رندرهای آیفون XI نوید دهنده حالت تاریک در iOS 13 می باشد

حالت تاریک در iOS 13

یکی از مواردی که بسیاری از افراد نسبت به این موضوع حساسیت دارند، نور بالای صفحه نمایش گوشی های هوشمند می باشد. کمپانی ها مشهور نظیر سامسونگ و اپل به منظور تامین کیفیت صفحه نمایش دستگاه های خود میزان نور صفحه نمایش آن ها را افزایش می دهند ولی این موضوع در مکان های تاریک و یا شب ها می تواند آسیب بسیاری به چشم افراد وارد نماید و سبب می شود که شبکیه ی چشم شدیدا تحت تاثیر قرار بگیرد.

حالت تاریک در iOS 13

اخیرا کمپانی های مشهور دنیا در عرصه ی تولید گوشی های هوشمند و همچنین کمپانی های توسعه دهنده ی نرم افزارهای موبایلی تصمیم گرفتند تا نرم افزارهای خود را به گونه ای طراحی نمایند که این مسئله را در نور کم برطرف نماید. روشی که این کمپانی ها اتخاذ نموده اند، بهره گیری از حالت تاریک یا Dark Mode در سیستم عامل ها و یا پلتفرم های نرم افزاری می باشد که بر اساس میزان نور محیط، نوردهی صفحه نمایش تغییر می یابد. اساسا این حالت یک تم تاریک می باشد که سبب آسیب به چشم افراد نمی شود.

حالت تاریک در iOS 13

گویا اکنون به لطف iOS 13 و اندروید Q روند کمپانی ها در حال تغییر می باشد، اما اکنون این سوال پیش می آید که تا چه زمانی اعمال این تغییرات زمان بر خواهد بود؟ ممکن است دلیل این موضوع که میزان نور صفحه نمایش گوشی های هوشمند بالاست، همین مسئله ی بهره مندی از صفحه نمایش های OLED می باشد که هم اکنون در تولیدات کمپانی های مشهور مشاهده می گردد. در صفحه نمایش های OLED تمامی پیکسل های فردی نیز روشن می شوند ولی در صفحه نمایش های LCD مجموعه ای از پیکسل ها با هم روشن می شوند و به نوعی یک صفحه نمایش سیاه و سفید است که می تواند پیکسل ها را تنظیم نماید.

هم اکنون کمپانی های اپل و سامسونگ تصمیم ندارند تا صفحه نمایش دستگاه های خود را تغییر دهند ولی در این میان قصد دارند تا حالت تاریک را در دستگاه های خود توسعه دهند که قرار است به ترتیب در با سیستم عامل های iOS 13 و اندروید Q رونمایی شود. ما اکنون در مورد یک قابلیت از پیش تعیین شده صحبت نمی کنیم، بلکه درخصوص تنظیم میزان نور صفحه نمایش با نور محیط صحبت می کنیم و این کار به صورت کاملا هوشمندانه صورت می پذیرد.

بیشتر بخوانید  بهترین گوشی های هوشمند دنیا - قسمت اول

حالت تاریک در iOS 13

اکنون در این بخش در مورد یک فناوری جدید و اطلاعات به روز شده صحبت می کنیم، این قابلیت قرار است در سیستم عامل های جدی و گوشی های پرچمدار بکار رود و به نوعی باید کاملا بی نقص باشد تا کمپانی ها بتوانند در یک گوشی پرچمدار در مورد این دستگاه صحبت کنند و سایر کمپانی ها را به رقابت دعوت نمایند. با تمامی این تفاسیر همه ی مواردی که مشاهده می کنیم در iOS 13 قرار داده شده است.

کمپانی اپل پیش تر تمامی مهارت خود را در این خصوص در سیستم عامل موهاوی به نمایش گذاشته بود و به احتمال بر اساس همان فرآیند قبلی به دنبال حالت تاریک آیفون و آیپد می باشند. انتظار می رود سیستم عامل iOS 13 در شهریور ماه سال آینده و به همراه آیفون XI ارائه گردد. هرچند به احتمال انتشار قبل از موعد آن در قالب نسخه ی آموزشی نیز وجود دارد. در بعضی نظر سنجی ها بیشتر از 91 درصد کاربران از قابلیت حالت تاریک در iOS 13 استقبال داشتند.

 

بیشتر بخوانید

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

 

منبع: phonearena

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : رندرهای آیفون XI نوید دهنده حالت تاریک در iOS 13 می باشد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *