چرا سال 2020 را باید سال گوشی های عجیب بدانیم

این یکی از اجتناب های رایج است: تلفن های هوشمند کالایی هستند. حتی بهترین گوشی های اندرویدی نیز کسل کننده هستند. هیچ کاری بیشتر از این نمی توان برای تلفن استاندارد دال شکل استفاده کرد تا این گوشی برای هر فرد معمولی عملکردی بهتر یا جالب تر یا مفید داشته باشد.

با این حال در سال 2020، شاهد هجوم طراحی های بدیع و آزمایشی بودیم که مرزهای فناوری تلفن همراه را جابجا می کرد. با توجه به اینکه تلفن های هوشمند رایانه اصلی اکثر مردم هستند ، حاشیه بیرونی فناوری موبایل نشان داد که چگونه می توان فضای بیشتری از صفحه نمایش و تجربیات منحصر به فرد را در دستگاهی که هنوز در جیب شما قرار دارد ، ارائه داد. به عبارت دیگر ، حتی بیشتر از آنچه یک کامپیوتر جیبی در سال 2020 می تواند برای شما انجام دهد ، حتی در مقایسه با چند سال پیش.

تاشوهای ناقص و تجربی امروز شروع یک انقلاب چند صفحه ای است. قابل مشاهده ترین دسته در این فضای پیشرفته تاشو بوده است، جایی که سامسونگ در آن غالب بوده است. Galaxy Z Flip نشان داد که چطور می توان یک گوشی هوشمند با اندازه معمولی را در فضای فیزیکی حتی کوچکتر جا داد. و Galaxy Z Fold 2 نشان داد که یک ردپای تلفن هوشمند در اندازه استاندارد می تواند به لطف فناوری های نوظهور ، تجربه ای در سطح تبلت را به شما ارائه دهد که هنوز هم می تواند درون جیب شما باشد. با توجه به گذشت زمان ، به نظر می رسد این نوع تجربه برای جایگزینی تبلت های کوچکتر مانند iPad Mini تقریباً قطعی است.

گرچه این نوع نوآوری ارزان نیست. تاشوهای فوق الذکر سامسونگ حتی با تخفیف های اخیر در میان گران ترین گوشی های سال 2020 قرار دارند. و در سمت موتورولا، گوشی های اخیر Razr ، با مشخصات میان رده خود ، نسبت به دستگاه های قابل مقایسه ای که نصف نمی شوند، از حق بیمه قابل توجهی برخوردار هستند. اما نشان می دهد که ما تا رسیدن به سقف نوآوری در تلفن همراه فاصله زیادی داریم، تلفن ها هنوز خسته کننده نیستند. و اگر می توان به انتشار این شایعات و شایعات اعتقاد داشت ، بسیاری از بازیگران اصلی فناوری موبایل می دانند که این فاکتورهای نوین نمایانگر آینده صنعت گران قیمت موبایل هستند.

2020 سال بزرگ برای گوشی های منحصربفرد

نمایشگرهای تاشو قسمت عمده ای از این روند هستند، اما همچنین در طول دوازده ماه گذشته شاهد ظهور عوامل شکل دیگری نیز بوده ایم ، زیرا تولید کنندگان به دنبال گسترش امکانات برای صفحه نمایش های جیبی هستند. به عنوان مثال LG Wing را در نظر بگیرید. در حالی که نرم افزار آن دستگاه کاملاً بی عیب است ، اما نشان می دهد که چگونه نوآوری در سخت افزار می تواند تجارب جدید کاربر را فعال کند. برای تماشای ویدیو و استفاده از برنامه ها در پس زمینه ، در تلفن های متوسط ​​Android ، باید به پشتیبانی از تصویر در تصویر اعتماد کنید. در Wing ، شما دو نمای دید دارید که می توانید برنامه ها و محتوا را در آنها مشاهده کنید – در دستگاهی که گرچه بزرگ است ، اما به راحتی در جیب شما قرار می گیرد. اگرچه تجربه نرم افزار کاملاً ایده آل نیست – که بخشی از آن به دلیل محدودیت های خود اندروید است، اما این سخت افزار نشان می دهد که چگونه یک تجربه برتر با صفحه نمایش یک دست و برتر می تواند کار کند.

همین امر در مورد Surface Duo مایکروسافت ، یکی دیگر از گوشی های غیرمعمول سال 2020 صدق می کند. علیرغم تلاش غول نرم افزار برای همکاری با گوگل در مورد قابلیت های صفحه نمایش دوگانه ، اشکالات و مشکلات عملکردی راه اندازی دستگاه را آزار داد. با این وجود ، این تلفن به اندازه گذرنامه قدرت یک تجربه آندروید با صفحه نمایش دوگانه را نشان می دهد. حتی بدون نمایشگر جلد یا دوربین سلفی اختصاصی ، Surface Duo قسمت عمده ای از تجربه لپ تاپ را با دو قسمت نمایش گسسته که در شرایط خاص می توانند به هم متصل شوند ، تکرار می کند.

بیشتر بخوانید  سامسونگ، هوآوی و اپل بیشترین سهم از فروش را در سه ماهه 2ام سال 2020 داشتند

این واقعیت که اخیراً نسخه های پلتفرم اندروید بر روی سازگاری با صفحه نمایش دوتایی متمرکز شده اند ، نشان می دهد که گوگل خود به خوبی از اهمیت قابلیت تاشو و گوشی های صفحه دوتایی آگاه است. گوگل از ابتدایی ترین زمان عرضه Android 10 روی قابلیت پشتیبانی تاشو بومی کار کرده است. و گرچه تلفن های دارای صفحه نمایش دوتایی ممکن است محدود، گران قیمت و ناقص باشند ، آنها در حال راه اندازی دستگاه های پرچمدار آینده هستند. بنابراین جای تعجب نیست که یک Google Pixel تاشو وجود دارد که شایعات آن برای راه اندازی در اواخر سال 2021 وجود دارد.

تلفن های تک صفحه ای خسته کننده به نظر می رسد، اما انقلاب چند صفحه ای تازه آغاز شده است.

به راحتی می توانید استدلال کنید که تلفن هوشمند سنتی به شکل دال ، از نظر یک مشکل طراحی، اساساً حل شده است. مطمئناً می توانید در باتری های بزرگتر ، دوربین های بیشتر ، سرعت تازه سازی سریعتر جای بگیرید ، اما در نهایت چند سال آینده چیز کمی در مورد تجربه سنتی تلفن همراه candybar تغییر خواهد کرد. بعد از اینکه متوجه شدید چگونه می توانید حاشیه های صفحه را از بین ببرید و دوربین سلفی خود را زیر نمایشگر قرار دهید ، فقط در این صورت است که به چالش های فنی واقعی می پردازید.

چگونه ویژگی های استاندارد تلفن های هوشمند مانند شارژ بی سیم و مقاومت در برابر آب را در دستگاهی که از وسط برابر می شود ، ارائه می دهیم؟ و در مورد دوام، منطقه ای که به نظر می رسد هر چیزی با لولا دارای یک ضعف خودکار است ، چه می کنید؟ مطمئناً راه حل هایی یافت می شود ، اما ارزان و آسان نخواهد بود.

این جایی است که تلفن های عجیب و غریب سال 2020 وارد بازار می شوند. با آزمایش فاکتورهای شکل غیرمعمول ، شرکت هایی مانند سامسونگ، ال جی و مایکروسافت به ما کمک می کنند تا پرچمداران آینده را فراتر از گوشی های ساده به شکل دال، کشف کنیم.

به همین دلیل است که انتظار دارم بخش علاقه مند به بازار گوشی های هوشمند تقریباً به طور کامل به سمت گوشی های تاشو و صفحه نمایش دوتایی در سال های آینده سوق یابد. وقتی صفحه نمایش به اندازه بروشور را در جیب خود کامل کردید، آنچه در بعدی می آید این است که بدانید چگونه می توان همه چیزهایی را که در مورد یک گوشی هوشمند پیشرفته عالی است حفظ کرد و در عین حال از مزایای نمایشگر تبلت که در جیب شما جای می گیرد نیز بهره مند شد. شاید این یک OLED پلاستیکی باشد که از وسط تا می شود. شاید این دو نمایشگر سنتی تلفن باشد که لولای کوچکی در این بین دارد. راهی که شما در این زمینه فهمیدید توسعه و ارسال گوشی هایی است که شاید عالی نباشند ، اما نگاهی اجمالی به آینده اجتناب ناپذیر چند صفحه ای ما دارند.

بنابراین گرچه من امروز لزوماً نمی خواهم با مصالحه LG Wing یا Surface Duo کنار بیایم ، اما می توانم درک کنم که این تلفن ها مرزهای ممکن را با فناوری موبایل افزایش می دهند. و هنگامی که به گذشته نگاه می کنیم، ظرف پنج یا ده سال دیگر، من فکر می کنم تلفن های عجیب و غریب سال 2020 را به عنوان نقطه شروع شورش موبایل با صفحه نمایش دو نشان خواهیم داد.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : چرا سال 2020 را باید سال گوشی های عجیب بدانیم

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *