تاثیرات مثبت سفارش آنلاین غذا

عطاویچ

دنیای دیجیتال به‌واسطه پیشرفت تکنولوژی تا اندازه زیادی میان انسان‌ها نفوذ کرده است. تکامل علم کامپیوتر و برنامه‌نویسی و تلفیق آن با روی دیجیتال سایر صنعت‌ها مثل صنعت غذا، کشاورزی، اقتصاد، فین تک و غیره، همه کمک کرده‌اند که دنیای دیجیتال تا بر سر میز غذا و آشپزخانه مردم جهان هم نفوذ کند. البته این تلفیق شدن با دنیای دیجیتال برخلاف بعضی تاثیرات مخرب آن اتفاق ناخوشایندی نیست، بلکه باعث شده تا خدمات مفیدی مثل سفارش آنلاین غذا علاوه بر افزایش اشتغال‌ بسیاری از مردم در این حوزه، به سرعت انجام بسیاری از کارها کمک کند و به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم، تاثیر مثبتی بر جامعه بگذارد.

سفارش آنلاین غذا در ایران و جهان

دهه نود میلادی سال‌هایی بود که دنیای دیجیتال در حال تغییر فاز بود. سال‌هایی که مردم هنوز هم با واکمن موسیقی گوش می‌دادند، اما در خانه کامپیوتر شخصی داشتند و با آن برای یکدیگر ایمیل ارسال می‌کردند. سال‌های درخشان نوکیا و موتورولا که بی‌رقیب بر دنیای دیجیتال با اینترنتی که سرعتش در حال حاضر شوخی محسوب می‌شود، حکمرانی می‌کردند.

درست در همان سال‌ها بود که اولین سفارش آنلاین غذا توسط برند محبوب پیتزا هات (Pizza Hut) انجام شد. همچنین، اولین پلتفرم سفارش غذای آنلاین در کالیفرنیا، سرزمینی که مهد ظهور مایکروسافت یعنی سیلیکون ولی را در خود جای داده؛ ، به نام waiter.com آغاز به کار کرد.

از سوی دیگر علاوه بر پلتفرم‌های سفارش آنلاین ، برندهای محبوب هم اقدام به فراهم کردن چنین بستری کردند. برای مثال، عطاویچ ازجمله برندهای فست فودی است که امکان سفارش سریع غذا را از طریق سایتش فراهم کرده است.

قطعا درک این موضوع که امکان سفارش دادن غذا به‌صورت آنلاین ممکن باشد تا دو یا سه دهه پیش کار سختی بود، حتی در روزهایی که مردم به واسطه ظهور نسل اول وب (Web.1) با اینترنت و پتانسیل‌های آن آشنا بودند، برای هم ایمیل می‌فرستادند و شرکت‌های بزرگ تکنولوژی از بلندپروازی‌های خود صحبت می‌کردند.

عطاویچ

با وجود چنین شرایطی، همه ما تا قبل از ایجاد سرویس‌های سفارش اینترنتی غذا، حداقل در روزهایی که خسته بودیم، زمان نداشتیم و آشپزی کردن را سخت‌ترین کار دنیا ‌می‌دانستیم، به این فکر کردیم که “ای کاش الان می‌توانستم بدون چالش خاصی، غذای مورد علاقه‌ام را سفارش دهم”.

البته، شاید به این فکر کنید درست است که تا مثلا ده یا پانزده سال پیش امکان سفارش آنلاین غذا وجود نداشت، ولی باز هم امکان سفارش تلفنی غذا وجود داشت. به‌عنوان مثال برای سفارش فست فود با رستوران مدنظر خود تماس می‌گرفتید و پیتزا یا همبرگر سفارش می‌دادید و پیک رستوران معمولت غذا را در زمان معقولی به شما تحویل می‌داد.

اما دنیای دیجیتال، اینترنت پرسرعت، تلفن‌های هوشمند و اپلیکیشن‌ها با ایجاد بستری برای سفارش آنلاین غذا، باعث شدند که شما به تعداد رستوران‌های بیشتری دسترسی داشته باشید و به پرداخت درب منزل یا پول نقد هم احتیاجی نداشته باشید.

مزیت‌های عمده سفارش آنلاین غذا

غذا به آسانی سر سفره است

فرض کنید یک روز کاری سخت را پشت سر گذاشته‌اید. فصل زمستان است و به دلیل اینکه صبح هنگام رفتن به محل کار با کمی تاخیر از خواب برخاستید، مجبور شدید تا ۱۵دقیقه در هوای سرد، در ایستگاه اتوبوس منتظر بمانید و این باعث شده که سرما بخورید!

یک روز کاری سخت و حس سرماخوردگی می‌توانند دلایل خوبی باشند که رمقی برای طبخ غذا نداشته باشید. در این شرایط که به‌شدت به یک بشقاب سوپ داغ تازه نیاز دارید، می‌توانید به سادگی در کمتر از چند دقیقه با سفارش اینترنتی، آن را دریافت و روز سخت خود را آسان تمام کنید.

 

عطاویچ

باب میل خود سفارش می‌دهید

قطعا بارها شده که با جمع دوستان به یک رستوران فست فود می‌روید. علاوه بر اینکه سفارش‌ها مختلف هستند، هرکس علاقه‌ دارد پیتزا یا ساندویچی باب میل خودش دریافت کند. مثلا شما به پیاز و جعفری در ساندویچ علاقه ندارید، یکی از دوستان شما پیتزا با پنیر بیشتر دوست دارد و دیگری حتی نمی‌تواند قارچ داخل برگر را تحمل کند.

متاسفانه در گذشته وقتی که سفارش‌ غذا به‌صورت تلفنی انجام می‌شد، به قول نسل جدید، غذایی که شخصی‌سازی‌شده دریافت نمی‌کردید. اما این روزها به لطف امکان سفارش آنلاین غذا، می‌توانید به راحتی سفارش خود را با جزئیات ثبت کنید.

 

سفارش غذا با قیمت به‌صرفه

پلتفرم‌های سفارش غذا معمولا برای حفظ مشتریان و جذب کاربران جدید سیاست‌های مختلفی را دنبال می‌کنند. مثلا، آن‌ها طرح‌های ویژه برای کاهش قیمت را در سیاست‌های خود قرار می‌دهند؛ تخفیف یا جشنواره پیشنهاد‌های ویژه به مناسبت‌‌های مختلف از جمله این سیاست‌ها است. همچنین، کدهای تخفیف که برندهای مختلف به‌طور خاص برای مشتریان خود در نظر می‌گیرند باعث می‌شوند که قیمت تمام شده غذایی که سفارش می‌دهید، به‌صرفه باشد.

 

استفاده از بخش نظرات

سفارش غذای آنلاین این مزیت را دارد که بتوانید از بین غذاهای جدید و متنوع انتخاب کنید. اما سفارش غذایی که در گذشته تجربه میل کردن آن را نداشته‌اید صرفا با دیدن تصویر یا آگاهی از مواد داخل آن شاید کمی ریسکی باشد. عملا چون لذت بردن از غذا و طعم آن حسی است، انتقال این حس تا زمانی که آن را تجربه نکنید ممکن نیست، اما یک راه ساده وجود دارد و آن هم استفاده از تجربه دیگران است.

بسیاری از برندهای فست فود یا پلتفرم‌های سفارش آنلاین غذا، این امکان را فراهم کرده‌اند که کاربران نظر خود را درباره غذایی که سفارش داده‌اند بنویسند.

شیوه پرداخت دلخواه

وقتی صحبت از دیجیتالی شدن یک فرآیند می‌شود، یعنی تک‌تک مراحل آن از انتخاب سفارش و پرداخت باید آسان و بدون چالش باشد. مثلا شما امکان این را خواهید داشت که هزینه را در هنگام سفارش غذا از طریق درگاه بانکی پرداخت کنید یا اینکه به‌صورت نقدی درب منزل از طریق دستگاه کارت‌خوان بپردازید. البته در دنیایی که پرداخت از طریق کریپتوکارنسی حتی در کوچک‌ترین کارهای روزمره در حال رواج پیدا کردن است، باید چنین انتظاری هم داشت.

به‌واسطه سیستم نظردهی، ارتباط بدون محدودیت مشتریان با یکدیگر و به‌طورکلی قابلیت‌های مختلفی که هر برند غذایی برای خدمات سفارش غذا در نظر گرفته است این صنعت بهبود یافته و همچنان در مسیر تکامل است.

برخلاف باور برخی کاربران،  امکان سفارش آنلاین در صنعت غذا، به بازار و کیفیت خدمات این حوزه کمک شایانی کرده است؛ یک بازی با سه برنده، مشتری و صاحب کسب و کار و پلتفرم واسطه که رستوران و مشتری را با یکدیگر مرتبط می‌کند.

 

سخن پایانی

خوشبختانه پس از فراگیر شدن پلتفرم‌های مختلف خرید و فروش محصولات به‌صورت اینترنتی، برندهای مختلف با ایجاد وب‌سایت یا اپلیکیشن به‌طور مجزا به ارائه خدمات یا محصولات خود به‌صورت آنلاین اقدام کردند.

صنعت غذایی هم پیرو این تحول کنار نماند و برندهای مختلف از تولیدکنندگان غذاهای نیمه‌آماده و سنتی تا فست فودها، از طریق سایت یا اپ سرویس می‌دهند.

از جمله این برندها که از سال ۱۳۸٠ در شهر تهران فعالیت خود را آغاز کرد عطاویچ است.

 

عطاویچ پس از یک تحول بزرگ و طی کردن فرآیند ری‌برندینگ در سال ۱۳۹۳، جایگاه خود را به‌عنوان یک “برند” تثبیت کرد و به مرور زمان علاوه بر ایران شعبه‌های برون‌مرزی خود را راه‌اندازی کرد، توانست با پیاده‌سازی یک سیستم مدرن، امکان سفارش از طریق سایت خود را در تمام شعب فراهم کند.

شما هم می‌توانید برای سفارش آنلاین غذا با مراجعه به وب‌سایت عطاویچ، فست فود مورد علاقه خود را سفارش دهید و  با کیفیت بالا و قیمت به­ صرفه، در سریع­ ترین زمان ممکن دریافت کنید.

 

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : تاثیرات مثبت سفارش آنلاین غذا

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *