بررسی لپ تاپ گیمینگ Omen 15 2020 اچ پی

نسل های قبلی HP Omen 15 با آرم قبیله ای ، آلومینیوم مسواک زده و شاسی شیار دار ، لولاهای مرکزی و خطوط زاویه دار چشم نوازی داشتند. این به وضوح یک لپ تاپ مخصوص بازی از داخل و خارج بود. با تازه سازی سال 2020 ، طراحی Omen 15 برای ظاهری کاملاً بلوغ تر ، شبیه کاری که لنوو چند سال پیش با ترکیب لژیون خود انجام داد ، کاهش یافت. نتیجه این کار لپ تاپی است که می تواند به راحتی در محیط های بیشتری جای گیرد بدون اینکه عملکرد بازی را تضعیف کند. من حدود یک هفته است که از پیکربندی پیشرفته Omen 15 2020 استفاده کرده ام تا ببینم چگونه تغییر کرده است ، عملکرد آن چگونه است و آیا ارزش پول شما را دارد یا نه.

HP Omen 15 در یک نگاه

HP ویندوز مرکزی را با پردازنده Omen 15 کامل با پردازنده 10th Intel Core i7-10750H (CPU) ، کارت گرافیک NVIDIA GeForce RTX 2070 Super Max-Q (GPU) ، RAM دو کاناله 16 گیگابایتی DDR4 ، 1 ترابایت M.2 PCIe مجهز کرد – درایو حالت (SSD) ، و یک صفحه نمایش 15.6 اینچی با وضوح 3840×2160 (4K). بعد از خرید دو اسلات برای به روزرسانی RAM به راحتی در دسترس هستند و به همین ترتیب دو اسلات M.2 SSD نیز وجود دارد که می توانید برای ارتقا. فضای ذخیره سازی از آنها استفاده کنید.

انتظار می رود که پردازنده های گرافیکی موبایل نسل بعدی RTX 30 NVIDIA به زودی به HP Omen 15 عرضه شود ، اما در حال حاضر این بهترین پیکربندی موجود از نظر گرافیک است. این پیکربندی بررسی دقیق با قیمت حدود 1450 دلار در بهترین خرید در دسترس است.

وب سایت HP در حال حاضر نمایشگر 4K را با هیچگونه پیکربندی ارائه نمی دهد ، اما در غیر این صورت می توانید گزینه های زیادی را با طیف گسترده ای از قیمت پیدا کنید. پیکربندی با پردازنده گرافیکی 10th Gen Intel Core i5-10300H ، پردازنده گرافیکی NVIDIA GTX 1650 ، 8 گیگابایت رم ، 256 گیگابایت M.2 PCIe SSD و صفحه نمایش FHD با روشنایی 250 نیت از حدود 850 دلار شروع می شود.

طراحی و ویژگی های HP Omen 15

ظاهر دوباره طراحی شده Omen 15 آن را جایی بین یک لپ تاپ مخصوص بازی و یک اولترابوک قرار می دهد. این ماده در درجه اول از پلاستیک ساخته شده است ، بدون شک قیمت و وزن را پایین می آورد ، بنابراین درب آن فلکس دارد. هیچ چیز نگران کننده ای نیست. شاسی اصلی بسیار سخت تر است و به نظر می رسد HP از آلومینیوم برای عرشه صفحه کلید و کف دست استفاده کرده است. آرم قدیمی قبیله ای Omen با یک الماس رنگین کمانی روی درپوش جایگزین شده است و پوشش مشکی تخت را به خوبی جبران می کند. تمایل به برداشتن اثر انگشت و لکه وجود دارد ، اما آنها به راحتی پاک می شوند.

به جای لولاهای جمع شده در وسط درب، اکنون برای پایداری بهتر و ظاهر پخته تر ، فاصله آنها بیشتر از بیرون است. لولاها فقط با گرفتن کافی برای محکم نگه داشتن درب احساس خوبی دارند، اما نه به اندازه کافی که نتوانید درب آن را با یک دست باز کنید.

در زیر لولاها دریچه خروجی وجود دارد که در امتداد لبه پشتی لپ تاپ قرار دارد. در حالی که برخی از لپ تاپ های مخصوص بازی از این فضا برای قرار دادن درگاه ها برای مدیریت راحتتر کابل استفاده می کنند ، سیستم خنک کننده فوق العاده HP برای بیرون بردن هوای گرم به اتاق نیاز دارد. همانطور که خواهیم دید ، نتیجه خوبی خواهد داد. در سمت راست لپ تاپ دریچه خروجی کوچکتری وجود دارد که بین برخی از درگاه ها جمع شده است. برای ورودی ، یک قسمت برجسته بزرگ در پایین لپ تاپ وجود دارد که در صورت نشسته بودن لپ تاپ روی یک سطح نرم ، از خفه شدن فن ها جلوگیری می کند. برای هر فن اغلب بریدگی کوچکی مشاهده خواهید کرد ، اما در اینجا برش زیر مشبک برای خنک شدن اضافی در امتداد لوله های حرارتی اجرا می شود.

Omen 15 در ضخامت و ضخامت متوسط لپ تاپ مخصوص بازی قرار دارد ، وزنی برابر 5.2 پوند (2.35 کیلوگرم) و ابعاد 0.89 اینچ (22.6 میلی متر) دارد. از نظر ابعاد نمی تواند با چیزی مانند Razer Blade رقابت کند، اما هنوز هم به راحتی در کوله پشتی 15 اینچی یا کیف لپ تاپ قرار می گیرد. پیکربندی ها با نمایشگر FHD و سخت افزار عملکردی کمتر احتمالاً وزن کمتری دارند.

HP از فضای شاسی به خوبی استفاده می کند و دو USB-A ، Thunderbolt 3 و Mini DisplayPort در سمت راست و همچنین HDMI ، USB-A ، RJ45 Ethernet ، صدای 3.5 میلی متری و یک کارت خوان SD در آن اضافه می کند. اگر در حال راه اندازی یک منطقه بازی دائمی هستید، برای اتصال بهترین لوازم جانبی مخصوص بازی های رایانه ای مشکلی نخواهید داشت.

در حالت نشسته، ظاهر مینیمالیستی لپ تاپ جالب است. استراحت کف دست و صفحه لمسی کمی بالاتر از سطح صفحه کلید بلند شده اند و یک پنجره جلو پنجره سبک نیز در بالای کلیدها قرار دارد. در ابتدا فکر کردم که این یک صدای عالی را از بین می برد، اما به نظر می رسد فقط برای ظاهر است. بلندگوها به جای آن در امتداد لبه های زاویه دار جلوی لپ تاپ قرار می گیرند. در حالی که لپ تاپ صاف نشسته است، آنها بی صدا هستند. صدا بلند و پر است اگر فقط فاقد کمی باس باشد. هنوز هم ، اگر بدون هدست مخصوص بازی کار می کنید، بلندگوها به راحتی طرفداران را غرق می کنند.

صفحه کلید و تاچ پد HP Omen 15 

HP هنگام برنامه ریزی برای چیدمان صفحه کلید ، از فضای موجود به بهترین نحو استفاده کرد. کلیدها از یک طرف به طرف دیگر کشیده می شوند و فقط کمی فضای در دو طرف آن وجود دارد. کلیدهای جهت دار به تنهایی می نشینند و با عملکردهای دیگر دو برابر نمی شوند ، و یک خوشه در بالا برای Insert ،Home ، Pg Up و غیره وجود دارد. همچنین کلیدهای اختصاصی برای Omen Gaming Hub و ماشین حساب وجود دارد. دکمه پاور در کنار کلید F12 قرار دارد تا آن را با بقیه قسمت ها مطابقت دهد.

واحد بررسی با RGB برای هر کلید قابل تنظیم از طریق نرم افزار Omen ارائه شده است ، اگر شما واقعاً کسی نیستید که برای روشنایی اضافی بیرون می روید ، می توانید با چهار منطقه RGB یا نور پس زمینه استاندارد سفید همراه باشید. کلید Fn از جعبه برنامه ریزی شده است تا هنگام فشار دادن دو ردیف بالای کلید برجسته شود. ویژگی های کمی مانند این لمس خوبی است.

به طور کلی، تایپ کردن درست است. کلیدها در سمت کوچک قرار دارند و فاصله آنها کمی بیشتر از آنچه که من عادت کرده ام وجود دارد. به عنوان کسی که از Ctrl برای خم شدن در بازی ها استفاده می کند، اندازه کوچک باعث می شد که بیشتر از بقیه کلید Fn را بشکنم. با این حال ، من هنوز قادر به تایپ کردن با سرعتی نزدیک به جایی بودم که معمولاً در آن هستم. مسافرت مناسبی وجود دارد ، اما احساس کلی نرم است. Anti-ghosting به عملکرد بازی کمک می کند ، اما توجه داشته باشید که این صفحه کلید به طور خاص برای بازی با سوئیچ های خاص طراحی نشده است.

باز هم HP از فضای پد لمسی Precision لپ تاپ به خوبی استفاده می کند. به اندازه کافی بزرگ است تا بهره وری بهتر را ارتقا دهد و بدون خطا ردیابی می کند. هیچ احساس جغجغه ای یا پوکی در هنگام کلیک وجود ندارد ، و من آن را در همان سطح اولترابوک های سطح بالا قرار می دهیم.

 

صفحه نمایش HP Omen 15 

نمایشگر 4K AMOLED Omen 15 به سادگی خیره کننده است. حتی بدون فعال کردن HDR ، رنگ و کنتراست روشن است. و فقط با محتوای HDR سازگار بهتر می شود. من نمایشگرهای زیادی را برای لپ تاپ دیده ام ، و این یکی هنوز باعث ایجاد مکث در هنگام بوت شدن دستگاه شدم. این بیشتر جعبه هایی را که به دنبال آن هستیم ، از جمله پایان ضد انعکاس و روشنایی زیاد ، بررسی می کند. به این ترتیب ، بدون اینکه نور خیره کننده تقریباً در تصویر تداخل داشته باشد ، همچنان جلوه براق ممتازی دریافت می کنید.

این حاشیه باریک شده است و در حالی که به دلیل نسبت ابعاد 16:9 هنوز یک چانه قابل توجه در زیر نمایشگر وجود دارد ، صفحه نمایش آن به اندازه کافی بزرگ و درخشان است که خیلی قابل توجه نیست. با اندازه گیری دقت رنگ با رنگ سنج SpyderX Pro ، نتایج بسیار خوبی را مشاهده کردم. این نمایشگر با 100٪ sRGB ، 95٪ AdobeRGB و 100٪ تولید مثل رنگ DCI-P3، با روشنایی 534 نیت در بالا. از آنجا که معمولاً نمایشگرها در یک یا دو طیف رنگی که آزمایش می کنیم ، درصد تولیدمثل بالایی دارند ، این یکی هر سه را به سمت بالا هدایت می کند.

بیشتر بخوانید  سه محصول جدید HP در نمایشگاه CES 2014

با توجه به اینکه به نظر می رسد شما فقط می توانید گزینه صفحه نمایش 4K را با پردازنده گرافیکی RTX 2070 Super Max-Q خنثی کنید ، HP احتمالاً می خواست این پیکربندی را به سمت کسانی که بازی می کنند و با کارهای طراحی و توسعه تخصصی سر و کار دارند تنظیم کند. نمایشگر بیش از اندازه وظیفه است.

HP همچنین سه گزینه نمایش FHD را ارائه می دهد که بدون شک برای افرادی که می خواهند از بازی های AAA با تنظیمات حداکثر در بازی لذت ببرند ، بهتر است. می توانید نرخ تازه سازی 144 هرتز یا 300 هرتز را با روشنایی 300 نیت انتخاب کنید. همچنین یک صفحه نمایش استاندارد FHD بدون نرخ تازه سازی درج شده است که اگر گیمری هستید که FPS را جدی می‌گیرد، احتمالاً نباید از آن اجتناب کنید.

در برخی اسناد ذکر شده گزینه 4K دیگری وجود دارد که پنل AMOLED را حذف کرده و در عوض با نرخ تازه سازی 120 هرتز عکس می گیرد. همانطور که در بخش بعدی توضیح خواهم داد، این احتمالاً سخت افزاری برای عملکرد موجود بیش از حد است.

گیمینگ با HP Omen 15 

بسته های HP در نرم افزار Omen Gaming Hub برای کنترل بهتر دستگاه. همراه با افزونه های فراوان ، مانند بازی از راه دور ، مربیگری مبتنی بر هوش مصنوعی برای برخی از بازی ها ، گالری دسکتاپ و کتابخانه بازی ها ، با فشار دادن یک دکمه می توانید تشخیص سیستم خود را بررسی کنید. کم کاری CPU و تنظیم عملکرد کلی در اینجا امکان پذیر است. یک تقویت کننده شبکه به شما امکان می دهد برنامه ها و بازی ها را در اولویت اول قرار دهید ، اگر درگیر اترنت نیستید. و سرانجام ، تعویض کننده گرافیک به شما امکان انتخاب گرافیک ترکیبی و گسسته را می دهد.

اگر برای حل کار بهره وری نشسته اید ، حالت ترکیبی تنها در صورت نیاز GPU را فعال می کند. در غیر این صورت ، گرافیک های یکپارچه اینتل برای حفظ عمر باتری کار خود را می گیرند. از طرف دیگر ، می توانید لپ تاپ را طوری تنظیم کنید که همیشه از گرافیک NVIDIA گسسته استفاده کند، عمر باتری را کاهش دهد اما عملکرد را در سراسر صفحه افزایش دهد. برای تمام آزمایش های زیر ، لپ تاپ را در حالت گسسته نگه داشتم تا بیشترین مصرف انرژی را داشته باشیم.

آزمایش استرس پردازنده و GPU با هم به مدت 15 دقیقه نتایج چشمگیری را به دست آورد. Omen 15 دارای یک سیستم خنک کننده با فن دو فن دار با ورودی بزرگ و دریچه هایی است که در قسمت پشتی شاسی و همچنین کمی در سمت راست اجرا می شود. در کل ، این به طرفداران اجازه می دهد هوای کافی بگیرند تا سخت افزار بازی را به اندازه کافی خنک نگه دارند تا بتوانند در حد بالقوه خود عمل کنند. طرفداران در حالی که CPU اینتل به Turbo خود اصابت می کند در ابتدا بلند هستند ، اما پس از کلاک شدن سرعت فن ها نیز پایین می آیند و در این مرحله به طور متوسط حدود 46 دسی بل هستند.

در طول تست استرس، پردازنده با سرعت ساعت 3.2 گیگاهرتز و کشش توان 34.9 وات به 78 درجه سانتیگراد رسید. پردازنده گرافیکی در همان زمان با سرعت ساعت 1.56 گیگاهرتز و کشش قدرت 79 وات در 67 درجه سانتیگراد هم سطح شد. هواداران که فقط از علامت 10 دقیقه خجالت کشیده بودند ، سرعت خود را به سرعت 55 دسی بل رساندند. این تست با لپ تاپ متصل به برق و شارژ انجام شده است که به طور کلی باعث گرمای اضافی در داخل می شود.

throtling حرارتی موضوعی است که حتی بهترین لپ تاپ های مخصوص بازی را نیز آزار می دهد. با این حال، در طول تست استرس 15 دقیقه ای ، در HP Omen 15 هیچگونه فشار حرارتی ثبت نشده است. من برخی از معیارهای مصنوعی را اجرا کردم تا ببینم Omen 15 با سایر لپ تاپ هایی که اخیراً بررسی کرده ایم مقایسه می کند.

بعد ، چند بازی را با تست بنچمارک داخلی با وضوح 4K تست کردیم. با شروع Red Dead Redemption 2 در تنظیمات درون بازی متعادل ، HP Omen 15 به طور متوسط 38.8 فریم در ثانیه با حداکثر 50.2 فریم در ثانیه و حداقل 27.6 فریم در ثانیه است. با رفتن به Far Cry 5 با تنظیمات High در بازی، ما به طور متوسط 45 FPS با حداقل 37 FPS و حداکثر 52 FPS برگشتم. سرانجام، ما Shadow of the Tomb Raider را با تنظیمات درون بازی High اجرا کردم و به طور متوسط 44 FPS مشاهده کردیم.

از این نتایج مشخص است که مگر اینکه بخواهید در بازی های فشرده تنظیمات درون بازی را به میزان قابل توجهی رد کنید ، انتخاب یک صفحه نمایش FHD با نرخ تازه سازی بالا احتمالاً راه هوشمندانه ای است که باید انجام دهید. حداقل تا زمانی که HP GPU های سری RTX 30 NVIDIA را به مخلوط اضافه کند. اگر بازی های با شدت کمتری مانند esports و عناوین indie را انجام می دهید ، تا زمانی که از پردازنده گرافیکی بالاتر رده RTX 2070 استفاده کنید ، 4K همچنان گزینه مناسبی است. HP در حال حاضر RTX 2060 ، GTX 1660 Ti و GTX 1650 را نیز ارائه می دهد، اگرچه ما آنها را برای نمایشگر FHD رزرو می کنیم.

عملکرد و باتری  HP Omen 15 

عملکرد کلی Omen 15 عالی است. این لپ تاپ می تواند بدون سر و صدای زیاد فن خود را خنک نگه دارد و عمر باتری به طرز شگفت انگیزی خوب است. حتی با نمایشگر 4K و پردازنده گرافیکی RTX 2070 Super Max-Q ، باتری Omen 15 با قدرت 70.9 وات ساعت یک و 18 دقیقه در تست تست بازی PCMark دوام آورد. این با روشنایی حدود 50٪ و حداکثر عملکرد بود.

درمورد تست PCMark لپ تاپ Omen 15 سه ساعت و 40 دقیقه به طول انجامید. این اعداد نزدیک به لمس کاری نیستند که Ultrabook های مدرن می توانند انجام دهند ، اما برای یک لپ تاپ مخصوص بازی ، این نتایج بالاتر از حد متوسط است. انتخاب یک نمایشگر FHD و پردازنده و پردازنده گرافیکی کمتر بدون داشتن حالت عملکرد ترکیبی داخلی بدون شک باعث افزایش این اعداد خواهد شد.

آیا باید HP Omen 15 را بخرید؟

نکات مثبت: 

  • گیمرها و سازندگانی که می خواهند یک نمایشگر برجسته 4K AMOLED با HDR داشته باشند
  • کسانی که می خواهند یک لپ تاپ مخصوص بازی قدرتمند و بدون مشکلات حرارتی داشته باشند
  • کسانی که یک لپ تاپ با طراحی بالغ می خواهند
  • کسانی که می خواهند بین 850 تا 1500 دلار هزینه کنند

نکات منفی: 

  • کسانی که GPU های سری 30 NVIDIA RTX می خواهند (در حال حاضر)
  • کسانی که یک صفحه کلید عالی می خواهند
  • کسانی که می خواهند لپ تاپ مخصوص بازی شما تا حد ممکن نازک و سبک باشد

با توجه به قیمت گذاری ارزش Omen 15 ، SSD سریع سامسونگ ، عمر باتری بالاتر از حد متوسط ، نمایشگر خیره کننده 4K ، سخت افزار با عملکرد عالی و کیفیت ساخت کلی تعجب آور است. به لطف حافظه رم دوگانه و دو اسلات SSD M.2 دو لپ تاپ به راحتی قابل ارتقا است و حتی در زیر بار نیز خنک و نسبتاً ساکت است. HP اخیراً با مجموعه Spectre خود کاملاً در حال اجرا بوده است – فقط بررسی HP Spectre x360 14 ما را برای اثبات بررسی کنید – و مشخص است که موفقیت به صف Omen رسیده است.

واحدی که آزمایش کردم در بالای گزینه های پیکربندی Omen 15 قرار دارد ، اما هنوز هم هزینه آن کمتر از مدل مقدماتی Razer Blade 15 است. بررسی Lenovo Legion 7i 15 ما نشان می دهد که از نظر قیمت گذاری و عملکرد نسبت به Omen 15 ، اگرچه صفحه نمایش 4K اختیاری ندارد. و لپ تاپ HP هنوز هم ارزش بهتری دارد. پردازنده های گرافیکی سری NVIDIA RTX 30 در راه هستند که باعث می شود صفحه نمایش 4K برای بازی های خالص بسیار مقاوم باشد.

حتی اگر با یک گزینه ارزان قیمت Omen 15 بروید ، از خنک کننده و طراحی عالی برخوردار خواهید شد. من توصیه می کنم حداقل به صفحه نمایش FHD با نرخ تازه سازی 144 هرتز ارتقا یابید ، اما با این وجود قیمت اولیه آن حدود 920 دلار است. اگر می خواهید همه کارها را با همان پیکربندی انجام دهید که واحد بررسی اینجا آزمایش کرده است ، هنوز هم فقط حدود 1450 دلار هزینه می کنید. این نسبت قیمت به عملکرد عالی است و به شما کمک می کند تا هنگام خرید بهترین لپ تاپ های بازی امروزی ، Omen 15 را نزدیک بالای بسته قرار دهید.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : بررسی لپ تاپ گیمینگ Omen 15 2020 اچ پی

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *