رژیم کیتو = افزایش حافظه + کاهش مرگ

رژیم کیتو

آیا در مورد رژیم کیتو اطلاعاتی دارید؟

دو مطالعه جدید انجام شده بر روی موش ها، نشان دادند: ” رژیم کتوژنیک یا کیتو می تواند باعث تقویت حافظه در سنین بالا  و افزایش طول عمر شود”.

رژیم کتوژنیک که بیشتر به عنوان رژیم غذایی کتو شناخته می شود، با هدف کاهش مصرف کربوهیدرات باعث مصرف بیشتر پروتئین و چربی می‌شود. اخیرا این نوع رژیم غذایی توجه افراد بیشتری را به خود جلب کرده است. در مطالعات مختلف تاثیرات مثبت آن در کاهش وزن، درمان سرطان و صرع بیان شده است.

هر دو تحقیق مذکور اثرات چهار نوع رژیم غذایی – کتوژنیک، کم کربوهیدرات، پرچربی و کم چرب – را در موش ها آزمایش کردند. در این مدت قدرت فیزیکی، علائم حیاتی و مهارت های شناختی آن ها را ارزیابی نمودند.

در پایان آزمایش، موش هایی که رژیم کتو داشتند وزن مناسب، شرایط فیزیکی خوب و به طور کلی سالم تر بودند اما سایر موش ها به اضافه وزن، مشکلات تنفسی و گوارشی دچار شدند.

همچنین با بررسی مهارت های شناختی و آزمایشات پیشرفته مغز و اعصاب، مشخص شد گروهی که رژیم کتو داشته حافظه بهتری دارد به عبارتی می توان گفت حافظه موش های دارای رژیم کتو تقویت شده است.

دانشمندان هنوز از تاثیرات این رژیم بر انسان مطمئن نیستند اما می دانند که رژیم کتو فواید زیادی دارد که افزایش طول عمر و تقویت حافظه بخشی از آن می باشد.

این روزها با افزایش توجه افراد نسبت به تناسب اندام خود حتی دانشمندان و محققان نیز به دنبال راه های کاهش وزن به طور علمی هستند ولی بحث ما بر سر روش های علمی کاهش وزن می باشد که سبب آسیب رساندن به بخش های دیگر بدن یک فرد نشود و این موضوع بسیار مورد توجه می باشد. خیلی از افراد با استفاده از رژیم های نادرست برای کاهش وزن خود دچار آسیب های جدی بدنی و حتی روانی می شوند که واقعا جبران پذیر نمی باشد.

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  روش های علمی برای کاهش وزن

نظرات در مورد : رژیم کیتو = افزایش حافظه + کاهش مرگ

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *