بررسی نسل جدید لپ تاپ Swift 5 ایسر

مانند همه لپ تاپ های ایسر Swift ، سوئیفت 5 جدید بسیار سبک وزن و بدون کمرنگ شدن سبک طراحی شده است و SF514-55TA-74EC این کار را انجام می دهد. این ماده از منیزیم-لیتیوم و منیزیم-آلومینیوم ساخته شده است و به شما اجازه می دهد وزنی معادل 2.31 پوند داشته باشد.

برخلاف بسیاری از لپ تاپ های منیزیم که من دیده ام ، هنوز هم بسیار سکسی است. بسیاری از دستگاه های منیزیم با یک نوع رنگ خاکستری مایل به زره و فلزی می چسبند. هر چند این یکی نیست. این رنگ به نام مه سبز است و دارای لهجه های طلایی است.

این عملکرد، از جمله پردازنده های نسل یازدهم اینتل ‘Tiger Lake’ را نیز قربانی عملکرد نمی کند. این گوشی با Core i7-1165G7 دارای گرافیک Iris Xe اینتل است ، به این معنی که قدرت گرافیکی آن بسیار بیشتر از آن چیزی است که حدس می زدیم چند سال پیش در فرم شکل گرفته باشد. همچنین دارای قابلیت Thunderbolt 3 ، حافظه سریعتر و موارد دیگر است.

علاوه بر این ، این گوشی با 16 گیگابایت رم ، یک ترابایت SSD و یک صفحه نمایش 14 اینچی FHD با قیمت 1299.99 دلار همراه است که بسیار چشمگیر است. ایسر همچنین گفته است که 17 ساعت عمر باتری دارد ، بنابراین می توان امتحان کرد.

Acer Swift 5 تازه به لطف پردازنده نسل 11 اینتل Core i7 ، عملکرد برتر کلاس را به لپ تاپ 14 اینچی غنی از ویژگی و بسیار سبک وزن اضافه می کند. این طراحی در چند زمینه کلیدی ، به ویژه کیفیت ساخت ، کوتاه است که باعث می شود در قیمت آزمایش شده 1299 دلار ارزش کمتری داشته باشد. اما سایر تنظیمات با قیمت کمتر در دسترس هستند و از 999 دلار شروع می شوند. متولیان بودجه ممکن است بخواهند به دنبال این موارد باشند ، در حالی که افرادی که به دنبال یک فوق العاده فوق العاده قابل حمل هستند باید در عوض به Dell XPS 13 یا Lenovo ThinkPad X1 Carbon مراجعه کنند.

طراحی عالی و با کیفیت ساخت چشمگیر

واحد برتر بررسی Swift 5 (مدل SF514-55TA-74EC) ما دارای پردازنده Intel Core i7-1165G7 ، 16 گیگابایت حافظه و 1 ترابایت SSD است. این یک تنظیم معمول برای لپ تاپ های ممتاز است که همچنین نازک و سبک نیز هستند. بسیاری از لپ تاپ های ویندوز رقیب در محدوده قیمت 1200 تا 1500 دلار از همان پیکربندی م componentلفه برخوردار هستند. در همین حال ، جدیدترین Swift 5 همچنین با 999 دلار با یک سطح اولیه با 999 دلار حافظه ، 8 گیگابایت حافظه و 512 گیگابایت حافظه داخلی ارائه می شود.

همچنین می توانید نسل قبلی Swift 5 را که هنوز در برخی از خرده فروشی ها فروش دارد پیدا کنید. این دستگاه 10 هسته Core i7 ، 16 گیگابایت حافظه و یک ترابایت یا 512 گیگابایت SSD را ارائه می دهد. ما وقتی این مدل را در فوریه با قیمت 999 دلار بررسی کردیم ، عالی یافتیم. توجه داشته باشید که ایسر مدل بزرگتر Swift 5 را نیز با صفحه نمایش 15.6 اینچی ارائه می دهد.

علاوه بر به روزرسانی پردازنده ، اصلی ترین تغییر فیزیکی به Swift 5 در نسل فعلی ، طرح جدید و منحصر به فرد رنگ سبز آن است. لپ تاپ های فوق العاده قابل حمل فوق العاده تقریباً هرگز با رنگ سبز در دسترس نیستند ، بنابراین دیدن اینکه ایسر Swift 5 را با کار رنگی که آن را Mist Green می نامد ارائه می دهد ، تازه کننده است. ایسر آن را به دلیل ارتباط با طبیعت انتخاب کرده است. این شرکت ادعا می کند که رنگ گیاهی یک “سبک زندگی آرام و متعادل” را به همراه دارد.

اگر این به معنای پادزهری برای زندگی فزاینده ای از خانه است که ناشی از انزوای مربوط به بیماری همه گیر است ، من همه طرفدار آن هستم. متأسفانه برای کسانی که مخالف هستند ، مه سبز تنها گزینه رنگی است. خوشبختانه ، با این حال ، رنگ سبز بسیار ظریف است و Swift 5 در دنیای فوق العاده قابل حمل خاکستری و نقره ای مانند Apple MacBook Pro به نظر نمی رسد. در واقع ، شما به همان اندازه تحت فشار قرار خواهید گرفت تا رنگ واقعی تصاویر ما در اینجا مشخص شود، همانطور که در زندگی واقعی خواهید دید. آنجاست ، اما دوباره: بسیار ظریف.

ابعاد مناسب و ضخامت کم

غیر از طرح جدید رنگ ، بیشتر ویژگی های ظاهری Swift 5 ثابت مانده است. این یک شاسی فوق العاده نازک و سبک برای لپ تاپ با صفحه نمایش 14 اینچی است. وزن آن فقط 2.31 پوند و ابعاد 0.59 در 12.56 در 8.15 اینچ (HWD) است. MacBook Pro با صفحه نمایش کوچکتر 13 اینچ، 3 پوند وزن و 0.61 در 12 در 8.4 اینچ دارد. ترکیبی از یک شاسی پیچیده و یک صفحه نمایش نسبتاً بزرگ منجر به نسبت چشمگیر صفحه نمایش به بدنه برای Swift 5 از 90 درصد می شود.

14 اینچ نازک و سبک را می توانید در آنجا پیدا کنید ، اما نسبتاً غیر معمول است. یکی از بهترین ها ThinkPad X1 Carbon است که 2.4 پوند وزن دارد. گرانتر از Swift 5 است و بیشتر به مشتریان IT شرکت ها علاقه دارد ، اما مورد علاقه فعلی ما در این گروه است.

در حال حاضر ، کمبود اصلی Swift 5 که آن را از برتری باز می دارد ، کیفیت ساخت نسبتاً غیر چشمگیر و برخی از عناصر طراحی کم رنگ است. همانند نسل قبلی ، طراحی آداپتور برق متناوب مانند یک فکر بعدی است. به جای اتصال USB-C که اکنون بسیاری از رقبا از آن استفاده می کنند، از طریق یک درگاه برق قدیمی و به نسبت بشکه ای به سبک بشکه متصل می‌شود.

در طول آزمایش سوئیفت 5 ، من همچنین متوجه خم شدن قابل توجه صفحه کلید شدم. کلیدها به خودی خود طراحی ناخوشایندی دارند ، در گوشه سمت راست بالای آن دارای برچسب های کوچک و فاصله سفر بسیار کم عمق هستند. مطبوعات کلیدی احساس ارزان بودن دارند و به جای صدای محکم تر و رضایت بخشی مانند آنچه که در ThinkPad X1 Carbon یا MacBook Pro انجام می دهند ، با صدای ملایم صدای انعطاف پذیر فرود می آیند. در پیکربندی سطح ورودی 999 دلار ، این کمبودها قابل تحمل است ، اما در یک قیمت بالاتر کمی تأسف آور است.

خوشبختانه ، به نظر می رسد که ایسر به شکایت ما در مورد خم شدن قابل توجهی درب نمایشگر سوئیفت 5 قبلی پرداخته است. وقتی انگشتانم را روی صفحه می زدم، متوجه هیچ جهش غیرضروری نمی شدم.

نمایشگر رضایت بخش در Swift 5 

Swift 5 دارای یک گزینه نمایشگر است و یک گزینه با کیفیت بالا است. ابعاد صفحه Full-HD با قابلیت لمس 1920 در 1080 پیکسل است و حداکثر سطح روشنایی آن 340 نیت است. در آزمایش گاه به گاه در یک اتاق با نور زیاد ، صفحه نمایش حداقل به اندازه سایر لپ تاپ های فول اچ دی با نور پس زمینه که به 400 یا 500 نیت می رسند ، واضح و واضح است ، بالاترین چیزی که معمولاً مشاهده می کنیم. بخشی از دلیل این امر احتمالاً پشتیبانی قوی از رنگ است، پنل برای نمایش کامل طیف رنگی sRGB رتبه بندی شده است ، که به وضوح بیشتر محتوا کمک می کند.

صفحه نمایش Swift 5’s نیز با پوشش ضد میکروبی Corning Gorilla Glass پوشش داده شده است. با استفاده از یونهای نقره به عنوان ماده ضد میکروبی ، در برابر لکه های اثر انگشت و سایر ریزه هایی که ممکن است حاوی باکتری باشند مقاومت می کند. Gorilla Glass دارای براق براق است که برخلاف جلوه مات صفحه نمایشگر در سوئیفت 5 قبلی ، می تواند تابش تابش نور محیط را به راحتی منعکس کند.

Swift 5 گزینه 4K را ارائه نمی دهد ، که می تواند چند مشتری بالقوه را ناامید کند. بسیاری از رقبای آن وضوح 4K (3840 در 2160 پیکسل) یا رزولوشن های مشابه از جمله MacBook Pro ، ThinkPad X1 Carbon و Dell XPS 13 را ارائه می دهند.

همچنین یک وب کم با کیفیت در Swift 5 وجود ندارد. دوربین های لپ تاپ با رزولوشن کامل HD/1080p هنوز هم نسبتاً نادر هستند ، اما در زمان کار از خانه به کالایی داغ تبدیل می شوند زیرا مردم بیشتر و بیشتر وقت خود را در کنفرانس ویدیویی می گذرانند. در حالت ایستاده ، سوئیفت 5 دارای دوربینی 720p است که کیفیت متوسطی را ارائه می دهد. ویدئو گاهی اوقات پر سر و صدا است و مصنوعات کمی را نشان می دهد ، اما برای جلسات بزرگنمایی غیررسمی بسیار مناسب است. این دوربین فاقد سنسورهای IR است که به شما اجازه می دهد با استفاده از تشخیص چهره Windows Hello وارد حساب رایانه خود شوید.

بیشتر بخوانید  لپ تاپ ایسر Nitro 16 راهی بازار شد

با استفاده از خواننده اثر انگشت داخلی Swift 5 ، نصب شده در زیر صفحه کلید ، می توانید از تایپ رمز ورود Windows خود جلوگیری کنید. من متوجه شدم تعداد قابل توجهی از برنامه های از پیش نصب شده در واحد بررسی Swift 5 ما ، یادآور روزهایی است که تقریباً همه رایانه های شخصی با نرم افزارهای رایج رایج روبرو می شوند. متخلفان در Swift 5 شامل آیکون های نصب شده از نوار وظیفه برای Dropbox و Amazon و همچنین مجموعه ای از برنامه های پشتیبانی شده مانند Facebook Messenger و Evernote در منوی Start هستند.

 

پورت های کامل

یکی از نقاط قوت Swift 5 اتصال قوی آن است که برای لپ تاپ بسیار نازک و جمع و جور بسیار چشمگیرتر است. علاوه بر پورت برق ، در مجموع سه پورت USB ، جک هدفون و حتی یک درگاه اندازه کامل HDMI 2.0 برای اتصال بدون دردسر به تلویزیون یا مانیتورهای خارجی وجود دارد. دو درگاه USB کانکتورهای مستطیلی قدیمی نوع A هستند که از سرعت USB 3.2 Gen 1 پشتیبانی می کنند. سومین درگاه USB Type-C است که از سرعت Gen 2 تا 10Gbps و همچنین Thunderbolt 4 پشتیبانی می کند. اگر شارژر اضافی USB-C دارید ، می توانید لپ تاپ را با استفاده از USB-C نیز شارژ کنید. پورت به جای آداپتور برق همراه. فقط مطمئن شوید که شارژر شما حداقل 65 وات را تحویل می دهد.

یک درگاه USB-C دوم و یک کارت خوان SD بسیار خوب بود ، اما در حال حاضر ، Swift 5 در امر اتصال فیزیکی پیشتاز لپ تاپ های فوق العاده قابل حمل است. مطمئناً ، بسیاری از کاربران بیشتر به اتصالات بی سیم استاندارد Swift 5 اعتماد خواهند کرد که شامل 802.11ax /Wi-Fi 6 و بلوتوث 5.1 است.

تنظیمات صوتی Swift 5 همانند نسل قبلی است. دو بلندگوی استریو در جلو ، اگر کیفیت قابل توجهی نداشته باشد ، حجم کافی را ارائه می دهند. برای شنیدن راحت در یک اتاق با اندازه متوسط ​​، باید میزان صدا را به 50٪ یا بیشتر برسانید ، و وقتی این کار را انجام می دهید ، صدا کمی ریز و مخدوش می شود. در عوض بیشتر کاربران می خواهند هدفون را بهم متصل کنند.

تست سرعت Swift 5 

عملکرد محاسبات برای Swift 5 یک امتیاز عالی است. من عملکرد آن را در برابر رقبای اصلی آن مقایسه کردم – از جمله MacBook Pro ، ThinkPad X1 Carbon ، XPS 13 و Asus ZenBook 14 و متوجه شدم که در بالای یا در بالای آن ظاهر می شود طیف گسترده ای از سناریوها. توجه داشته باشید که ZenBook 14 مورد آزمایش ما فقط 899 دلار ، 400 دلار کمتر از Swift 5 است، اما هنوز شامل پردازنده Core i7 است.

به عنوان مثال وظایف عمومی بهره وری را در نظر بگیرید. ما عملکرد را در جریان کارها مانند کنفرانس ویدیویی و وبگردی با معیار PCMark 10 اندازه گیری می کنیم که فعالیت ها را شبیه سازی می کند و یک امتیاز اختصاصی ایجاد می کند. هر نمره بالاتر از 4000 در این آزمون عالی است و نمره 50008 Swift 5 به ویژه برجسته است.

ما همچنین از آزمون ذخیره سازی PCMark 8 برای ارزیابی عملکرد درایو بوت هر لپ تاپ استفاده می کنیم. از آنجا که همه سیستم ها از SSD های سریع استفاده می کنند ، همه آنها عملکرد تقریباً یکسانی را در این تست ارائه می دهند.

Swift 5 همچنین در مورد گردش کار پیشرفته تر مهارت دارد. این نمره 976 را در آزمون رندر Cinebench 3D بدست آورده است ، که از تمام هسته های پردازنده موجود برای ارائه یک تصویر سه بعدی پیچیده استفاده می کند. این نمره تنها بعد از MacBook Pro است و نشان می دهد که Swift 5 یک بستر مناسب برای افرادی است که گهگاه نیاز به انجام کارهای پر پردازنده دارند.

Cinebench غالباً پیش بینی خوبی برای آزمایش ویرایش فیلم Handbrake ما است ، تمرین سخت و پیچیده دیگری که بسیار به CPU وابسته است و با هسته ها و رشته ها به خوبی مقیاس می شود. در آن ، ما یک کرونومتر را روی سیستم های آزمایشی قرار می دهیم زیرا آنها یک کلیپ استاندارد 12 دقیقه ای از فیلم 4K را به یک فایل MP4 1080p تبدیل می کنند. این یک تست زمان بندی شده است و نتایج پایین تر بهتر است. در اینجا ، Swift 5 برای مقام اول با XPS 13 گره خورده است.

ما همچنین یک معیار سفارشی ویرایش تصویر Adobe Photoshop را اجرا می کنیم. با استفاده از نسخه اولیه Creative Cloud فتوشاپ در اوایل سال 2018 ، ما یک سری 10 فیلتر و افکت پیچیده را برای یک تصویر آزمایشی استاندارد JPEG اعمال می کنیم. ما هر عملیات را زمان بندی می کنیم و در پایان ، کل زمان اجرا را جمع می کنیم. همانند ترمز دستی ، در اینجا زمان پایین تر نیز بهتر است. تست فتوشاپ CPU ، زیر سیستم ذخیره سازی و RAM را تحت فشار قرار می دهد ، اما همچنین می تواند از بیشتر پردازنده های گرافیکی برای تسریع روند استفاده از فیلترها بهره ببرد ، بنابراین سیستم هایی با تراشه های گرافیکی یا کارت های قدرتمند ممکن است افزایش یابد.

زمان Swift 5 که بیش از دو دقیقه برای تکمیل تست فتوشاپ است بسیار قابل توجه است ، زیرا تقریباً 30 ثانیه سریعتر از بقیه قسمت ها است.

عمرباتری لپ تاپ Swift 5 ایسر

یکی از مزایای اصلی پردازنده های Intel مدل دیررس بهبود چشمگیر پردازش گرافیک است. لپ تاپ های مجهز به گرافیک Iris Plus و Iris Xe عملکردی را که از یک GPU گیمینگ سطح ابتدایی Nvidia انتظار دارید را تقریبی می دانند.

در این حالت ، عملکرد گرافیکی Swift 5’s Iris Xe در معیارهای بازی 3DMark و Superposition ما می درخشد. کمی بالاتر از XPS 13 قابل مقایسه است که با همان پردازنده Iris Xe همراه است و بسیار بالاتر از ZenBook 14 مجهز به Iris Plus و ThinkPad X1 Carbon مجهز به Iris Plus است.

مطابق با الگوی قبلی خود ، سوئیفت 5 نیز در این تست عملکرد بسیار خوبی داشت و بیش از 19 ساعت از برق وصل کرد. این تنها بعد از MacBook Pro است و نشان می دهد که Swift 5 به راحتی و بدون مراجعه به پریز برق ، یک روز کاری پر از کارهای محاسباتی اساسی را مدیریت خواهد کرد.

 لپ تاپ Swift 5 ایسر گزینه ایده آل

یافتن یک لپ تاپ فوق العاده قابل حمل و نقل حرفه ای که عملکرد خوبی داشته باشد ، استفاده از آن خوشایند باشد و بودجه را بشکند دشوار است. Swift 5 مطمئناً عملکرد خوبی دارد و ویژگی های ارزش افزوده دیگری نیز دارد که مورد توجه برخی خریداران قرار می گیرد. در این میان پورت HDMI در اندازه کامل و یک شاسی سبک فوق العاده سبک نسبت به اندازه صفحه نمایش 14 اینچی وجود دارد.

اما Swift 5 در جنبه قابلیت استفاده کمی مصالحه می کند. یک تجربه نادرست تایپ و گنجاندن یک آداپتور تغذیه اختصاصی بدون تجارب ، به ارزش پیشنهادی Swift 5 صدمه می زند و آن را به گروهی از افراد تبدیل می کند که بیش از سایر موارد به عملکرد اهمیت می دهند. در حال حاضر ، ThinkPad X1 Carbon و XPS 13 در دسته لپ تاپ های فوق العاده قابل حمل حق بیمه گزینه های بهتری هستند ، در حالی که ZenBook 14 گزینه بهتری است که بانک را شکست نخواهد داد.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : بررسی نسل جدید لپ تاپ Swift 5 ایسر

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *