اپل به پشتیبانی از iPhone 5s ادامه می دهد

اپل به پشتیبانی از iPhone 5s ادامه می دهد

آیا هنوز از دستگاه یا سیستم عامل قدیمی استفاده می کنید؟ اگر چنین است، اپل اخیراً یک سری به روز رسانی را برای برخی از دستگاه های قدیمی منتشر کرده است. این به‌روزرسانی‌ها یک مشکل امنیتی با نسخه‌های iOS 16.3 و macOS Ventura را برطرف می‌کنند و کاربران باید در اسرع وقت آنها را نصب کنند تا از داده‌های خود در برابر هرگونه تهدید احتمالی محافظت کنند.

اپل اخیراً مجموعه‌ای از به‌روزرسانی‌ها را برای دستگاه‌ها و سیستم‌عامل‌های قدیمی‌تر، از جمله iOS 12.5.7 macOS 11.7.3 و بیشتر منتشر کرده است. این به‌روزرسانی‌ها برای کاربرانی است که هنوز از دستگاه‌ها و سیستم‌عامل‌های قدیمی‌تر استفاده می‌کنند و مشکلات مربوط به iOS 16.3 و macOS Ventura منتشر شده را برطرف می‌کنند. یادداشت‌های وصله امنیتی حداقل 14 سیستم مختلف تحت تأثیر این مشکل امنیتی را فهرست می‌کند که قبلاً وصله شده‌اند.

نسخه های به روز رسانی جدید عبارتند از:

iOS 12.5.7
iOS 15.7.3
iPadOS 15.7.3
macOS Big Sur 11.7.3
macOS Monterey 12.6.3

قدیمی ترین دستگاه پشتیبانی شده توسط iOS 12.5.7، آیفون 5s است که در سپتامبر 2013 منتشر شد. قدیمی ترین مک های پشتیبانی شده توسط macOS Big Sur، MacBook Air Mac Pro و MacBook Pro 2013 هستند. این به روز رسانی ها برای کاربرانی است که نمی توانند به آخرین نسخه آپدیت کنند. کاربران باید این به‌روزرسانی‌ها را در اسرع وقت نصب کنند، زیرا مشکلات امنیتی شناخته شده‌ای را که ممکن است کاربران را در معرض خطر قرار دهد، برطرف می‌کنند.

این به‌روزرسانی‌ها آسیب‌پذیری‌های AppleMobileFileIntegrity curl dcerpc DiskArbitration DriverKit Intel Graphics Driver PackageKit Kernel Exchange Mail و موارد دیگر Maps Screen Time Weather WebKit و Windows Installer را برطرف می‌کنند. کاربران می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد پچ و مشاهده شماره CVE به صفحه پشتیبانی به روز رسانی اپل مراجعه کنند. کاربرانی که به‌روزرسانی‌های خودکار را فعال کرده‌اند، نیازی به انجام هیچ اقدامی ندارند، زیرا ممکن است به‌روزرسانی‌ها یک شبه نصب شوند. کاربرانی که می‌خواهند به‌روزرسانی‌ها را به صورت دستی نصب کنند، می‌توانند این کار را از طریق راه‌اندازی برنامه با انتخاب General و سپس Software Update انجام دهند.

منبع

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  باورهای غلطی که در بین کاربران گوشی های آیفون وجود دارد

نظرات در مورد : اپل به پشتیبانی از iPhone 5s ادامه می دهد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *