رابط کاربری EMUI 11 هوآوی امنیت اطلاعات شما را افزایش می دهد!

رابط کاربری EMUI 11 هوآوی

به گزارش زوم تک هوآوی در سال‌های گذشته سرمایه‌گذاری عظیمی روی رابط کاربری اختصاصی خود با نام EMUI انجام داده و در نسخه 11 این رابط کاربری می‌توان بهبودهای عمده‌ای را در حوزه امنیت و حریم شخصی مشاهده کرد. در ادامه به معرفی قابلیت‌های جدید امنیتی این رابط خواهیم پرداخت که می‌تواند به معنای واقعی از داده‌های کاربر در دستگاه خود یا هنگام اشتراک‌گذاری، نگهداری کند.

توسعه روزافزون فناوری ارتباطات، مراقبت از داده‌های شخصی در دستگاه‌های مختلف را به امری ضروری تبدیل کرده است. یکی از این دستگاه‌ها گوشی هوشمند است که هر لحظه کنار ماست و بسیاری از کاربران بیشتر اطلاعات خود را روی آن ذخیره می‌کنند.
در ادامه قصد داریم به معرفی قابلیت‌های امنیتی رابط کاربری EMUI 11 هوآوی بپردازیم که می‌تواند میزان امنیت داده‌ها و اطلاعات شخصی و طبقه بندی‌شده کاربران را به شکل چشمگیری ارتقا دهد.
Safe Sharing
یکی از بهترین قابلیت‌هایی که در نسخه جدید EMUI اضافه شده آن است که هنگام اشتراک‌گذاری یک تصویر، فقط عکس (بدون اطلاعات و محتوای اضافی) ارسال می‌شود.

در واقع هر عکس دارای اطلاعاتی موسوم به متا است که هنگام انتقال از یک دستگاه به دستگاه دیگر، مجموعه اطلاعاتی شامل تاریخ عکاسی، نوع عکس، دستگاهی که عکس با آن تهیه شده و حتی محل ثبت عکس نیز ارسال می‌شود.
هوآوی با توجه به این ویژگی و اهمیت حفظ حریم شخصی، بستری فراهم کرده که اطلاعات غیرضروری برای کاربران دیگر، به اشتراک گذاشته نشود. در حضور این قابلیت، هنگام اشتراک‌گذاری، به کاربر آگاهی لازم داده می‌شود.
Access Control
برنامه‌های کاربردی عصای دست ما در کار با گوشی هوشمند هستند؛ ولی همچنان ممکن است بدافزارها در لباس اسب تروا، با شمایل زیبا وارد گوشی شوند ولی در باطن، قصد جاسوسی یا دزدی اطلاعات را داشته باشند.

در همین راستا هوآوی تصمیم به اتخاذ روشی جالب برای جلوگیری از این اتفاق کرده و هرگاه نرم‌افزاری بخواهد به بخشی از اطلاعات و یا سخت‌افزار گوشی مانند دوربین، میکروفون یا فایل‌ها دسترسی پیدا کند، رابط کاربری EMUI متوجه شده و سریع به کاربر اطلاع می‌دهد؛ سپس در صورت موافقت، اجازه استفاده از آن اطلاعات صادر می‌شود.
Note Lock
تصور کنید که در بخش یادداشت‌های دستگاه خود اطلاعاتی را ذخیره کرده‌اید که برای شما اهمیت زیادی دارند. پیش از این، روند کار به صورتی بوده که هر فردی با دسترسی به گوشی شما می‌توانست وارد نرم‌افزار یادداشت‌ها شده و چه بسا به اطلاعات مهمی که ذخیره شده دسترسی پیدا کند.

هوآوی در نسخه جدید EMUI بستری فراهم کرده که برای تک‌تک یاداشت‌ها نیز بتوان رمز عبور قرار داد. در واقع می‌توانید یک احراز هویت مضاعف را برای هر یادداشت اضافه کنید که در این صورت برای باز کردن هر یادداشت مجدد باید رمز عبور وارد شده یا چهره کاربر صاحب دستگاه شناسایی شود تا بتوان به آن بخش دسترسی پیدا کرد.
مدیریت تبلیغات داخل گوشی
بسیاری از نرم‌افزارها یا وبسایت‌هایی که از آنها استفاده می‌کنید، می‌توانند حاوی تبلیغات باشند. فارغ از رویکرد اصلی ارائه تبلیغات، محتوای آنها ممکن است با سلایق و روحیات شما سازگار نباشد.
هوآوی با تعبیه سیستم مدیریت تبلیغات امکانی فراهم کرده که در هر فضایی بتوانید تبلیغات نمایش داده شده را پنهان کرده یا پوششی بر آنها گذاشت در واقع با این سیستم جدید دیگر نباید نگران تبلیغات مزاحم روی دستگاه بود.
AOD
سیستم نمایش اطلاعات روی صفحه نمایش قفل شده که پیش از این با نام «نمایشگر همیشه روشن» یا AOD از آن یاد می‌شد در رابط کاربری EMUI 11 بسیار حرفه‌ای تر و جذاب‌تر شده است.

در این حالت علاوه بر احراز هویت، هنگامی که نوتیفیکشن خاصی روی صفحه بوده و فرد دیگری غیر از صاحب اصلی گوشی به تصویر نگاه کند، شاهد یک عملکرد جذاب هستیم. در این زمان، محتوای اطلاعات داخل نوتیفیکیشن محو یا مخفی شده و تنها زمانی که صاحب گوشی به نمایشگر دستگاه نگاه کند دوباره محتوای پیام ظاهر می‌شود.
این قابلیت می‌تواند خیال شما را بابت تنها گذاشتن گوشی در محل کار یا منزل و هر مکان دیگری راحت کند که هیچ‌گاه، هیچ‌ فردی غیر از شما متوجه پیام‌های ورودی‌تان نخواهد شد.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : رابط کاربری EMUI 11 هوآوی امنیت اطلاعات شما را افزایش می دهد!

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *