تا به امروز تنها 2 میلیون گوشی هوشمند به بازار تزریق شده است

گوشی هوشمند

واردات گوشی هوشمند | یکی از بحران هایی که کشور در حال سپری کردن آن می باشد، کمبود گوشی های هوشمند در بازار است. این مسئله سبب شده است که قیمت گوشی های پرچمدار و حتی میان رده و پایین رده در ایران سر به فلک بکشد. در این میان بسیاری از افراد دلیل این امر را اجرای طرح رجیستری می دانند زیرا دیگر گوشی های هوشمند به صورت قاچاق ئارد بازار نمی شوند و تمامی واردکنندگان گوشی های هوشمند باید ابتدا شماره سریال گوشی هایی که وارد کرده اند را در سامانه ی همتا ثبت نموده و برای این کار هزینه ای را پرداخت نمایند.

واردات گوشی تلفن همراه

بر اساس آمار و اطلاعات ارائه‌شده از سوی سامانه ی طرح ثبت تلفن همراه، از ابتدای سال جاری تا به امروز  تقریبا باید حدود 10 میلیون گوشی هوشمند به منظور تنظیم بازار گوشی تلفن همراه، وارد کشور می‌شد ولی اکنون این آمار واردات حدود 2 میلیون گوشی را نمایش می دهد. سامانه ی اطلاع‌ رسانی طرح ثبت گوشی همراه (همتا)، پس انتشار آمار واردات گوشی های تلفن همراه به کشور و رکود بی‌ سابقه در بازی تلفن همراه، از تمامی مسئولان درخواست نمود تا با اتخاذ تصمیمات کارشناسی و تدابیر صحیح، زمینه ی ورود هر چه سریعتر گوشی های هوشمند به بازارها را فراهم نمایند.

گوشی هوشمند

طبق بررسی‌ های صورت‌ پذیرفته، میزان نیاز گوشی های همراه در کشور، بیشتر از 20 میلیون دستگاه در سال برآورد شده است که تقریبا ارزشی برابر با 3 میلیارد دلار در سال دارد. در نتیجه از اوایل سال جاری تا به امروز به منظور تنظیم بازار باید تقریبا حدود 10 میلیون دستگاه گوشی وارد بازار می گشت ولی اکنون تعداد گوشی های واردشده ی قانونی به کشور از اوایل سال جاری تا به امروز فقط 2 میلیون و 620 هزار گوشی هوشمند بوده است. از ابتدای سال جاری به طور کلی 2 میلیون دستگاه گوشی تلفن همراه فروخته شده است.

 

مطالب مرتبط

بیشتر بخوانید  خودروهای توقیف شده در گمرک ترخیص می شوند

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : تا به امروز تنها 2 میلیون گوشی هوشمند به بازار تزریق شده است

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *