قابلیت فعال سازی حالت Dark Mode در ویندوز 10

این روزها فرار از صفحه نمایش تقریباً غیرممکن است. ما در جلسات پر خستگی به لپ تاپ های محل کار ، تلویزیون ها و تلفن های هوشمند هر لحظه خیره می شویم. این به چند دلیل برای سلامتی ما مضر است – نور آبی ما را شب بیدار نگه می دارد ، و نمایشگرها می توانند باعث خستگی چشم شوند ، از جمله موارد دیگر – اما خارج شدن از شبکه غیرواقعی است. در حال حاضر ، فعال کردن حالت تاریک می تواند باعث راحتی صفحه نمایش در چشم شود.

در ویندوز 10، شما می توانید بین تم های تیره و روشن تغییر دهید ، رنگ های لهجه را انتخاب کنید و تصمیم بگیرید که کجا این تغییرات ظاهر می شوند. در اینجا نحوه شخصی سازی تم های رنگی ویندوز 10 و چرخاندن حالت تاریک آورده شده است.

یک تم رنگی انتخاب کنید

برای فعال کردن حالت تاریک ، به تنظیمات> شخصی سازی> رنگها بروید ، سپس منوی کشویی “” رنگ خود را انتخاب کنید “را باز کنید و روشن ، تیره یا سفارشی را انتخاب کنید. Light یا Dark ظاهر منوی Start Windows و برنامه های داخلی را تغییر می دهد.

با انتخاب Custom ، می توانید با هم ترکیب و مطابقت دهید تا بهترین نور و تاریکی را بدست آورید. به عنوان مثال ، می توانید منوی شروع و نوار وظیفه را در حالت تاریک قرار دهید ، اما برنامه های پیش فرض را در زیر موضوع نور پیش فرض نگه دارید.

با گزینه های مختلف رنگ بازی کنید تا ببینید کدام طرح را ترجیح می دهید. تصویر پیش نمایش چگونگی ظاهر شدن تغییرات شما را نشان می دهد و تغییرات بصورت زنده ایجاد می شوند تا بتوانید از هر ترکیب نمونه برداری کنید.

رنگ های حاشیه را انتخاب کنید

پس از تنظیم تم رنگی مورد نظر خود، می توانید رنگ لهجه ای را انتخاب کنید که در نمادها ، کاشی ها و سایر عناصر صفحه نمایش نشان داده شود. به جای انتخاب رنگ، همچنین می توانید ویندوز را تنظیم کنید تا رنگ لهجه را بر اساس تصویر پس زمینه فعلی خود انتخاب کند. اگر رنگی به دلخواه شما وجود ندارد ، می توان یک رنگ سفارشی را نیز بارگذاری کرد تا تنوع خود را ایجاد کند.

بیشتر بخوانید  10 نکته ی مهم در رابطه با ویندوز 10

در مرحله بعدی، می توانید تصمیم بگیرید که کجا می خواهید رنگ لهجه نشان داده شود. در بخش Show accent color در زیر سطوح ، Start ، نوار وظیفه ، و مرکز عمل و / یا Title bars و حاشیه های پنجره را انتخاب کنید.

کدام برنامه ها تحت تأثیر قرار می گیرند؟

تغییر طرح زمینه رنگ در ویندوز 10 بر رنگهای منو و برنامه های داخلی مانند File Explorer و منوی تنظیمات تأثیر می گذارد. سایر برنامه های تحت تأثیر این موارد شامل هشدارها و ساعت ، ماشین حساب ، تقویم ، نامه ، فروشگاه مایکروسافت ، یادداشت های مهم ، نمایشگر 3D ، ویرایشگر ویدئو ، امنیت ویندوز ، نوار بازی Xbox ، تلفن شما و موارد دیگر هستند.

برخی از برنامه های شخص ثالث هم اکنون از حالت تاریک ویندوز 10 پشتیبانی می کنند، بنابراین تغییرات رنگ در آنجا نیز اعمال می شود. و شما مجبور نیستید در اینجا متوقف شوید. شما می توانید حالت تاریک را در مرورگر وب و برنامه های تلفن همراه مورد علاقه خود فعال کنید.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : قابلیت فعال سازی حالت Dark Mode در ویندوز 10

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *