تقابل مدل اسنپدراگونی و اگزینوسی گلکسی اس 21 اولترا سامسونگ

جدیدترین و بهترین سری Galaxy S21 سامسونگ به تازگی برای بررسی های فراوان راه اندازی شده است. بین طراحی به شدت تازه شده ، سیستم های دوربین به روز شده و عملکرد عالی ، در اینجا چیزهای زیادی برای دوست داشتن وجود دارد. با این حال ، همه تجربه دقیق یکسانی را تجربه نخواهند کرد. می بینید که مانند هر سال ، تلفن به دو نوع ارسال می شود. آنها روی کاغذ تقریباً یکسان هستند به جز یک تفاوت اساسی – انتخاب بین پردازنده های Snapdragon و Exynos.

این مورد در مورد سری Galaxy S21 سامسونگ نیز ادامه دارد. بازارهای آمریکای شمالی و کره جنوبی به Samsung Galaxy S21 Ultra سامسونگ Snapdragon 888 دسترسی دارند. بقیه جهان باید با نسخه Exynos 2100 مقابله کنند.

سال به سال ، نسخه Exynos این گوشی سابقه عقب افتادن از نسخه Qualcomm خود را دارد. آیا امسال فرقی خواهد کرد؟ ما در جنگ معیارها این دو تلفن را در برابر یکدیگر قرار می دهیم تا بفهمیم که این دو نوع روند چگونه هستند. در اینجا تجزیه و تحلیل Android Android Authority از تست Samsung Examos Galaxy S21 Ultra Snapdragon و Exynos ارائه شده است.

تفاوت پردازنده های Snapdragon 888 و Exynos 2100 چیست؟

هر دو چیپست پرچمدار 2021 اشتراکات زیادی دارند. از روند تولید 5 نانومتری EUV تا استفاده از جدیدترین هسته های پردازنده Arm Cortex و همچنین مودم های 5G یکپارچه. به طور خاص سوئیچ به گره 5 نانومتری سود قابل توجهی در بهره وری و از این رو دوام باتری به همراه دارد.

امسال چیپست Exynos 2100 یک گام مهم رو به جلو برای سامسونگ است. این شرکت هسته های Mongoose سفارشی خود را برای هسته های Arm’s Cortex کاملاً ریخته است. عملکرد برجسته حاصل بسیار چشمگیر است.

Snapdragon 888 و Exynos 2100 از نظر پردازنده نیز بسیار شبیه به هم هستند. هر دو از هسته اولیه Cortex X1 استفاده می کنند ، Snapdragon 888 با فرکانس 2.84GHz ، در حالی که Exynos 2100 کمی بالاتر از 2.9GHz است.

در مرحله بعدی ، سه هسته Cortex A78 وجود دارد که عملکرد روزانه را کنترل می کنند. در Snapdragon 888 ، کلاک این فرکانس ها 2.4 گیگاهرتز است. از طرف دیگر ، اگزینوس 2100 بار دیگر با سرعت 2.8 گیگاهرتز بالاتر می رود.

سرانجام ، چهار هسته Cortex A55 از فعالیت های پس زمینه مراقبت می کنند. این پردازنده ها به ترتیب در فرکانس 1.8 گیگاهرتز و 2.2 گیگاهرتز در Snapdragon 888 و Exynos 2100 کلاک می شوند.

اختلافات بزرگتر در بخش پردازنده گرافیکی نهفته است. Adreno 660 از پردازنده گرافیکی ARM Mali-G78 MP14 در Exynos 2100 بهره می برد. GPU معمولاً جایی است که تراشه های Exynos در طول تاریخ به شدت از نمونه های Snapdragon عقب هستند. سامسونگ برای رفع این مشکل در آینده با AMD قرارداد صدور مجوز منعقد کرده است. در حال حاضر ، سامسونگ مدعی بهبود 40 درصدی عملکرد گرافیکی نسبت به تراشه خروجی است.

بنچمارک های پایه

برای برقراری انصاف بین دو تلفن ، هر دو مدل Snapdragon و Exynos سامسونگ Galaxy S21 Ultra در وضوح تصویر پیش فرض Full HD نگه داشته شدند. گزینه نرخ فریم تطبیقی فعال بود ، به شما امکان می دهد تا 120 هرتز رمپ کند.

ما علاوه بر سخت افزارهای قابل رقابت ، معیارهایی را نیز برای گوشی های با عملکرد بالا در سال گذشته در میان چیپست ها گنجانده ایم. این کار برای این است که ایده بهتری از پیشرفت های هر سال داشته باشید و همچنین دقیقاً ببینید که تلفن ها در اکوسیستم تلفن های هوشمند گسترده تر چه مکانهایی را جای می دهند.

با شروع کار با مجموعه معیارهای کلاسیک ، ابتدا باید به Geekbench 5 رسید. معیار متمرکز بر پردازنده برای عملکرد محاسباتی تست استرس طراحی شده است و نتایج کاملاً واضح است. با طراحی مشابه پردازنده اما سرعت کلاک بالاتر ، Exynos 2100 اینچ از Snapdragon 888 جلوتر است و در مقایسه با 1098 امتیاز گلکسی S21 Ultra مجهز به Snapdragon ، نمره 10109 را کسب می کند.

معیارهای چند هسته ای مسیر مشابهی را دنبال می کنند ، با Exynos 2100 تقریباً 300 امتیاز از Snapdragon 888 کسب می کند. سرعت بیشتر ساعت در سراسر صفحه برای همه هسته ها به این معنی است که برای یک بار دیگر ، Galaxy S21 Ultra مجهز به Exynos 2100 در محاسبات جلو خواهد رفت بارهای سنگین

مزیت GPU اسنپدراگون 888 در معیار GPM-محور 3DMark نشان داده می شود. با این حال ، در سال جاری ، شکاف عملکرد بسیار کمتر از Snapdragon 865 در سال گذشته و Exynos 990 است. اسنپدراگون 888 با جمع Adreno 660 ، در مقایسه با 7،761 امتیاز Mali G78 در Exynos 2100 ، 7،895 امتیاز کسب می کند. خلیج باریک تری در مقایسه با تقریباً 350 امتیاز تفاوت بین چیپ ست های سال گذشته.

سرانجام ، ما به AnTuTu روی آوردیم. معیار محبوب در سطح سیستم یک نمره کلی جامع به ما می دهد. این علاوه بر آزمایش تنش در عملکرد حافظه و UX ، بر اساس پارامترهای مختلفی از جمله عملکرد پردازنده و پردازنده گرافیکی است. مدتهاست که یک روش آزمایش شده برای سنجش عملکرد مقایسه ای تلفن ها در میان چیپ ست ها وجود دارد.

بیشتر بخوانید  خانواده تبلت گلکسی تب اس 8 سامسونگ معرفی شدند

در اینجا ، Galaxy S21 Ultra مجهز به Snapdragon 888 به دلیل GPU سریعتر ، و همچنین نحوه ترجمه این سودها به تجربه عمومی کاربر از جمله پردازش تصویر ، کاملاً جلوتر می رود. این تلفن در اینجا 701،672 امتیاز در مقایسه با 644،316 مورد مدیریت Exynos 2100 بدست آورده است.

جالب اینجاست که هر دو گوشی جهشی نسلی نسبت به مدلهای خروجی نشان می دهند، بیشتر در مورد Exynos 2100. به خصوص پردازنده فوق العاده بهبود یافته ، به Exynos 2100 کمک کرد تا امتیازات AnTuTu خود را با 155،475 امتیاز فوق العاده بهبود بخشد.

تست سرعت جی 

با استفاده از معیارهای کلاسیک ، به سراغ Speed Test G. رفتیم. می توانید اطلاعات بیشتر درباره ابزار تست مستقل Android Authority را در اینجا بخوانید. با این حال ، کوتاه و کوتاه آن این است که Speed Test G بهترین ابزارهای معیار موجود را ترکیب کرده و هرگونه احتمال تعصب را از بین می برد. کل مجموعه داخلی است و این بدان معناست که هیچ شرکتی نمی تواند به طور خاص برای افزایش عملکرد بهینه سازی کند. این به همان اندازه واقعی است.

برای اولین معیار خود ، ما دو گوشی را در مقابل یکدیگر قرار می دهیم تا ببینیم به طور متوسط در 10 اجرا چگونه کار می کنند. با 10 آزمایش بعدی ، نتایج بیشتر مطابق با آنچه انتظار داشتیم، با یک استثنا.

می بینید که نسخه Snapdragon 888 در 36.23 ثانیه آزمایش را به پایان می رساند – رقمی کاملاً قابل استفاده. با این حال ، اگزینوس 2100 مجهز به Samsung Galaxy S21 Ultra ما یک ثانیه دیگر طول می کشد تا تست اتصال CPU را انجام دهد. آن را در 37.82 ثانیه پیچیده است. این نشان می دهد که عملکرد پایدار در Exynos 2100 سریعتر از Snapdragon 888 شروع به کاهش می کند.

در جای دیگر ، نتایج مربوط به آزمایشات GPU نیز با مشخصات مقاله مطابقت دارد. Adreno 660 به شما کمک می کند 10 دور Speed Test G را در 26.28 ثانیه اجرا کنید. در همین حال ، Mali G78 34.43 ثانیه طول می کشد تا همان کار را به پایان برساند. در مقایسه با Exynos 990 ، در اینجا دستاوردهای قابل توجهی دیده می شود. با این حال ، آنها هنوز به اندازه کافی برای رسیدن به Snapdragon 888 کافی نیستند.

تست استقامتی

حرکت به سمت تست استقامت Speed Test G. این پدر بزرگ معیارهای گوشی های هوشمند است. یک تست شکنجه واقعی ، هر دو پردازنده و GPU را از 100٪ شارژدهی تا پایان باتری می برد.

Exynos 2100 خیلی سریعتر از Snapdragon 888 شروع به گاز دادن می کند. با نگاهی به داده ها ، می توان دریافت که سامسونگ Galaxy S21 Ultra مجهز به Snapdragon 888 به طور قابل ملاحظه ای سریعتر از نسخه Exynos 2100 است. نه تنها سرعت آن به سرعت تمام می شود ، بلکه افت عملکرد پایدار بسیار دیرتر از Exynos 2100 اتفاق می افتد ، که در عملکرد 14 تست سرعت G بسیار پایین می آید.

فراتر از آن ، می توان دریافت که Snapdragon 888 عملکرد ثابت تری را در طول دوره معیار ارائه می دهد. سرانجام، با تحمل باتری ، می بینیم که عملکرد بالاتر باعث عمر باتری کمتری برای Galaxy S21 Ultra مجهز به Snapdragon 888 می شود. دلتا عمر باتری بین این دو نوع شدید نیست. با این حال ، با گشودن دریچه گاز کامل ، نمونه Snapdragon 888 199 دقیقه طول می کشد – 27 دقیقه کامل کمتر از نسخه Exynos که توانست 226 دقیقه کار کند.

آزمایش ما نشان می دهد که نسخه Snapdragon 888 پس از تقریباً 38 دقیقه عملکرد همه جانبه ، شروع به مهار می کند. در همین حال، نسخه Exynos خیلی زودتر و در حدود 25 دقیقه سرعت خود را کم می کند. این کاهش عملکرد، به معنای مصرف کمتر انرژی است و باعث می شود تقریباً نیم ساعت بیشتر دوام بیاورد.

کدام مدل سریعتر است؟

سامسونگ امسال با تراشه Exynos 2100 پیشرفت چشمگیری داشته است. در حالی که هنوز کندتر از Snapdragon 888 است ، تفاوت عملکرد بین دو چیپست تقریباً به اندازه مدل های قبلی شدید نیست. اگر نتوانند نسخه کوالکام را در اختیار کاربران قرار دهند ، نباید احساس کوتاهی کنند.

عملکرد پردازنده در هر دو تلفن به طور گسترده گردن و گردن است. این باید به عملکرد معادل در استفاده روزمره ترجمه شود. با این اوصاف ، اگر استفاده شما شامل بازی های زیادی باشد، اگر بتوانید دست به کار شوید ، نسخه Snapdragon همچنان راهی است که باید طی کنید.

با مجوز دادن سامسونگ به فناوری AMD Radeon برای بهبود بازی GPU ، نسل بعدی چیپست های Exynos باید آنچه را که لازم است برای مطابقت یا حتی بیشتر از پیشنهاد Qualcomm در اختیار داشته باشد. با این وجود ، در حالت فعلی ، اگر عملکرد حداکثر مطلوب شما باشد ، می خواهید Samsung Galaxy S21 Ultra را که دارای بسته بندی Snapdragon 888 است ، در نظر بگیرید.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : تقابل مدل اسنپدراگونی و اگزینوسی گلکسی اس 21 اولترا سامسونگ

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *