روزرسانی محدود است.

از نظر مشخصات، همان پردازنده Snapdragon 8 Gen 1 را دریافت می‌کنید که در گوشی‌های 200 تا 300 دلار گران‌تر هم پیدا می‌شود. بنابر آزمایشات می‌تواند عملکردی مشابه Galaxy S22 Ultra که البته اکنون دو ساله است داشته باشد، اگرچه بدون سیستم خنک‌کننده پیشرفته‌ای که در گوشی‌های گیمینگ گران‌تر دیده می‌شود، داغ می‌شود. عملکرد عالی با قیمتی مناسب (محدود به خارج از آمریکا)

عملکرد صفحه نمایش و دوربین POCO F4 GT

صفحه نمایش سریع 120 هرتزی این گوشی عملکرد خوبی در طول بررسی ما داشت، اما در مقایسه با سایر گوشی‌های میان‌رده غیرگیمینگ شیائومی، ویژگی منحصر به فردی ارائه نمی‌کند. نکته مثبت این است که می‌توانید برای صرفه‌جویی در باتری در بازی‌هایی که فریم‌ریت بالاتر را پشتیبانی نمی‌کنند، بین 60 هرتز و 120 هرتز جابجا شوید. این قابلیت با توجه به عمر باتری متوسط آن که حدود 6 ساعت در تست‌های ما دوام آورد، بسیار کاربردی است. خوشبختانه، شارژ سریع 120 واتی این مدل، به صورت کامل در 17 دقیقه زمان گوشی را شارژ می‌کند.

در حالی که عملکرد خوبی در اجرای بازی‌ها خواهید داشت، POCO F4 GT عملکرد متوسطی در بخش دوربین دارد. دوربین اصلی آن در نور روز قابل قبول است، اما در شب کیفیت خوبی ارائه نمی‌دهد. عملکرد دو دوربین دیگر نیز ناامیدکننده است و در تصاویر آن‌ها نویز زیادی به چشم می‌خورد و بازتولید رنگ‌ها ضعیف است. با این حال، اگر به دنبال یک گوشی گیمینگ مقرون به صرفه هستید، ضعف دوربین‌ نباید مانع خرید شما شود.

نقاط قوت POCO F4 GT

قیمت: بهترین گوشی گیمینگ ارزان قیمت موجود در بازار (البته به جز آمریکا).

دکمه‌های شانه: دکمه‌های جمع شونده فوق‌العاده کاربردی هستند و می‌توانید آن‌ها را به دکمه‌های مجازی روی صفحه اختصاص دهید.

شارژ سریع: عمر باتری نسبتا خوب است و با شارژ سریع 120 واتی، می‌توانید تنها در 17 دقیقه گوشی را کاملا شارژ کنید.

نکاتی که هنگام انتخاب گوشی گیمینگ باید به آن‌ها توجه کنید

مطمئن نیستید که چه چیزی یک گوشی گیمینگ را خوب می‌کند؟ ما گوشی‌های زیادی را بررسی کرده‌ایم و در اینجا به چند نکته مهم که به آن‌ها توجه می‌کنیم اشاره می‌کنیم:

مشخصات قدرتمند: بازی‌های امروزی می‌توانند بسیار سنگین باشند، بنابراین یک پردازنده مرکزی قوی و مقدار کافی رم برای اجرای روان با نرخ فریم بالا ضروری است.

عملکرد خنک‌کننده: یکی از بزرگترین معایب نسل جدید پردازنده‌های پرچمدار، داغ شدن آن‌هاست. بسیاری از گوشی‌های گیمینگ دارای سیستم خنک‌کننده بهبودیافته‌ای هستند که عملکرد پایدارتری نسبت به پرچمداران معمولی ارائه می‌دهند.

دکمه‌های سخت‌افزاری: در حالی که همه گوشی‌های منتخب ما آن‌ها را ندارند، دکمه‌های سخت‌افزاری یک گوشی گیمینگ خوب را عالی می‌کنند. اگر بازخورد لمسی خوبی هم داشته باشند، امتیاز بالاتری می‌گیرند. با این حال، به یاد داشته باشید که می‌توانید با استفاده از لوازم جانبی مانند Razer Kishi آن‌ها را شبیه‌سازی کنید.

نرم افزار: بدیهی است که ویژگی‌های بازی عالی هستند، اما چیزهای دیگری نیز وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کنید. مهم‌ترین آن‌ها به‌روزرسانی است. اگر گوشی شما فقط دو سال به‌روزرسانی دریافت می‌کند، باید زودتر از آنچه دوست دارید آن را ارتقا دهید.

دوربین‌ها: عملکرد دوربین تقریبا در همه گوشی‌های گیمینگ ضعیف است، اما برخی از آن‌ها هنوز هم عکس‌های قابل قبولی می‌گیرند. به همین ترتیب، بسیاری از بهترین گوشی‌های دوربین‌دار مانند Galaxy S23 Ultra پریمیوم نیز برای بازی عملکرد فوق‌العاده‌ای دارند.

رم: حداقل رم مورد نیاز برای گوشی‌های معمولی 4 گیگابایت است، اما برای اجرای روان بازی‌های امروزی، گوشی‌های گیمینگ باید حداقل 8 گیگابایت رم و ترجیحاً 12 گیگابایت رم داشته باشند.


تاریخچه مطلب مختص سال 2023

آشنایی با معیارهای انتخاب بهترین گوشی گیمینگ تا ۷ میلیون تومان

بهترین گوشی های گیمینگ هواوی تا 7 میلیون

۱-    سخت افزار گوشی گیمینگ زیر ۷ میلیون تومان

در انواع گوش موبایل معمولی یا گیمینگ، تراشه اصلی‌ترین قسمت سخت‌افزاری است. تراشه موبایل یک مدار جامع است که تمامی بخش‌های پردازشی این دستگاه‌ها را در خود جای داده است و شامل CPU، حافظه، واحد پردازش گرافیکی، کنترلرها و غیره می‌شود. برای یک گوشی موبایل گیمینگ بخش سخت افزاری قوی و خصوصاً GPU یا پردازنده گرافیکی، همچنین رم یا فضای لازم برای مدیریت داده‌ها اهمیت دارد. برای مثال در مورد بهترین گوشی گیمینگ تا ۷ میلیون، رم ۶ تا ۸ گیگابایت ایده‌آل است و سایر ویژگی‌های تراشه هم بسته به نوع و برند گوشی باید مورد سنجش قرار بگیرد.

۲-    نمایشگر گوشی گیمینگ زیر ۷ میلیون تومان

صفحه نمایش بزرگ از نیازهای ضروری انواع گوشی گیمینگ است که معمولاً ابعاد ۶/۵ اینچی مطلوب ارزیابی می‌شود. کاربران گوشی‌های گیمینگ علاوه بر ابعاد نمایشگر باید به قدرتمند رفش ریت یا نرخ و سرعت نوسازی محتوای در حال نمایش هم توجه کنند. استاندارد کلی و مناسب نرخ به‌رزو رسانی در گوشی‌های معمولاً ۶۰ هرتز است که در گوشی‌های حرفه‌ای گیمینگ تا ۱۲۰ هرتز هم در نظر گرفته می‌شود. به این ترتیب برای بهترین گوشی گیمینگ تا ۷ میلیون، فرش ریت ۶۰ تا ۹۰ هرتز کاملاً مناسب است. پاسخ سریع لمسی و قابلیت HDR یا نرخ وضوح بالای تصویر هم از دیگر ویژگی‌های کیفی صفحه نمایشگر گوشی موبایل است که هنگام خرید باید به آن توجه شود.

۳-    شارژ دهی گوشی گیمینگ زیر ۷ میلیون تومان

برای اکثر گیمرها میزان زمان قابل استفاده از گوشی اهمیت دارد و این عامل وابسته به ظرفیت شارژ باطری گوشی‌ها است. به‌طورکلی برای گوشی‌های گیمینگ ظرفیت باتری بین ۴۰۰۰ تا ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت عالی است.

۴-    سایر مشخصات گوشی گیمینگ زیر ۷ میلیون تومان

سیستم خنک کننده، به روز بودن سیستم عامل و سازگاری آن با تعداد بیشتر بازی‌ها، صفحه نمایش امولد، اسپیکر استریو و… سایر ویژگی‌های تعیین کننده کیفیت گوشی گیمینگ است که وجود هر کدام از آن‌ها در گوشی‌های زیر ۷ میلیون تومان، ارزشمند است.

بهترین گوشی گیمینگ شیائومی تا ۷ میلیون

 کلیدی بهترین گوشی گیمینگ شیائومی تا 7 میلیون

•    Redmi Note ۱۱s ۵G

این مدل گوشی شیائومی با رم ۶ گیگابایت و حافظه ۱۲۸ گیگابایتی محصول مناسبی برای کاربران گیمر در حد متوسط است. از دیگر ویژگی‌های قابل توجه این گوشی، تراشه Dimensity ۸۱۰ با پردازنده ۶۴ بیتی، صفحه نمایش ۶/۶ اینچ، فرش ریت ۹۰ هرتز (که البته نسبت به مدل ردمی نوت ۱۰ پرو با همین رنج قیمت ضعیف‌تر است)، اسپیکر استریو و باطری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت با پشتیبانی از شارژ ۳۳ واتی سریع است.

•    Poco X۴ Pro ۵G

گوشی‌های سری پوکو از شناخته‌شده‌ترین گوشی‌های شیائومی مناسب گیمینگ است. مشخصات رم و حافظه این گوشی مناسب گیمینگ مانند ردمی نوت ۱۱ اس است (و با رم ۸ گیگابایت و حافظه ۲۵۶ گیگابایتی هم عرضه می‌شود) اما در قسمت صفحه نمایش و باتری ویژگی‌های برتری را نشان می‌دهد. صفحه نمایش سوپر امولد بزرگ‌تر (۶٫۶۷) این گوشی از فرش ریت ۱۲۰ هرتز و قابلیت HDR برخوردار است و نیازهای گیمرها را از این نظر کاملاً برآورده می‌کند. قابلیت شارژ باتری با توان ۶۷ وات هم مدت زمان شارژ گوشی را کاهش می‌دهد.
در کنار این مدل از سری پوکو شیائومی، می‌توان از گوشی Poco M۴ Pro هم نام برد که با صفحه نمایش امولد ۶/۴۳ اینچی و نرخ به‌روزرسانی ۹۰ هرتز، رم ۸ گیگابایت، حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت و باطری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی، قابلیت‌های خوبی در اختیار کاربران گیمر قرار می‌دهد.

بهترین گوشی‌های گیمینگ سامسونگ تا ۷ میلیون،

•    Galexy M۳۳ SM-M336B/DS

گوشی‌های سری M با قابلیت‌هایی شبیه به سری A توسط سامسونگ تولید می‌شوند. گوشی‌ ام ۳۳ سامسونگ با قیمت حدود ۷ میلیون تومان دارای رم ۸ گیگابایت و حافظه ۱۲۸ گیگابایت است و امکان نصب و لذت بردن از اکثر بازی‌های موبایلی با حجم متوسط را فراهم می‌کند. صفحه نمایش ۶/۶ اینچی این گوشی نرخ به‌روزرسانی ۱۲۰ هرتز دارد که برای گیمرها عالی است. باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت با قابلیت شارژ سریع با توان ۲۵ وات و سیستم عامل به‌روزتر اندروید ۱۲ از دیگر ویژگی‌های گوشی سامسونگ‌ ام ۳۳ مناسب گیمینگ است.

•    Galexy A۳۲ SM-A325F/DS

گوشی‌های سری آ سامسونگ برای ایرانی‌ها کاملاً شناخته شده است و این گوشی هم با رم ۸ و حافظه ۱۲۸ گیگابایتی امکانات زیادی از جمله گیمینگ در اختیار کاربران قرار می‌دهد. صفحه نمایش ۶٫۴ اینچی با فناوری سوپر امولد و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت با توان شارژ ۱۵ وات ویژگی‌های یک گوشی میان رده گیمینگ در این بازه قیمتی را نشان می‌دهد که از این نظر می‌تواند مورد توجه خریدارانی که به دنبال خرید بهترین گوشی گیمینگ ارزان هستند، قرار بگیرد.

,بهترین گوشی های گیمینگ سامسونگ تا 7 میلیون

بهترین گوشی‌های گیمینگ هوآوی تا ۷ میلیون

•    Nova ۹ SE

قابلیت‌های فنی خوب در کنار قیمت مناسب از مهم‌ترین ویژگی‌های گوشی‌های سری نوا از برند هوآوی است که در ایران هم طرفداران خاص خودش را دارد. این مدل گوشی مناسب گیمینگ با رم ۸ گیگابایت و حافظه ۱۲۸ گیگابایتی خود نیاز اکثر گیمرهای معمولی را برآورده می‌کند. صفحه نمایش این گوشی ۶/۷۸ اینچ با نرخ به‌روزرسانی ۹۰ هرتز است و به فناوری IPS مجهز شده است. از نظر ظرفیت باتری مناسب گیمینگ این گوشی تا حدودی ضعیف عمل کرده و از باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی برخوردار است، اما در مقابل با توان ۶۶ وات و در زمانی حدود ۲۰ دقیقه از ۰ تا ۷۵ درصد شارژ می‌شود که این زمان کم برای گیمرها خیلی کاربردی است.

•    Nova ۸i

از بهترین گوشی‌های گیمینگ ارزان برند هوآوی می‌توان به نوا ۸ آی اشاره کرد. رم ۸ گیگابایت، حافظه ۱۲۸، صفحه نمایش ۶/۶۷ اینچ و باتری ۴۳۰۰ میلی‌آمپر ساعت با قابلیت شارژ سریع با توان ۶۶ وات از ویژگی‌های برجسته این گوشی برای گیمینگ است، اما سیستم عامل اندروید ۱۰ این مدل شاید نظر خیلی از گیمرها را جلب نکند.

بهترین گوشی‌های گیمینگ آنر تا ۷ میلیون

•    گوشی آنر مدل X۸ ۵G:

آنر از تولیدکنندگان زیرمجموعه هوآوی است که چون به‌صورت مستقل کار می‌کند، شامل تحریم‌های اعمال شده علیه هوآوی نمی‌شود و از این جهت گزینه مقرون‌به‌صرفه و مناسبی برای بیشتر کاربران و به‌خصوص گیمرها به شمار می‌آید. گوشی آنر ایکس ۸ در نگاه اول یک گوشی مناسب عکاسی و استفاده‌های عمومی است، اما با رم ۶ گیگابایت و حافظه ۱۲۸ گیگاباتی و همچنین صفحه نمایش ۶/۵ نیم اینچی با نرخ به‌روزرسانی ۹۰ هرتز و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت، مشخصات عمومی یک گوشی مناسب گیمینگ را هم ارائه می‌دهد.

•    گوشی موبایل آنر مدل NTN-L22 ۵۰ Lite:

رم ۸ گیگابایت، حافظه ۱۲۸ گیگابایت، صفحه نمایش ۶٫۶۷ اینچی با فناوری IPS از ویژگی‌های عمومی و خوب انواع گوشی‌های میان رده گیمینگ است که در این مدل از گوشی آنر هم وجود دارد. در مقابل باتری ۴۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی این گوشی موبایل نیازهای گیمرها را در حد پایینی برآورده می‌کند اما به‌هرحال در دایره رقابتی گوشی‌های گیمینگ تا ۷ میلیون تومان جایگاه مناسبی دارد.

 

5/5 - (1 امتیاز)

https://www.androidauthority.com/best-phone-for-gaming-787194/

نظرات در مورد : بهترین گوشی گیمینگ سال

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *