بلاک چین (Blockchain) چیست؟

Blockchain

اخیرا نام یک فناوری جدید به نام بلاک چین (Blockchain) به عنوان یک امکان اتصال به اینترنت به گوشی می رسد اما در واقع Blockchain همان پلتفرم پدید آورنده ی ساختار بیت کوین می باشد و به معنایی دیگر بیت کوین بر روی این پلتفرم سوار شده است و به نوعی یک بستر توزیع تراکنش بوده که در آن هر تراکنش از طریق رمزگذاری به سایر تراکنش ها متصل می گردد و هکر ها نیز اگر بخواهند این سیستم را هک کنند باید تمامی تراکنش های وابسته به آن و تمامی تراکنش های رونوشت شده را هک نمایند که در واقع این امکان غیر ممکن می باشد.

در واقع بلاک چین ارزهای دیجیتالی کاربران را زیر نظر داشته تا تنها از طریق احراز هویت کاربران شناسایی گردند و هیچکس نتواند کپی از آن ها تهیه نماید. شاید این فناوری برای واحدهای پولی آنقدرها ارزشمند نباشد ولی در سایر فعالیت های دیجیتالی بسیار محافظ کار می باشد؛ برای مثال در آینده سندهای شما تک برگی نمی باشد و کسی نمی تواند دیگر یک خانه را به چند نفر بفروشد.

Blockchain

کاربرد بلاک چین در بانک ها

همانطور که می دانید بانک ها سیستم های انتقال پول را تحت کنترل خود قرار داده اند و از این طریق نیز مبالغ بسیار هنگفتی را به عنوان سود دریافت می کنند اما پس از ورود بیت کوین به بازار پول و ارز تازه متوجه شده ایم که سیستم بلاک چین چه آسیبی به بانک ها وارد می کند. سیستم های بانکی فعلی بسیار پیچیده و کند می باشند و در عین پیچیدگی نیز کلا کاربرد خاصی ندارند اما در آینده با حضور بلاک چین هر کاربر در هر مرحله وابسته به درجات مختلف درگیر شدن می باشد.

برای پرداخت یک مبلغ تنها اطلاعات لازم این است که آیا خریدار پولی دارد یا نه؟! و برای رهن کردن، کاربر باید اطلاعات مربوط به تاریخچه ی تراکنش های مالی، دارایی و پرداخت های خود را نیز داشته باشد. با این روند احتمالا بانک ها در آینده از بین نمی روند اما شیوه ی کاری خود را باید تغییر بدهند.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  چگونه بلاک چین بر بازاریابی دیجیتال تأثیر می گذارد

نظرات در مورد : بلاک چین (Blockchain) چیست؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *