بررسی تاریخچه ی مرورگر فایر فاکس

فایر فاکس

اولین نسخه از مرورگر فایر فاکس , 13 سال پیش , در نوامبر سال ۲۰۰۴ توسط کمپانی موزیلا ارائه داده شد. این مرورگر که اولین جایگزین برای مرورگر اینترنت اکسپلورر بود با استقبال خوبی رو به رو شده و به دلیل داشتن امکانات خوب , باعث شد مایکروسافت از جایگاه بالای خود نزول کرده و رقیب خوبی برای مایکروسافت شد.

این مرورگر به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته و متن باز می باشد. سیستم‌ عامل‌ های ios , لینوکس , ویندوز ، مک و اندروید از این مرورگر پشتیبانی می کنند. پروژه ساخت این مرورگر از سال 2002 با الهام گرفتن از مرورگر Netscape آغاز شد , در ابتدا قرار بود این مرورگر با نام Phoenix یا ققنوس عرضه شود اما به دلیل تشابه اسمی با یک شرکت دیگر نتوانستند از این استفاده کنند. بنیاد موزیلا برای انتخاب نام فایر فاکس زمان زیادی صرف کرده است.  فایر برد گزینه بعدی بود , اما این انتخاب هم به دلیل این که نام یک شرکت پایگاه داده بود، رد شد. در نهایت موزیلا فایر فاکس را انتخاب کرده که گاهی به آن پاندای سرخ نیز می گویند.

۶۰ میلیون دانلود در مدت 9 ماه از افتخارات این مرورگر بود که باعث پایان بخشیدن به استفاده از اینترنت اکسپلور بود. در سال 2009 تعداد کاربران فایر باکس تا حدی زیاد شد که توانست سهم زیادی از بازار را از آن خود کند. تا زمانی که کروم وارد بازار نشده بود همه چی برای فایر فاکس عالی پیش میرفت اما در سال 2008 مرورگر کروم وارد بازار شده و اکنون با آمار 76 درصدی از کاربران به پر طرفدارترین مرورگر جهان تبدیل شده است.

مرورگرهای ابنترنت نقش بسزایی در ایجاد امنیت فضای مجازی بازی می کنند و هرکس که در زمیان استفاده از اینترنت از مرورگر مطمئن تری استفاده کند امکان ایجاد فضای امن تری را دارا می باشد.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید….

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  معرفی 10 مرورگر دارک وب برای جستجو در حالت ناشناس

نظرات در مورد : بررسی تاریخچه ی مرورگر فایر فاکس

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *