اپل واچ سری 8 ارتقا قابل توجهی پیدا می کند

اپل واچ سری 8 ارتقا قابل توجهی پیدا می کند

گزارش جدید بلومبرگ نشان می‌دهد که اپل واچ سری 8 به‌روزرسانی‌های بزرگی را نسبت به نسل قبلی خود خواهد دید و ممکن است در نهایت سری 3 تولید آن متوقف شود. این گزارش اشاره می‌کند که سال 2022 سال مهمی در مسیر اپل واچ خواهد بود، زیرا برخی از ویژگی‌های جدید در اپل واچ بسیار مورد توجه قرار می‌گیرند.

اپل واچ 3 در حال حاضر رده پایه ترین ساعت اپل بوده که به فروش می رسد و ممکن است بزودی از رده خارج شود و قرار است امسال بازنشسته شود. آنچه پیدا بوده این است که در آینده دیگر پشتیبانی نرم افزاری از اپل واچ 3 وجود نخواهد داشت. گزارش بلومبرگ توسط مارک گورمن ارائه شده که سابقه درخشانی در افشا اطلاعات اپل دارد.

گورمن می گوید امسال سه مدل جدید اپل واچ به نام های اپل واچ سری 8، یک نسخه به روز شده از اپل واچ SE و یک نسخه اسپرت حرفه ای اپل واچ تولید می شود. رقابت برای تبدیل پوشیدنی های هوشمند به گجت های سلامت کامل و تناسب اندام هنوز ادامه دارد، اما گورمن بیان کرد که هیچ سنسور سلامت جدیدی به مشخصات مدل های آینده اضافه نمی شود. چند ساعت هوشمند از چندین برند اکنون علاوه بر اندازه‌گیری‌های آماری حیاتی استاندارد موجود در دستگاه‌ها، از مانیتورینگ فشار خون نیز بهره می‌برند. اما باید منتظر بروزرسانی های بزرگ در معماری کلی اپل واچ باشیم.

اگرچه گورمن سابقه چندین پیش‌بینی داشته، باید منتظر ماند آیا به حقیقت می رسد یا خیر. در اخباری مرتبط اپل قصد دارد به تسلط خود در بازار ادامه دهد و تجارت گوشی های هوشمند خود را در قلمروهای ناشناخته بیشتری برای این شرکت، یعنی بازار گوشی های هوشمند میان رده خوش قیمت، گسترش دهد. شایعات در این صنعت نشان می دهد که اپل ممکن است در حال برنامه ریزی برای عرضه نسخه بعدی آیفون SE در سال 2022 باشد که از 300 دلار شروع می شود.

این خبر از Investor Business Daily منتشر شده است.  گزارش ادعا می‌کند که جان دانوان، تحلیلگر Loop Capital Markets، گفته است که شایعاتی شنیده مبنی بر اینکه آیفون SE 3 (2022) جدید با پشتیبانی از 5G می‌تواند از 300 دلار شروع شود. این خبر غافلگیرکننده است زیرا مدل فعلی iPhone SE 2 (2020) آن هم با پشتیبانی شبکه 4جی قیمت پایه 399 دلاری دارد و ارائه محصولی با پشتیبانی شبکه 5جی و آن هم با قیمت کمتر هیجان انگیز خواهد بود.

بیشتر بخوانید  آیفون X تنها 357 دلار برای کمپانی اپل هزینه بردار بوده است!

برای مقایسه، با قیمت دو برابر 300 دلار یعنی 599 دلار، تنها می‌توانید ارزان‌ترین گوشی هوشمند 5G اپل، آیفون 12 مینی و نسل دوم گوشی‌های هوشمند 5G اپل، سری آیفون 13 را با قیمت پایه 699 دلار خریداری کنید.

اما چرا اپل قصد دارد وارد رده گوشی های هوشمند زیر 300 دلار شود؟ این گزارش نقل می کند که تحلیلگران جی پی مورگان در دسامبر 2021 پیش بینی کردند که اپل می خواهد آیفون جدیدش موجب شود تا کاربران اندرویدی بسیاری به سمت این مدل کشیده شوند. بانک سرمایه گذاری در گزارشی به مشتریان اعلام کرد، این اقدام پتانسیل این را دارد تا 1.4 میلیارد کاربر گوشی های ارزان قیمت اندرویدی و 300 میلیون کاربر آیفون های قدیمی به سمت محصول جدید اپل بکاشند.

در مورد مشخصات آیفون SE 3 ، انتظار می رود که از چیپست 5G اپل A15 Bionic موجود در آخرین سری آیفون 13 به کار گرفته شود. از نظر طراحی، آیفون SE 3 (2022) همان طراحی قبلی خود را با جلو و پشت شیشه ای و شاسی آلومینیومی و وجود Touch ID روی کلید Home واقع در قسمت زیرین نمایشگر حفظ می کند. انتظار می‌رود آیفون SE 3 (2022) در رویداد سالانه  بهاره اپل معرفی شود. اپل هنوز به طور رسمی تاریخ این رویداد را فاش نکرده است، اما گمانه زنی ها و گزارش ها به 8 مارس 2022 به عنوان روز شروع رویداد اشاره می کند.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : اپل واچ سری 8 ارتقا قابل توجهی پیدا می کند

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *