حل مشکل ضبط نشدن جلسات در تیمز

حل مشکل ضبط نشدن جلسات در تیمز

Microsoft Teams دارای قابلیت ضبط است که به شما امکان می دهد یک کپی از یک جلسه را برای مرجع بعدی تهیه کنید.در تیمز، گاهی اوقات اشکالات و خطاهای انجام می شود. در این پست راه هایی برای مشکل کار نکردن ضبط جلسه در تیمز وجود دارد.

چرا جلسه تیمز ریکورد نمی شود؟

تیمز یک عملکرد جلسه ضبط بومی را ارائه می دهد، اما با شرایط بسیار کمی همراه است. برای شروع ضبط جلسه در Teams باید واجد شرایط باشید. بیایید در مورد آنها صحبت کنیم و ویژگی ضبط در Teams را عیب یابی کنیم.

 مطمئن شوید که مجوز مایکروسافت 365 مربوطه دارید

عملکرد ضبط نرم افزار برای کاربران رایگان در دسترس نیست و برای مشترکین Microsoft 365 Personal و Home نیز وجود ندارد. بله، ما را ناراحت می کند که به شما اطلاع دهیم که برای ضبط جلسات در Teams باید مجوز خریداری کنید. برای فعال کردن عملکردهای ضبط برای حساب خود، باید مجوز مربوطه Microsoft Teams را داشته باشید. در اینجا مجوزهایی است که مایکروسافت ارائه می دهد.

Office 365 Enterprise E1, E3, or E5

Office 365 Enterprise F1

Office 365 Enterprise A1, A3, A5

Microsoft 365 Business

Microsoft 365 Business Premium

Microsoft 365 Business Essentials

این بدان معناست که اگر حساب Teams شما ایجاد نشده باشد یا بخشی از هیچ سازمانی نباشد، گزینه ضبط را در برنامه نخواهید دید.

با ادمین آی تی بررسی کنید

آیا تیم فناوری اطلاعات سازمان شما حساب مایکروسافت شما را مدیریت می کند؟ در این صورت، سرپرست فناوری اطلاعات باید مجوزهای مربوطه را از داشبورد جلسه فعال کند تا عملکرد کدگذاری مجدد را برای همه در دسترس قرار دهد. در غیر این صورت، گزینه ” Start recording ” را در Teams نخواهید دید. اگر شما مدیر هستید، باید مراحل زیر را دنبال کنید.

مرحله 1: مرکز مدیریت تیمز را در وب باز کنید.

مرحله ۲: Meetings را از نوار کناری سمت چپ باز کنید و Meeting policies را انتخاب کنید.

مرحله 3: گزینه Allow cloud recording toggle را از منوی Audio & Video فعال کنید.

حل مشکل ضبط نشدن جلسات در تیمز

مرحله 4: به تب Users رفته و Policies را در بالا انتخاب کنید.

مرحله 5: Global را انتخاب کنید.

از این پس، عملکرد ضبط برای همه کاربران شرکت فعال خواهد شد.

ذخیره سازی ONEDRIVE را بررسی کنید

وقتی صحبت از برنامه های Microsoft 365 Enterprise می شود، این شرکت 5 ترابایت فضای ذخیره سازی OneDrive را برای هر کاربر فراهم می کند. البته این برای اکثر کاربران کافی نیست. اگر کمتر از پنج کاربر در یک طرح باشند، هر کاربر فقط یک ترابایت فضای ذخیره‌سازی دریافت می‌کند.

پیش از این، تیمز تمام جلسات ویدیویی را در مایکروسافت استریم آپلود می کرد. پس از آگوست 2021، Teams از OneDrive Business برای ذخیره تمام موارد ضبط شده جلسات استفاده می کند. بنابراین، فضای ذخیره‌سازی ضروری در حساب OneDrive شما ممکن است مشکلاتی را با آپلود ضبط تیم‌ها ایجاد کند.

حل مشکل ضبط نشدن جلسات در تیمز

به OneDrive در وب بروید و با استفاده از حساب تجاری خود وارد شوید. فضای ذخیره‌سازی باقی‌مانده را بررسی کنید و شروع به ضبط جلسات در Teams کنید.

مهمانان نمی توانند جلسات تیمز را ضبط کنند

اگر به عنوان مهمان به جلسه تیمز بپیوندید، عملکرد ضبط در دسترس نخواهد بود. شما باید بخشی از سازمان باشید (و ادمین باید عملکرد ضبط را فعال کرده باشد).

 پهنای باند اینترنت را بررسی کنید

وقتی با جلسات طولانی تیمز سروکار دارید، فایل ویدیویی می تواند صدها مگابایت یا حتی گیگابایت باشد. برای تکمیل فرآیند آپلود باید با سرعت اینترنت بالا کار کنید.

اگر روتر دو بانده دارید، باید به فرکانس وای فای 5 گیگاهرتز و نه به فرکانس 2.4 گیگاهرتز وصل شوید. می توانید تست های سرعت اینترنت را اجرا کنید.

 وضعیت تیمز را بررسی کنید

سرویس Microsoft Teama اغلب از کار می افتد. بنابراین، ممکن است در ارسال پیام یا اشتراک‌گذاری صفحه با مشکلاتی مواجه شوید. اگر در اواسط جلسه سرویس از کار بیفتد، تماس ویدیویی قطع می‌شود و شما نیز نمی‌توانید جلسه را ضبط کنید.

می توانید به سایت Downdetector بروید و تیمز را جستجو کنید. ببینید آیا این مشکل برای همه هست؟ اگر بله. منتظر بمانید تا مایکروسافت مشکل سرور را حل کند.

 حافظه کش تیمز را پاک کنید

تیم های مایکروسافت داده های حافظه پنهان را در پس زمینه جمع آوری می کند تا زمان بارگذاری را بهبود بخشد و درخواست های جستجو را ذخیره کند. هنگامی که حافظه کش Teams خراب می شود، در انجام وظایف اصلی، از جمله توانایی ضبط جلسات، شکست می خورد.

مرحله 1: کلیدهای Windows + R را فشار دهید و منوی Run را باز کنید.

مرحله 2: %appdata%\Microsoft\Teams را تایپ کنید و کلید Enter را بزنید.

حل مشکل ضبط نشدن جلسات در تیمز

مرحله 3: سیستم برنامه File Manager را با تمام فایل های Teams باز می کند. همه پوشه ها را انتخاب کرده و از کامپیوتر پاک کنید.

حل مشکل ضبط نشدن جلسات در تیمز

سطل زباله را از دسکتاپ نیز خالی کنید.

تیمز را به روزرسانی کنید

برای تجربه بهتر و بدون نقص ، به شما توصیه می کنیم که آخرین بیلد Teams را روی دسکتاپ اجرا کنید. چه به‌روزرسانی‌ها را غیرفعال کرده باشید یا آن‌ها را نصب نکرده باشید، ایده خوبی است که برنامه Teams را در رایانه خود به ‌روز نگه دارید.

مرحله 1: تیمز را باز کنید و روی منوی سه نقطه در بالا کلیک کنید.

حل مشکل ضبط نشدن جلسات در تیمز

مرحله 2: Check for updates را انتخاب کنید و نرم‌افزار به‌روزرسانی‌های برنامه معلق را روی رایانه شما نصب می‌کند.

حل مشکل ضبط نشدن جلسات در تیمز

دوباره جلسه Teams را ضبط مجدد کنید، و اکنون نباید با مشکلی مواجه شوید.

خلاصه مطلب

قابلیت ضبط جلسات تیمز در سازمان های بزرگ مفید است. شاید برخی از کارمندان به دلیل مشکل منطقه زمانی یا هر دلیل دیگری در جلسه غایب بوده اند. ادمین می تواند جلسه Teams را ضبط کند و آن را از طریق OneDrive با همه به اشتراک بگذارد. توجه داشته باشید که ضبط‌های جلسه، تخته‌های سفید، حاشیه‌نویسی، یادداشت‌های مشترک را ثبت نمی‌کنند و همچنین شامل ویدیوها یا انیمیشن‌ها در ارائه‌های زنده پاورپوینت نمی‌شود.

 

 

 

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : حل مشکل ضبط نشدن جلسات در تیمز

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *