راههای ترک اعتیاد به گوشی موبایل

ترک اعتیاد به گوشی موبایل

قطعا همه ی شما نیز با این موضوع مواجه شده اید که وقتی در یک مجلس خانوادگی نشسته اید، همه ی افراد اعم از پیر و جوان در دست خود یک گوشی هوشمند دارند که با آن در حال کار کردن هستند و فی الواقع هیچ کس به افراد حاضر در آن مجلس توجهی نمی کند!. این روزها استفاده از تلفن همراه دیگر برای انجام کارهای ضروری نیست و بسیاری از افراد به عنوان یک سرگرمی مفرح به گوشی هوشمند خود نگاه می کنند. در ادامه قصد داریم راه هایی را به شما ارائه کنیم تا از این اعتیاد رهایی یابید.

کاهش تعداد زنگ خورها

در ابتدا باید شما پیامک ها و تماس های دریافتی خود را کاهش دهید، زیا این کار سبب می گردد که کمتر به سمت گوشی خود رفته و از آن تنها در مواقع ضروری از گوشی هوشمند خود استفاده نمایید. برای این کار می توانید با مراجعه به مخابرات دخواست حذف پیامک های تبلیغاتی را انجام دهید تا اینکه از پیامک های تبلیغاتی خلاصی یابید، بخصوص اگر دانش آموز هستید، کمتر به سمت موبایل خود می روید و زمان بیشتری برای درس خواندن خواهید داشت.

محدود کردن خودتان

اگر توجه کرده باشید این روزها تمامی افراد گوشی های هوشمند خود را همیشه در دست دارند و حتی برخی از شب ها دستگاه خود را در زیر سر خود می گذارند و علاوه بر ضررهایی که برای سلامتی افراد دارد، سبب می شود که دیگر هیچگاه نتوانند یک لحظه دوری از گوشی خود را قبول کنند. در این زمان باید استفاده از گوشی هوشمند خود را محدود کنید، بطوریکه تنها مواقعی که به آن احتیاج دارید، از آن استفاده نمایید. به عنوان مثال، بازی های گوشی خود را پاک کنید و اینترنت دستگاه خود را شب ها قطع کنید و تنها به عنوان یک وسیله ی ارتباطی به گوشی خود نگاه کنید.

وقت خود را آزاد کنید

پیشنهاد می کنیم که اصلا به در هنگام خواب به دنبال بررسی کردن پیام ها و تماس های از دست رفته ی خود در طول روز نباشید و عادت اینکه هر چند دقیقه یکبار به گوشی خود نگاه کنید را فراموش نمایید. برای مثال مواقعی که با دوستان خود به تفریحات رفته اید به گوشی خود بی اهمیت باشید و به جای آن بیشتر به دوستان خود توجه نمایید.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : راههای ترک اعتیاد به گوشی موبایل

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *