رویکردی متفاوت در حوزه رهن و اجاره مسکن

اجاره مسکن

تورم قیمت‌ها در حوزه املاک، در طول سال‌های متوالی باعث شده است تا بازار ملک در ایران بیشتر به عنوان بازاری سرمایه‌ای مطرح شود. اختصاص بیش از ۵۰ تا ۷۰ درصد از درآمد ماهانه مستاجرین برای اجاره بها، ۱۵۰ درصد رشد قیمت و رکود ۷۵ درصدی تنها در سال ۹۸، یکی از نشانه‌های همین رویکرد است. تجربیات کشورهای موفق در حوزه املاک نشان می‌دهد پلتفرم‌های آنلاین و در عین حال شفاف می‌توانند در بستری اینترنتی، مستقیم و بی‌واسطه راهگشای طرفین معامله در امر معاملات ملکی باشند.

«آدرس» اعتماد بر بستر آنلاین

«آدرس» شرکتی دانش‌بنیان در حوزه املاک است که در بستری آنلاین، با نظارت دائمی و مداوم سعی کرده است تسهیل‌ کننده امور بین موجر و مستاجر باشد. این مجموعه با انجام پروژه‌های میدانی و کاربردی، اساسی‌ترین نیازهای مردم تهران در حوزه رهن و اجاره را با در نظر گرفتن تغییرات اقتصادی پیش آمده مورد واکاوی و سنجش قرار می‌دهد.

 

«آدرس» به شکل کاربردی یک پلتفرم آنلاین در حوزه رهن و اجاره ملک است که فعالیت خود را از آذر ماه سال96 آغاز کرده است و در قالب سایت و همچنین اپلیکشن قابل نصب بر روی تبلت‌ و گوشی‌های هوشمند قابل دسترسی است و در حال حاضر تنها بر روی آگهی‌های شخصی متمرکز می‌باشد. اعزام نیروی متخصص جهت بازدید و تایید صحت اطلاعات برای تضمین امنیت بازدیدکنندگان، دریافت اطلاعات دقیق ملک،‌ پلان کامل و تصاویر مناسب برای تهیه کاتالوگ رایگان از ملک آگهی شده، تنها از بخش‌های پایه‌ای و ابتدایی کار «آدرس» است که بتواند ارتباطی مستقیم و بدون واسطه را بین مالک و موجر فراهم آورد.

در سایت جزییات کامل و دسترسی‌های مکانی هر ملک به شکل واقعی و تایید شده قرارگرفته است، این موضوع منجر به جلوگیری از تماس‌های بی‌مورد در این زمینه می‌شود. امکانات سایت و فیلترینگ موجود در آن باعث می‌شود نیازهای موجر و مستاجر در لابلای اطلاعات غیرضروری نادیده گرفته نشود و هر یک از طرفین معامله به خوبی از جزئی‌ترین مطالبات یکدیگر مطلع باشند و برای تصمیم در انتخاب خود دچار سردرگمی و اشتباه نشوند.

اجاره مسکن

بستر اینترنتی در خدمت بهبود شرایط بازار اجاره

«آدرس» از طریق اپلیکشن نیز کلیه خدمات هوشمند خود را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و از آغاز فرآیند ثبت نام تا پایان و حتی تمدید قرارداد، طی نظارتی هوشمندانه کلیه مراحل را کنترل می‌کند و از این طریق شفافیت معاملات را امکان‌پذیر می‌کند. در حال حاضر« آدرس» در سیستم عامل اندروید مستقیم و در سیستم عامل IOS  تحت وب فعالیت می‌کند. هم اکنون «آدرس» در تهران فعال است و آگهی‌های مناطق ٤،٥،٧،٨،١٠،١١،١٢،١٣،١٤ را پوشش می‌دهد. با افزایش نیروی انسانی متخصص به زودی سایر مناطق تهران هم به مجموعه اطلاعات آن اضافه خواهد شد.

پس از شکل‌گیری ارتباط مستقیم میان موجر و مستاجر، امکان تمدید قرارداد سالانه به شکل آنلاین و قانونی نیز از طریق پلتفرم «آدرس» برای موجر و مستاجر فراهم است. دریافت کمیسیون کمتر و ارسال مداوم موارد مطابق درخواست مشتریان از دیگر بخش‌هایی است که امنیت و آسودگی طرفین معامله را مد نظر داشته است.

اجاره مسکن

«آدرس» با بررسی دقیق آمارها دریافته است، سبک زندگی مردم به دلیل تحریم‌ها، تورم و فشارهای اقتصادی تغییر یافته و بیشترین نیاز افراد در تهران در بخش مسکن به سمت رهن و اجاره گرایش پیدا کرده است. در همین جهت تلاش می‌کند از فضای مجازی به نفع نیازهای واقعی طرفین معامله در حوزه املاک استفاده کند. انجام ۵۲ درصد معاملات مسکن فقط در۱۷ محله از ۳۲۰ محله موجود در تهران، شکست ۵۰ درصد افرادی که با هدف سرمایه‌گذاری به بخش مسکن ورود کرده بودند، آن ‌هم به دلیل عدم انتخاب درست محله یا متناسب نبودن مساحت ملک آنها با نیاز بازار آن منطقه و در این سو کمبود ۲ میلیون واحد مسکونی در محلات پررونق، تنها از پایه‌ای ترین معضلاتی است که جای خالی شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه املاک ایران را به خوبی نشان می‌دهد.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : رویکردی متفاوت در حوزه رهن و اجاره مسکن

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *