نحوه استفاده از گوگل میت در گوشی و کامپیوتر

نحوه استفاده از گوگل میت در لپ تاپ

ارتباط با دنیا امروزه از هر زمانی آسوده تر شده است. شما با استفاده از اینترنت می توانید بدون محدودیت با دیگران در ارتباط باشید و جلسات خود را به صورت آنلاین برقرار کنید. به این منظور ابزارهای مختلفی عرضه شده و در دسترس شما قرار گرفته اند که گوگل میت (Google Meet) یکی از مهم ترین آن ها به شمار می رود.

گوگل میت به شما این امکان را می دهد که کنفرانس های کاری خود را به صورت آنلاین برگزار کنید و یا بتوانید تماس های ویدیویی برقرار سازید. همین مسئله باعث شده است تا بسیاری از کاربران از سراسر دنیا به دنیال استفاده از آن باشند. ما نیز در این مقاله با شما همراه خواهیم بود تا اطلاعات بیشتری را در خصوص این پلتفرم و نحوه استفاده از آن برای اندروید، آیفون و PC اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم.

نحوه استفاده از گوگل میت برای اندروید

گوگل میت برای تمامی کاربرانی که از اندروید استفاده می کنند در دسترس است. در واقع این ابزار در اندروید به شما این امکان را می دهد که بدون نیاز به دسترسی دسکتاپ یا لپ تاپ بتوانید به سادگی در کنفرانس ها و جلسات شرکت کرده و یا با دوستان و همکاران خود تماس تصویری یا صوتی برقرار کنید. به منظور بهره برداری از گوگل میت در اندروید لازم است که حساب کاربری گوگل Gmail داشته باشید و نسبت به نصب برنامه از طریق گوگل پلی اقدام کنید.

پس از نصب برنامه از شما در مراحل مختلف درخواست می شود که دسترسی های لازم را به گوگل میت بدهید. این مسئله با توجه به امن بودن گوگل میت مشکلی را برای شما به وجود نیاورده و شما به راحتی می توانید جلسات خود را در گوگل میت برگزار کنید. پس از نصب و راه اندازی این ابزار می توانید به سادگی یک Meeting ایجاد کرده و لینک را برای دوستان و همکاران خود ارسال کنید تا به جلسه ایجاد شده توسط شما وارد شوند.

نحوه استفاده از گوگل میت در لپ تاپ

برای استفاده بهینه از گوگل میت، این ابزار در لپ تاپ به دو صورت در دسترس است. شما می توانید افزونه کروم نصب کنید و یا نسبت به نصب نرم افزار ویندوزی اقدام کنید. گوگل میت برای تمامی سیستم عامل ها در دسترس است و تنها کافی است که نسبت به نصب آن اقدامات لازم را انجام دهید. گوگل میت در لپ تاپ ها نیز نیاز به داشتن حساب کاربری گوگل بوده  و دسترسی شما تنها زمانی کامل می شود که حساب کاربری خود را بسازید. سپس به شخصه می توانید جلسات خود را مدیریت کرده و با دیگران از سراسر دنیا صحبت کنید.

هزینه استفاده از گوگل میت

همانطور که از ابتدا بیان شد، گوگل میت یک ابزار فوق العاده برای برگزاری جلسات است. با این وجود برای مدیریت جلسات از طریق این ابزار آنلاین شما باید حساب G Suite داشته باشید. این حساب با ماهیانه 6 دلار برای G Suite Basic در دسترس شماست. با این وجود باید در نظر داشته باشید که محدودیت هایی از جمله میزبانی از 25 همکار به صورت همزمان در این حساب وجود دارد. در صورتی که قصد دارید تا حداکثر 100 نفر را در یک جلسه به صورت همزمان میزبانی کنید، نیازمند حساب کاربری G Suite Business با مبلغی برابر با 25 دلار ماهیانه نیاز خواهید داشت.

 نصب گوگل میت

همانطور که گفته شد، نصب گوگل میت برای تمامی سیستم های عامل امکان پذیر است. تنها لازم است که برای دریافت لینک دانلود رایگان این نرم افزار به لینک Meet.Google.com مراجعه کرده و نسبت به دانلود ابزار اقدام کنید. در نظر داشته باشید که امکان دسترسی به این ابزار در ویندوز و مک با استفاده از افزونه گوگل کروم نیز فراهم شده است و شما برای ثبت نام و استفاده از این ابزار نیازمند استفاده از Gmail خواهید بود.

نحوه نصب گوگل میت در آیفون

برای نصب گوگل میت در آیفون لازم است اطمینان داشته باشید که نسخه iOS شما همچنان مورد پشتیبانی است. در این صورت می توانید به app store اپل مراجعه کرده و دانلود و نصب نرم افزار را انجام دهید. کاربران آیفون نیز برای استفاده از خدمات گوگل میت نیازمند آن هستند که Gmail دسترسی داشته باشند.

ضبط جلسه در گوگل میت

برای ضبط جلسه در گوگل میت نیازمند آن هستید که در پایین صفحه روی آیکون مربوط به فعالیت های یک جلسه کلیک کرده و روی Recording Start کلیک کنید. در این زمان تمامی کاربران حاضر در جلسه متوجه می شوند که ضبط جلسه آغاز شده است. برای غیر فعال سازی ضبط نیز می توانید روی Stop Recording کلیک کنید. لازم به ذکر است که این امکان برای آن دسته از کاربرانی که به صورت رایگان از گوگل میت استفاده می کنند وجود ندارد. شما می توانید در این صورت از نرم افزارهای ضبط تصویر دسکتاپ، اندروید یا آیفون استفاده کنید.

نحوه تماس تصویری با گوگل میت

پیش از این که تماس تصویری با گوگل میت داشته باشید باید به برنامه اجازه دسترسی به دوربین و میکروفون را ارائه دهید و در مرحله بعدی شما باید حتما از سیم کارت استفاده کنید. در غیر این صورت داشتن حساب کاربری گوگل الزامی خواهد بود. پس از آن احراز هویت با استفاده از پیامک یا ایمیل انجام می شود و در نهایت شما قادر به ایجاد تماس تصویری خواهید بود.

هزینه استفاده از گوگل میت

نحوه تماس با گوگل میت

به طور کلی می توان گفت که تماس تصویری و تماس صوتی با استفاده از گوگل میت در دسترس شما خواهد بود و تنها لازم است که دسترسی های لازم سخت افزاری به این ابزار داده شود. پس از آن به تایید رساندن شماره تماس و یا ایمیل گوگل برای شما الزامی خواهد بود و شما قادر به ایجاد تماس با گوگل میت هستید.

نتیجه گیری

امروزه استفاده از گوگل میت بسیار رایج شده است و شما هم برای ارتباط با عزیزان و یا تماس با همکاران و شرکت در جلسه های کاری نیازمند داشتن گوگل میت خواهید بود. ما در این مقاله با شما همراه بودیم تا اطلاعات لازم را در این خصوص با شما به اشتراک بگذاریم.

4.6/5 - (5 امتیاز)

نظرات در مورد : نحوه استفاده از گوگل میت در گوشی و کامپیوتر

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *