ثانیه شمار ویندوز 10 را به راحتی فعال کنید

اگر بدون ساعت باشیم، قطعا نمی دانیم در چه زمانی از روزمان قرار داریم و برنامه های ما هم از دست خواهد رفت. انسان ها بدون زمان نمی توانند زندگی خود را به خوبی پیش ببرند، پس این ساعت است که می تواند زمان دقیق را برای ما مشخص سازد.

در صورتی که یک انسان وقت شناس باشید، باید برای شما مهم باشد که برنامه های شما طبق ساعت پیش می‌رود یا خیر. همچنین دانستن زمان هم برای شما از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. به هر حال اگر شما وقت زیادی را پشت سیستم ویندوزی خود هستید، ما در این مطلب قصد داریم  نحوه فعال سازی ثانیه شمار ویندوز 10 را برایتان شرح دهیم.

برای انجام این کار بهتر است به بخش رجیستری سیستم خود مراجعه کنید. پس از بک آپ گیری و ذخیره سازی اطلاعات مهم، باید دو کلید R و CTrl را فشار دهید. سپس به بخش نوار جستجو ویندوز رفته و کلمه regedit را سرچ کنید. با تایپ این کلمه، قسمت ویرایش رجیستری ویندوز برای شما بالا خواهد آمد.

پس از آن که پنجره موردنظر ظاهر شد، باید به آدرس زیر مراجعه کنید:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Advanced

سپس روی پوشه Advanced در Registry Editor راست کلیک کنید. در قسمت بعدی باید به New -> DWORD (32-bit) Value بروید. در این قسمت ورودی را ShowSecondsinSystemClock انتخاب کنید.

روی ورودی جدید دو بار کلیک کرده و عدد  Value data را روی 1 بگذارید. در نهایت با ریستارت سیستم مشاهده خواهید کرد ثانیه شمار به سیستم ویندوز 10 شما افزوده شده است. موردی که شاید تاکنون نحوه فعال سازی آن را نمی‌دانستید.

 

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  استفاده از تقویم در نوار وظیفه ویندوز 10

نظرات در مورد : ثانیه شمار ویندوز 10 را به راحتی فعال کنید

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *