در زمان خرید ماشین دست دوم به چه نکاتی دقت کنیم؟

خودروی دست دوم

ماشین دست دوم : همه ی ما گاهی تصمیم میگریم ماشین بخریم ولی طبیعی است به دلایلی بودجه ی به دنبال ماشین نو و صفر نباشیم و به دنبال خودروهای کار کرده برویم.البته باید در زمان خرید خودرو دست دوم دقت بیشتری را به خرج دهیم و همچنین نکاتی را در نظر بگیریم که در ادامه به آنها اشاره کرده ایم . با زوم تک همراه باشید.

 

1)کارکرد خودرو 

یکی از موارد مهمی که در خرید ماشین دست دوم به آن باید دقت کنیم کارکرد خودرو می باشد. به صورت میانگین کارکرد خودروها  سالانه 15 هزار کیلومتر می باشد البته برای همه ی ماشین ها رقم دقیقی نیست ، سعی کنید خودروهای را بخرید که کارکرد کمتری را دارند. 

 

2) لاستیک

لاستیک ها نیز جز مواردی هستند که باید به آنها دقت کنیم. دیواره های لاستیک به هیچ عنوان نباید برآمدگی و آسیب دیدگی داشته باشند و همچنین آج لاستیک از 1.6 میلی متر کمتر باشد. دقت داشته باشید که لاستیک ناهموار به شما می گویند فرمان، کمک فنرها یا جلوبندی دارای مشکل دارند. 

اگر می خواهید فنرها را در هر سمت بررسی کنید باید در هر سمت ماشین را فشار دهید اگر خودرو سریعا به حالت اولیه برگردد یعنی کمک فنرها سالم می باشند.

 

3)بدنه خودرو

باید به صورت دقیق بررسی کنید که بدنه خودرو دارای پوسیدگی نباشد معمولا  پوسیدگی ها در زیر سپرها و رکاب وجود دارند، اگر چند لکه داشته باشد مشکلی ایجاد نمی شود و شما می توانید با پولیش آن را برطرف نمایید. بررسی بدنه خودرو را در روز انجام دهید . 

اگر بدنه خودرو رنگ شده باشد ،معمولا موج داشته است ولی برای اینکه مطمئن شوید ماشین رنگ دارد یا خیر می توانید از آهن ربا استفاده کنید ( زمانی که خودرو را رنگ می کنند از بتونه استفاده می کنند و آهن ربا به آن میچسبد)

 

4)گیربکس

این مورد نیز در خرید خودرو بسیار مهم است ؛ کلاچ با گیربکس مرتبط است . کمی با خودرو رانندگی کنید و مطمئن باشید دنده به راحتی جا می رود و کلاچ نرم است.( البته این نکات کمی تخصصی می باشند و باید سعی کنید از یک تعمیرکار و کارشناس خودرو استفاده کنید). 

بیشتر بخوانید  گواهینامه رانندگی پایه 2

 

5)بیمه

بهتر است ماشینی بخرید که بیمه بدنه و شخص ثالث داشته باشد ماشینی که مدت زمان زیادی از آن مانده بهتر است و شما مجبور نیستید بعد از زمان کمی برای بیمه مبلغی را پرداخت کنید

 

6)شماره ها

فراموش نکنید که شماره شاسی و شماره موتور ماشین را چک کنید. هر ماشینی برای خود شماره شاسی و شماره موتور دارد.اگر شماره موتور با شماره در کارت یکی نباشد یعنی موتور تعویض شده است. 

 

7)موتور 

 بررسی موتور را فراموش نکنید اگر خودروی که قصد خریدش را دارید بهم ریخته باشد ، به شما نشان میدهد که دیر به دیر سرویس شده است و اگر زیادی از حد تمیز باشد یعنی شاید فروشنده قصد دارد موضوعی را از شما مخفی کند.

هنگامی که خودرو را روشن می کنید باید چراغ روغن سریعا خاموش شود.با فشار دادن پدال گاز دور موتور را بالا ببرید . وقتی دور موتور بالا میرود نباید زیادی از حد دمای موتور بالا رود. دقت داشته باشید از اگزوز  هم دود سیاه یا آبی خارج نگردد.اگر دود را مشاهده کردید بدانید که موتور خودرو سالم نیست.

در نهایت باید دقت کنید پس از بررسی این موارد برای اینکه بهتر نتیجه بگیرید باید از یک تعمیرکار کمک بگیرید.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : در زمان خرید ماشین دست دوم به چه نکاتی دقت کنیم؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *