واردات گوشی پس از اجرای طرح رجیستری 194 درصد افزایش یافته

طرح رجیستری

دولت پس از اجرای طرح رجیستری تصمیم داشته که از واردات گوشی های قاچاق به کشور جلوگیری نماید و تمامی دستگاه ها زیر نظر رجیستری وارد بازار گوشی های هوشمند شوند. بر اساس آمار و ارقام منتشر شده گویا واردات گوشی های هوشمند به صورتی است که نسبت به سه ماهه ی اول سال گذشته میزان 194 درصد افزایش داشته است و همین موضوع نشان داده ی این است که طرح رجیستری تاکنون در جلوگیری از قاچاق تاثیر مثبت داشته است.

پس از اردیبهشت ماه سال 1397 که تمامی برندها شامل این طرح شدند، تنها گوشی هایی که به صورت کاملا قانونی وارد کشور می شوند، در اپراتوری ایران فعال شده و سرئیس دریافت می نمایند. بر اساس اطلاعیه ی منتشر شده از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای اجرای فاز آخر از طرح رجیستری تمامی گوشی های هوشمندی که وارد به صورت غیر قانونی وارد کشور شده اند یک پیامک مبنی بر اطلاع از غیر قانونی بودن گوشی های هوشمند آن ها دریافت نموده اند و تنها یک ماه فرصت برای آن ها داده شده است و پس از گذشت این مدت زمان گوشی هایشان از دسترس خارج شده است.

به طورکلی بعد از اجرای طرح رجیستری تمامی گوشی های هوشمندی که به صورت قاچاق . از طریق مراجع غیر رسمی وارد کشور شده اند، در شبکه ی تلفن همراه و اپراتوری ایران فعالسازی نمی شوند و به نوعی غیر قابل استفاده خواهند شد. بر اساس جدیدترین آمار منتشر شده از سوی گمرک در خصوص تجارت خارجی ایران گویا در سه ماهه ابتدایی سال جاری 192 میلیون و 405 هزار و 832 دلار گوشی تلفن همراه وارد کشور شده که به میزان 1.71 درصد از ارزش کل واردات کالا به ایران را شامل می گردد.

این موضوع در حالی است که در سه ماهه ی اول سال گذشته 65 میلیون و 432 هزار و 376 دلار گوشی تلفن همراه وارد کشور شده بود که از لحاظ ارزشی میزان  0.57 درصد از کل ارزش واردات کالا به ایران را آن مدت شامل می‌ گشت.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  نگاهی کوتاه به گوشی هوشمند موتورولا موتو ایکس 2014

نظرات در مورد : واردات گوشی پس از اجرای طرح رجیستری 194 درصد افزایش یافته

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *