خواص پوست انار برای کرونا چیست ؟

خاصیت ضد کرونایی انار

آیا پوست انار برای کرونا مفید است ؟ میوه ها خواص بسیار زیادی را دارا هستند و پزشکان همیشه در درمان بیماری ها تاثیر مواد غذایی در بهبود بیماری ها را تاکید میکنند. در این میان در روز های اخیر موضوعی مطرح شده است که پوست انار برای درمان کرونا تاثیر بسیار زیادی را داراست ، در این مقاله علمی به بررسی خواص پوست انار خواهیم پرداخت با ما همراه باشید.

خواص پوست انار

به گزارش  زوم تک محققان صربی در آزمایش های خود بر روی گیاهان دارویی به این نکتهدست یافته اند که فیتو شیمیایی هایی که از پوست انار بدست آمده توانسته در مقابل بیماری کویید 19 یا همان کرونا تاثیر بسیار شگرفی را داشته باشد. براساس این گزارش محققان این پروژه اشاره کرده اند که فیتو شیمیایی های موجود در پوست میوه انار شامل اسید الاژیک ، اسید گالیک ، پنیکا لاژین و  پونیکالین است ، این فیتوشیمیایی ها که از پوست انار بدست آمده اندقابلیت مقابله با ویروس منحوس کرونا را دارا هستند.

محققان صربستانی بر این باور هستند که عصاره پوست انار می تواند فرآیند ورود کرونا ویروس به سلول های بیمار را جلوگیری کنند. براساس آزمایشی که در فرآیند جایگیری کرونا ویروس در سلول های بیماران کرونایی انجام گرفته است ، چهار ماده شیمیایی که از پوست انار استخراج شده قادر بودند جلوی ورود ویروس به سلول های بیماران را بگیرند.

با توجه به این آزمایشان محققان در صدد هستند از ترکیبات اشاره شده استخراج شده از پوست انار برای دارو های کرونا ویروس استفاده خواهند کرد. این عصاره می تواند با اهداف پروتئینی که در ویروس وجود دارد جلوگیری کند تا با سلول های میزبان یا بیمار ترکیب نشوند ، در آینده نزدیک گزارش های بیشتری از تاثیر پوست میوه انار در مقابله با ویروس کرونا ارائه خواهد شد.

بسیاری از کارشناسان تغذیه و پزشکان معتقدند  انار و آب انار یک گزینه طبیعی و بسیار قدرتمند است  کهخواص ضدویروسی و ضدباکتریایی را دارا است ، از این رو می توان از این گزینه برای مقابله با آسیب های ویروسی و باکتریایی شد.

مضرات انار

ذکر این نکته خالی از لطف نیست که در مصرف هر میوه و داروی گیاهی همچون دارو های شیمیایی هم نباید زیاده روی کرد ، در مصرف انار و فراورده های انا که توسط مردم استفاده می شود به نکات زیر توجه داشته باشید :

بیشتر بخوانید  با 20 تا از خواص و فواید دارویی انار آشنا شوید

۱. افراد سرد مزاج در صورت استفاده بیش از حد از انار و فرآورده های آن با مشکل روبرو می شود.

۲. کسانی که با مشکل یبوست دست و پنجه نرم می کنند در مصرف بیش از حد انار باعث تشدید این مشکل خواهد شد

۳. استفاده از روغن گرچک به همراه انار باعث ایجاد مسمومیت می شود.

4. کسانی که از زخم معده و روده رنج می برند نباید از انار استفاده کنند

۶. همچنین کسانی که دارای ناراحتی ریوی هستند هم نباید از انار بیش از حد استفاده کنند.

بیشتر بخوانید :

با 20 تا از خواص و فواید دارویی انار آشنا شوید

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : خواص پوست انار برای کرونا چیست ؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *