راهنمای تحصیل در کانادا

تحصیل در کانادا

اگر در دسته افرادی هستید که به تحصیل در کانادا و مهاجرت به این کشور فکر می‌کنید، با ما همراه باشید تا مسیرهای مهاجرتی را به شما ارائه دهیم. اولین شرط برای تحصیل در کشور کانادا تسلط به زبان انگلیسی است. پذیرش در برخی از دانشگاه‌های کانادا بدون ارائه مدرک زبان امکان پذیر نیست. ولی برخی از دانشگاه‌های این کشور بدون نیاز به مدرک زبان دانشجو پذیرش می‌کنند. بدین صورت که شما می‌توانید تا زمان شروع کلاس‌ها مدرک زبان را ارائه دهید. با ما همراه باشید تا سایر شرایط تحصیل در مقاطع مختلف دانشگاه‌های کانادا را به شما توصیح دهیم.

تحصیل در مقطع کارشناسی کانادا

تحصیل در مقطع کارشناسی دانشگاه‌های کانادا 2 سال به طور می‌انجامد. برای پذیرش در این دانشگاه‌ها به مدرک زبان نیاز است. دانشجویان این مقطع باید نمرات بالای 14 را به دانشگاه ارائه دهند تا بتوانند به مراحل بالاتر راه یابند. یکی از امتیازات ویژه دانشجویان کارشناسی کانادا دریافت بورسیه تحصیلی است. بدین صورت که دانشجویان بدین طریق می‌توانند هزینه‌های تحصیل خود را کاهش دهند.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد کانادا

تعداد دانشجویان پذیرش شده در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه کانادا به مراتب بیشتر از سایر مقاطع است. دوره‌های کارشناسی دانشگاه‌های کانادا به دو صورت درس محور و پژوهش محور ارائه می‌گردد. ارائه نمره آیلتس بالای 5/6، ریز نمرات ترجمه شده، انگیزه نامه، توصیه نامه، مدارک هویتی، مدارک تحصیلی بالاتر و تمکن مالی مدارکی است که باید برای پذیرش در این مقطع ارائه شود.

تحصیل در مقطع دکترا کانادا

دکترا یکی از مهم ترین مقاطع تحصیلی در کشور کانادا است که کیفیت تحصیلی در آن اهمیت بالایی دارد. به طور میانگین برای دریافت مدرک دکترا نیاز به 2 سال زمان است. در پایان طول تحصیل نیز دانشجویان باید پایان نامه قوی را ارائه دهند. همچنین برخی از دانشجویان رشته‌های خاص در حین تحصیل حقوق نیز دریافت خواهند کرد.

تحصیل در انگلستان

تحصیل در کانادا و انگلستان آرزوی بسیاری از افراد است. بدین صورت که محصلین تمامی رشته‌های این دانشگاه‌ها پس از پایان تحصیل خود می‌توانند در بهترین مراکز جذب شده و کار خود را شروع کنند. یکی از مهم ترین مزایای تحصیل در انگلستان دریافت ویزای تحصیلی است. بدین صورت که پذیرفته شدگان دانشگاه‌های این کشور می‌توانند با مراجعه به سفارت و ارائه مدارک خود ویزای اروپایی دریافت کنند و در طول تحصیل خود در این کشور زندگی کنند.

 

 

بورسیه تحصیلی انگلستان

دریافت بورسیه تحصیلی یکی از روش‌های کاهش هزینه‌های تحصیل است. ولی آیا این بورسیه به تمامی دانشجویان تعلق می‌گیرد؟ بورسیه تحصیلی تنها مختص دانشجویانی است که نمرات بالایی را کسب کنند. در این حالت وضعیت مالی دانشجو مورد بررسی قرار گرفته و در صورت تاییدیه هزینه‌های تحصیلی کاهش می‌یابد. برای این کار دانشجو باید نمرات خود را به دانشگاه ارائه داده و درخواست بورسیه خود را تسلیم نمایند.

مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا یکی از صحبت‌های داغ امروزی است. با توجه به این که کشور کانادا زندگی با کیفیتی را برای ساکنین به ارمغان می‌آورد، متقاضیان بسیاری دارد. وجود روش‌های مهاجرتی متعدد امکان مهاجرت را برای بسیاری از افراد فراهم کرده است. از جمله ساده‌ترین و بهترین راه برای مهاجرت به کانادا می‌توان به سرمایه گذاری، تحصیل در کانادا، خرید ملک، اشتغال به کار، بیزینس، ثبت شرکت، اقامت توریستی، ازدواج، تولد فرزند و … اشاره کرد. تحصیل در کانادا یکی از روش‌های مهاجرتی ساده و رایج است که امکان موفقیت بیشتری در آن وجود دارد. در این حالت متقاضی باید به دو زبان فرانسوی و انگلیسی تسلط کاملی داشته باشند تا بتوانند در دانشگاه‌های این کشور پذیرش شوند.

هزینه مهاجرت به کانادا

پیش از این که تصمیم به مهاجرت به کانادا را بگیرید، باید ابتدا هزینه‌های مهاجرت و زندگی در این کشور را مورد بررسی قرار دهید. مهاجرت به این کشور هیچ گونه محدودیتی ندارد ولی سنین بین 18 تا 35 سال امتیاز بیشتری را به همراه خواهد داشت. بنابراین هزینه اجاره ملک، مواد غذایی، پوشاک، رفت و آمد و … از جمله هزینه‌هایی است که در هنگام مهاجرت به کانادا باید برآورد شود.

مهاجرت به انگلستان

مهاجرت به انگلستان از روش‌های مختلفی امکان پذیر است که در زیر به برخی از رایج ترین روش‌ها اشاره می‌کنیم:

مهاجرت کاری: دریافت ویزای کاری یکی از روش های بسیار کاربردی برای ورود به کشور انگلستان می‌باشد. مهاجرین می‌توانند براساس توانایی و تخصص خود شغلی مناسب را انتخاب کرده و یا دعوت نامه کاری دریافت کنند. در این حالت شما در طول مدت کاری خود می‌توانید در کشور انگلستان زندگی کنید.

تحصیل در کانادا

 

مهاجرت سرمایه گذاری: در صورتی که بودجه کافی برای خرید ملک و یا راه‌اندازی کسب و کار را دارید، به راحتی از طریق سرمایه گذاری می‌توانید به کشور انگلستان مهاجرت کنید. ویزای سرمایه گذاری دارای سقف مجازی است که اقامت دائم این کشور را برای شما فراهم می‌کند.

مهاجرت از طریق ازدواج: ازدواج با یکی از شهروندان انگلیس ویزای این کشور را برای شما به دنبال دارد. در 5 سال اول زندگی ویزای شما موقتی است. ولی با گذشت 5 سال از ازدواج شما می‌توانید درخواست شهروندی خود را ارائه دهید. در این حالت کارشناسان به بررسی وضعیت زندگی شما پرداخته و در صورت عدم وجود مشکل شما ویزای دائمی این کشور را دریافت خواهید کرد.

مهاجرت از طریق پناهندگی: مهاجرت به انگلستان از طریق پناهندگی یکی از نامناسب ترین روش‌های مهاجرتی است. مهاجرینی که از این طریق اقدام به ورود به کشور انگلستان می‌کنند باید مدت زمان طولانی را در کمپین‌های مهاجرتی زندگی کنند که شرایط زندگی در این کمپین‌ها سخت و نامطلوب است.

در صورتی که شما نیز به قصد تحصیل در کانادا و یا مهاجرت به هر یک از کشورهای اروپایی را دارید، بهتر است که از وکلای مهاجرتی و مشاورین کمک بگیرید تا با استفاده از تجربیات و تخصص خود مناسب‌ترین روش را در اختیار شما قرار دهند.

برگرفته از وب سایت https://fa.penstudents.com/

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : راهنمای تحصیل در کانادا

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *